دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۶۴۳۱
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶
در نشست خبری مطرح شد
احمدعلی مقیمی نماینده ادوار گذشته حوزه انتخابیه بهشهر، نکا و گلوگاه که کاندیدای احتمالی این حوزه در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی است؛ در نشست خبری مسائلی را مطرح کرد که شاعری باید به آنها پاسخ دهد.

آوای خزر – آزاده بابانژاد: پاییز نمایندگان دوره دهم مجلس شورای اسلامی و زمان شمردن جوجه‌ها نزدیک است. صف‌آرایی نمایندگان فعلی و نمایندگان ادوار گذشته و افراد جدید که قصد کاندیدا شدن در دوره یازدهم نمایندگی مجلس شورای اسلامی را دارند آغاز شده است.

از همین حالا جدال‌های لفظی و پرتاب توپ در زمین این و آن به‌شدت تماشاچیان را به سمت خود جلب کرده است؛ بازار گروکشی و تضعیف و تمسخر نیز داغ شده و حوزه‌های انتخابیه به پایگاه‌های نظامی تبدیل شده است که افراد فعال در آن آرایش نظامی گرفته و آماده مقابله با هرگونه تهدیدات لفظی و فیزیکی هستند.

در شرق مازندران نیز اوضاع به همین منوال است، علی محمد شاعری چندی پیش در روز خبرنگار نشستی با اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی در حوزه انتخابیه خود داشت و مسائلی را عنوان کرد که شاید سبب شد احمدعلی مقیمی نماینده دوره هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه بهشهر، نکا و گلوگاه نیز به همین مناسبت نشستی با اصحاب رسانه داشته باشد.

مقیمی در این نشست از ابتدا تا انتهای سخنانش را به طرح سوال از علی محمد شاعری نماینده فعلی همین حوزه اختصاص داد. او ابتدا به برجسته‌سازی این سخن شاعری که در جمع خبرنگاران گفته بود: "ما باید حتما به خبرنگاران پول بدهیم تا برای ما نزنند "پرداخت و این سخنان را دون شان نماینده دانست و رقیب انتخاباتی خود را "ازخدا بی‌خبر" توصیف کرد.

او همچنین صحبت‌هایی درباره بیمه خبرنگاران داشت. لازم به توضیح است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشتر درباره بیمه خبرنگاران توضیحاتی ارائه کرد و اینکه مدیران مسئول باید پای کار بیایند.

مقیمی درباره اینکه شاعری خود را "خادم ملت و سرباز ولایت" خوانده است، سوالاتی از او داشت که امیدواریم این سوالات را رو در روی شاعری از ایشان بپرسد و پاسخ بگیرد.

پرسش‌های مقیمی از شاعری در حوزه انتخابیه شرق مازندران

او حتی به شاعری خرده گرفت که چرا پسوند خود را حذف کرده است و این کار را دورشدن از هویت محلی و زادگاه دانست و آن را به بحث نمایندگی ارتباط داد که چگونه می‌تواند از حقوق مردم صیانت کند و تهمت نزند.

این نماینده سابق مجلس مدعی است که در دوره نمایندگی او هیچ زیرساختی نبوده که یا تمام نکرده باشد و یا شروع نکرده باشد. به عنوان مثال اعلام کرد که سد گلورد را با 12 درصد پیشرفت تحویل گرفته و با پیشرفت 95 درصدی تحویل داده است.

"این پروژه قابل افتتاح بود ولی افتتاح نکردم. چون آب منطقه‌ای یک تعهداتی داشت. باید شبکه را تا گلوگاه می‌کشاند. الان با این افتتاح پروژه بهشهر متوقف شد. نمی‌خواستم روی زبان‎ها بروم و قربان صدقه من بروند. ولی دو ماه بعد افتتاح شد".

او همچنین گریزی به وضعیت دانشگاه آزاد بهشهر زد که از واحد متوسط به واحد کوچک تبدیل شده است در حالی‌که در دوره نمایندگی او رشته‌های دکتری به این دانشگاه آمده بود.(آوای خزر: این در حالی است که وضعیت دانشگاه‌های آزاد در سراسر کشور همین‌گونه است، با کمبود دانشجو مواجه شدند و بسیاری از دانشگاه‌های آزاد در کشور در حال تجمیع‌شدن هستند.)

مقیمی البته درباره اینکه فعالیت‌های نمایندگان ادوار گذشته نباید فراموش شود و باید از آنها یاد شود، انتقاد درستی داشت و یادآور شد که برای منطقه آزاد امیرآباد دهها کیلومتر در مجلس راه رفته است تا اینچه‌برون منطقه آزاد نشود اما در دوره شاعری، اینچه‌برون منطقه آزاد شد.

پرسش‌های مقیمی از شاعری در حوزه انتخابیه شرق مازندران

نماینده ادوار گذشته حوزه انتخابیه بهشهر، نکا و گلوگاه از چاپ کتاب روایت 8 ساله خدمت خود گفت و اشاره‌ای به فعالیت‌های خود در حوزه شهرک صنعتی داشت.

" شهرک صنعتی بهشهر را در سال 87 با 41 واحد تحویل گرفتم و در سال 94 با 52 واحد تحویل دادم، در نکا 4 واحد صنعتی در شهرک داشتیم در سال 87 و در سال 94 تعداد 55 واحد را تحویل دادم. گلوگاه فاقد شهرک صنعتی بود ولی 17 واحد را در ناحیه صنعتی تحویل دادم. نرفتم تابلو 5 متری در زمین‌های مردم بزنم".

مقیمی در ادامه‌ی همین مبحث، شاعری را آماج طعنه‌هایی قرار داد که نظیرش را در آخرین شب تبلیغات نمایندگی مجلس دیده بودم. او خطاب به شاعری گفت: "همین‌ها رو داشته باش. تِ خانا بدون. اینا تعطیل نوون کارخانه‌ها".

او درباره وضعیت تخلیه و بارگیری در بندر امیرآباد نیز مدعی است که اصلا خبری از 7 میلیون تن تخلیه و بارگیری نیست و این میزان 3 میلیون و 600 هزار تن است.

پرسش‌های مقیمی از شاعری در حوزه انتخابیه شرق مازندران

"از معاون عمرانی بندر سوال کردم مگر 9 اسکله شما 18 تا شد و یا مگر کشتی را دو برابر کردید که به 7 میلیون و اندی تن رسیده است. او هم گفت نه همان 3 میلیون و 600 تن!" .

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی همچنین مدعی است که میزان ارزش افزوده در سال 87 که او نماینده شده بود؛ در بهشهر 110 میلیون تومان بود اما در 9 ماه آن را به 14 میلیارد و 700 تومان رساند. این ارزش افزوده در نکا از 8 میلیون به 33 میلیارد رسانده است و در گلوگاه که 100 هزار تومان بود، به 10 میلیارد تومان رسید.

مقیمی همچنین انتقادی به ساخت تصفیه‌خانه آب شرب شرق مازندران دارد که 107 میلیون مترمکعب گنجایش آن بود و فقط برای کشاورزی 36 میلیون مترمکعب در نظر گرفته شد.

"گفتند یک قطعه زمین در "پاسند رز" بهشهر به فاصله 40 کیلومتر از نکا وجود دارد که در همین دوره‌ی مجلس کلنگ زده شد اما پس از اعتراض مردم نکا، گفتند که 30 میلیارد تومان برای نکا اعتبار بگیریم و یک تصفیه‌خانه در بهشهر و یکی در نکا ساخته شود. در همین زمان برای تصفیه‌خانه چالوس هم 30 میلیارد تومان اختصاص داده شد، اما چالوس اعتبارات را جذب کرد و اعتبارات اینجا جذب نشد و هر دو شهرستان ضرر کردند".

البته باید منصف بود و این را اشاره کرد که شاعری بارها همین موضوع را مطرح کرده است که بگو مگوهای دو شهرستان بر سر احداث تصفیه‌خانه سبب شد تا هر دو شهرستان ضرر کنند.

مقیمی بار دیگر به سراغ پروژه‌هایی رفت که خبری از آنها نیست؛ مثلا تله‌کابین، جاده دریا و پالایشگاه. او به‌طور ویژه درباره پالایشگاه می‌گوید که شاعری گفته "آقایان بی‌عرضه بودند"،  و این سوال را پرسید که "شما که عرضه‌دار بودید چه کردید؟ پدر منو همین شما در آوردید زمانی که قائم مقام بودید".

"علی رغم اینکه اینجا را کلنگ زدند برای پالایشگاه ولی شما نوشتید چون مصاحبه کردیم و گفتیم نه، الان هم نه. حتی 39 هکتار زمین کشاورزی ناب در منطقه را که به پالایشگاه اختصاص یافت، نابود شد تا شما مجوز بدهید، و ندادید".

او درباره جاده دریا که آن‌هم مشکل زیست‌محیطی داشت و قرار بود از دل میانکاله جاده‌ای تا دریا احداث شود؛ معتقد است که جاده دریا آرزوی مردم است. ما ترمیم جاده را می‌خواستیم. مجوز دولت را گرفتم. مجوز بخشداری چهار قلعه را هم گرفتم. اما گفتند جاده بهشهر به دریا با اولویت سازه‌های چوبی است. من می‌توانم 6 کیلومتر جاده چوبی بزنم؟؟؟

مقیمی همچنین با بیان اینکه شما خبرنگاران مرا یک" اصولگرای تندِ تندِ زمخت" می‌دانید اما به این موضوع اشاره کرد که در دوران نمایندگی از همه گرایش‌ها در کنار او بودند. و از خبرنگاران پرسید که بگویند چند مدیر شب‌خواب در این شهر داریم؟ او معتقد است بهشهر سکوی پرش تمام مدیران بود و امروز پایگاه عده‌ای از مدیران ناکارآمد غیربومی شده است و این سوال را نیز پرسید که مگر اینجا آزمایشگاه است؟ این از شورا و اصناف و پروژه‌های ما.

پرسش‌های مقیمی از شاعری در حوزه انتخابیه شرق مازندران

عضو سابق مجلس شورای اسلامی همچنین به ساخت بیمارستان 160 تختخوابی بهشهر که قرار است به 240 تخت افزایش پیدا کند گریزی زد و این سوال را مطرح کرد که چگونه می‌خواهید 80 تخت دیگر به آن اضافه کنید؟

... و این انتقاد را نیز داشت که قرار بود اینجا بیمارستان تک‌تخصصی بشود و چرا تغییر داده شد؟

مقیمی بار دیگر به مسائل شخصی شاعری وارد شد و از برگشت چک 200 میلیونی خانواده او و مسائلی درباره ماشین و سرمایه‌گذاری شخصی و ... گفت که ربطی به موضوع نداشت و بهتر است نامش را فرافکنی بگذاریم.

مقیمی در ادامه اعلام کرد که قطعاً در آینده نزدیک برخی‌ها چگونگی مجوز هتل عظیم‌زاده و اردوگاه شهید عظیمی و ده‌ها دیگر را پاسخ خواهند داد".

مقیمی بار دیگر به شاعری به‌خاطر برداشتن پسوند نام خانوادگی‌اش طعنه زد و یادآور شد که "بچه نقاش‌محله بهشهر هستم؛ من نماینده‌ام، آزاده‌ام. حرّم. انقلابی‌ام. من که شعار ندادم خادم ملت و سرباز ولایت هستم".

او باز هم این سوال دوران انتخابات گذشته را مطرح کرد که " اگر کسی از خاندان احمد مقیمی و هفت پشتش یک ریال در این مملکت سرمایه‌گذاری کردند، رو کنید".

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1354

انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمدی کچپی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
0
0
باز انتخابات نزدیک شد و تهمت و افترا زدن شروع شد
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of
کاش مقیمی درباره خودش و برنامه هاش حرف می زد تا بیشتر از این بوی سوختگی نیاد!
کشاورز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
0
0
من به عنوان طرفدار دکتر شاعری می خوام یا یه جواب دندون شکن بهش بده یا اینکه سکوت کنه که جواب....
ملایمت فایده نداره محکم جوابش رو بده
ثاقبی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
0
0
خاندان مقیمی ممکنه نباشه اما دوستان مقیمی زیادن یکیش همینی که کارت هدیه گذاشت توی کتاب آقای دکتر و داد دست خبرنگاران .
راستی کسی می دونه مظنه مرغ زنده چنده؟
سورتیجی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
0
0
اکه اینایی که مقیمی گفته درست باسه پس به کی میشه اعتماد کرد دیگه؟؟؟
پس نظارت با کیه بر احوال نمایندگان؟؟
پاسخ ها
ali
| Iran, Islamic Republic of
مقیمی اگر تونست فقط یک سند بیاره که حرفهای شاعری درست نیست.
اصغري
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
0
0
دكترمقيمي سند رو كرد طرف مقابل بيايد سند رو كند
پاسخ ها
ثاقبی
| Iran, Islamic Republic of
ببخشید اگه سندی داشت چرا تا حالا رو نکرد یا نداد به دستگاههای نظارتی اما الان که نزدیک انتخابات شده یادش اومده؟؟؟
خلیلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
0
0
سه سال گذشته یادتون نبود از خبرنگاران تجلیل کنید؟؟؟
مطمئنا بازم شما نماینده نیستی آقای دکتررررررر
حسام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
0
0
مقیمی این دوره حداکثر ۱۵۰۰۰ رای داره حرص و جوش الکی نکنید
مردانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۷
0
0
مقیمی یک رای داره اونم رای خودشه یکی نیست بگه اخه یارو باچه رویی کاندید میشی دم خروس که نه تمام خروست زده بیرون. یاسمن صبوحی حتما بهت رای میده!!!!!!!!!!!!!؟
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار