دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۶۷۲۶
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۲:۱۰
اپل قصد دارد قابلیت واکی‌تاکی را به گوشی‌های آیفون اضافه کند.

آوای خزر: به‌نظر می‌رسد اپل مشغول کار روی ویژگی واکی‌تاکی برای همانندسازی آن در گوشی‌های آیفون است. ویژگی مذکور به کاربران آیفون این امکان را می‌دهد حتی در مناطقی بدون پوشش تلفن‌همراه‌ باهم ارتباط برقرار کنند.

اپل دراصل برنامه‌هایی برای اضافه‌شدن این قابلیت در نظر گرفته بود. براساس گزارش The Information، کوپرتینویی‌ها در حال همکاری با اینتل بوده‌اند تا ویژگی تراشه‌ی مودم‌های مخصوص شبکه‌ی مخابراتی موبایل را به گوشی‌های آیفون‌ آینده اضافه کنند. این تکنولوژی با بهره‌برداری از طیف رادیویی ۹۰۰ مگاهرتزی که برای تجهیزات صنعتی و رادیو آماتور و بی‌سیم (Ham Radios) استفاده می‌شود، این امکان را برای کاربران آیفون فراهم می‌کند تا بتوانند در مناطق دورافتاده که بدون خدمات و پوشش تلفن‌همراه است، به‌صورت صوتی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

آیفون 10 ایکس / iphone x

اگرچه هنوز دلیل به‌تأخیر‌افتادن این پروژه مشخص نیست، می‌تواند به دو عاملی بستگی داشته باشد که The Information به آن‌ها اشاره کرده است: ۱. احتمال می‌رود به‌دلیل رفتن روبن کابالرو، مدیر اجرایی این پروژه در اپل باشد که اوایل سال جاری تصمیم به جدایی گرفت؛ ۲. برنامه‌ی اپل برای استفاده از مودم‌های ساخت کوالکام. ظاهرا اپل قصد داشته مودم موردنیاز خود برای چند مدل از گوشی‌های آیفون را ازطریق کوالکام تأمین کند؛ اما ظاهرا در پی تشکیل پرونده‌ی شکایت اپل از کوالکام درباره‌ی پتنت، کوالکام از فروش تراشه‌ به کوپرتینونشین‌ها امتناع کرده است.

استفاده از این ویژگی به حالت تعلیق درآمده است؛ اما ممکن است اپل روزی بتواند این پروژه را احیا کند. ماه گذشته، مذاکرات اپل با اینتل بر سر تصاحب بخش تولید مودم‌های 5G گوشی‌های هوشمند اینتل به قیمت یک‌میلیارد دلار به‌نتیجه رسید و اپل تصمیم گرفت بخش بزرگی از تجارت مودم گوشی هوشمند اینتل را به قیمت یک‌میلیارد دلار بخرد.

به‌گفته‌ی The Information، شرکت‌های دیگر نیز در حال کار روی راه‌حل‌های مشابه هستند تا گوشی‌های هوشمند بتوانند حتی در نبود خدمات تلفن‌همراه یا وای‌فای یا خدمات ماهواره‌ای پیام‌های خود را ردوبدل کنند.

GoTenna  baton-like accessories

لوازم جانبی باتوم شکل شرکت سخت‌افزاری GoTenna

شرکت سخت‌افزاری GoTenna موفق شده است لوازم جانبی‌ای به‌شکل باتوم بسازد. این لوازم جانبی ۱۷۹ دلار قیمت دارد که می‌تواند دو دستگاه را برای ارسال پیام و به‌اشتراک‌گذاری جی پی اس وقتی تلفن‌ هوشمند از شبکه خارج شده یا خاموش است، متصل کرد. محصول شبکه‌ی مش بی‌سیم این شرکت سخت‌افزاری می‌تواند حداکثر فاصله‌ی چهار مایلی را پوشش دهد.

گفتنی است اپل قابلیت واکی‌تاکی را در ساعت‌های هوشمند خود فعال کرده است؛ اگرچه این قابلیت با اتصال به وای‌فای یا شبکه‌ی مخابراتی موبایل برای برقراری ارتباط ازطریق اینترنت کاربردی است.

انتهای پیام/1000

 
برچسب ها: iPhone ، Apple
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها