دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۶۴۴۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۳
رئیس پلیس راه ناجا، گفت: 3هزار نقطه پرحادثه در سطح کشور شناسایی شده و بدون شک با مطالعه و دقت بیشتر این عدد قابل تغییر است.

به گزارش آوای خزر،، سردار "سید تیمور حسینی" در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در 4 ماهه اول سال 98 ما  با یک اختلاف خیلی ناچیز نسبت به سال گذشته کاهشی را در تصادفات و تلفات جاده‌ای داریم، اما این آمار مورد انتظار ما نیست چراکه اقدامات بسیار خوبی از جمله در استان قزوین صورت گرفته است.

وی افزود: امیدواریم در سال 98 حداقل به 12درصد کاهش تصادفات دست پیدا کنیم؛ در استان‌‎هایی مثل قزوین به این چشم انداز نزدیک شدیم.

سردار حسینی ادامه داد: اما آمار بالای تصادفات در استان‌های بزرگ کار را برای ما سخت کرده است و باید برنامه‌ریزی از جنس برنامه‌ای که در استان قزوین اجرا شده را در پیش بگیریم و باید الگویی برای سایر استان‌های کشور باشد.

رئیس پلیس راه ناجا درباره شماره گذاری سواری پراید تصریح کرد: سردار "هادیانفر" رئیس پلیس راهور ناجا اعلام کرد که ما در سال 99 دیگر سواری پراید را شماره گذاری نمی‌کنیم چراکه آمارها نشان می‌دهد که سهم دخالت این وسیله در تصادفات خیلی بالا است و معمولا یک طرف از عوامل تصادفات را تشکیل می‌دهد.

فرمانده پلیس راه کشور، افزود: وضعیت سواری پراید باید یک بار برای همیشه تعیین تکلیف و در بازه زمانی مشخص از چرخه ترافیکی خارج شود و با یک خودروی ایمن‌تر جایگزین شود که بتواند جان سرنشینانش را در زمان وقوع حادثه حفظ کند.

وی اضافه کرد: پلیس در فرآیند حذف پراید از چرخه ترافیکی فقط یک عضو است و به نوبه خود عزم جدی دارد اما به تنهایی نمی‌تواند خیلی از اتفاقات را رقم بزند و ما انتظار داریم که همه دستگاه‌ها همکاری کنند.

سردار حسینی درباره کاهش حجم ترافیکی راه‌های کشور مانند محور "رودبار به گیلان"، گفت: بحث ما در این محور اتصال آزادراه "قزوین-رشت" است که این کار باید در سال‌های پیش اتفاق می‌افتاد و قطعه باقی مانده در دست ساخت است که امیدواریم به زودی شاهد افتتاح این بخش باشیم.

رئیس پلیس راه کشور بیان کرد: استان‌های فارس، کرمان، خراسان جزو استان‌هایی هستند که بیشترین آمار تصادفات کشور را دارند و ما در شهریورماه از تمام توان خود برای کنترل ترافیک استفاده می‌کنیم.

حسینی عنوان داشت: آمایش پاسگاه‌ها نیاز به یک بازنگری دارد چراکه ما شاهد ایجاد راه‌‌های جدید هستیم و بر این اساس باید در آمایش سرزمینی و جانمایی پاسگاه‌ها تجدید نظر کنیم که در دست مطالعه است.

وی خاطرنشان کرد: 3هزار نقاط پرحادثه در سطح کشور شناسایی شده و بدون شک اگر با مطالعه و دقت بیشتر قطعا این عدد قابل تغییر است.

این مسئول عنوان کرد: پیش بینی می‌کنیم که در سال 98 حدود 35درصد از نقاط پرحادثه را مرتفع کنیم که بستگی به تخصیص بودجه و اجرای عملیات عمرانی دارد.

رئیس پلیس راه کشور یادآور شد: یکی از مشکلات جدی ما بحث روشنایی است که در آزادراه‌ها جزو الزامات قانونی پیش بینی شده و اساسا یکی از گله‌مندی‌های جدی مردم در راه‌هایی که عوارض پرداخت می‌کنند، ایرادات شکلی به راه است.

وی بیان کرد: روشنایی آزادراه‌ها هم از مطالبات جدی مردم و از دغدغه‌های ما است چراکه بخش عمده‌ای از تصادفات در معابر آزادراهی به دلیلی کم بودن دید راننده و سرعت‌های بالا است که امیدواریم با همکاری بین وزارت نیرو و راه وشهرسازی نیز این مشکل مرتفع شود.

سردارحسینی در پایان، گفت: برابر با قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مصوب سال 1389 هر سه سال یک بار باید افزایش جریمه‌ها اجرایی شود و تدابیر لازم در این مورد توسط هیئت مدیره ناجا اجرا می‌شود.#


انتهای پیام/1000


مشاهده خبر ارسال شده بعد


نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها