دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۶۵۱۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۸
رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران با بیان اینکه روزانه ۲۵۰ تن تخم مرغ مازاد در کشور وجود دارد، گفت: تولید زیاد اجازه نمی دهد قیمت این کالا حتی به نرخ مصوب دولت برسد.
تخم‌مرغ‌ها به عراق رفتندبه گزارش آوای خزر،ناصر نبی پور با بیان اینکه روزانه ۲۴۰ تا ۲۵۰ تن مازاد تخم مرغ در کشور وجود دارد، اظهار داشت: تنها حدود ۸۰ تا ۱۰۰ تن تخم مرغ از کشور صادر می شود که آن هم به صورت قاچاق و غیررسمی است.

وی اضافه کرد: همین مازاد تولید باعث شده که قیمت تخم مرغ حتی به نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار (۷۷۴۰ تومان) هم نرسد و در حدود یکماه اخیر  میانگین نرخ این کالا درب مرغداری بین ۶۴۰۰ تا ۶۵۰۰ تومان است.

این فعال بخش خصوصی ادامه داد: بیشتر تخم مرغ کشور در حال حاضر به صورت غیررسمی به کشور عراق صادر می شود این محموله ها در داخل کشور تمام تاییدیه های لازم بهداشتی را اخذ می کنند و بدون هیچ مشکلی تا مرز می روند اما به دلیل مشکلاتی که در این زمینه در کشور عراق وجود دارد از مرز به صورت غیررسمی و قاچاق وارد این کشور می شود.

نبی پور با اشاره به اینکه در ۳ ماهه امسال نزدیک به ۱۱ هزارتن تخم مرغ از کشور صادر شده است، افزود: در سال ۹۴ ماهی حدود ۱۰ هزارتن تخم مرغ از کشور صادر می کردیم.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر دولت باید از تشکل های تولیدی و تولیدکنندگان حمایت کند تا مشکلی برای تولید ایجاد نشود، گفت: باتوجه به اینکه به فصل پاییز و زمستان نزدیک می شویم و احتمال دارد تخم مرغ در آن فصول به صورت مقطعی گران شود بهتر است دولت مقداری تخم مرغ از تشکل ها خریداری و ذخیره کند تا اگر در آن مقطع شاهد گرانی بودیم نیاز به واردات از کشورهای دیگر از جمله ترکیه نباشد و با ذخایر داخلی بتواند بازار را تنظیم کند./مهر
انتهای پیام/1000
 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار