دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۷۴۱۶
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰
موافقت شورای برنامه‌ریزی مازندران با انتزاع کتالم از سادات‌شهر/ تحقق مطالبه 23 ساله‌ی مردم سادات‌شهر رامسر
انتزاع کتالم از سادات‌شهر در شهرستان رامسر به‌عنوان یکی از مطالبات مردمی، سرانجام با رای اکثریت اعضای شورای برنامه‌ریزی مازندران مورد موافقت قرار گرفت.

به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، تفکیک کتالم و سادات‌شهر از شهرهای رامسر در لیست مطالبات مهم مردم این دو منطقه و به‌ویژه سادات‌شهر قرار داشت.

در اخبار، معمولاً کتالم در کنار سادات‌شهر به شکل "کتالم و سادات‌شهر" آمده است. تلاش شمس‌الله شریعت‌نژاد نماینده مردم رامسر، تنکابن و عباس‌آباد و نمایندگان مردم در سمن‌ها نیز از آغاز دولت یازدهم و اکنون در دولت دوازدهم بر این بود تا این دو منطقه تفکیک شوند.

حمایت‌های شریعت‌نژاد برای حمایت از مطالبه مهم مردمی و پیگیری برخی از مسئولان شهرستان سبب شد تا سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مازندران در این زمینه با حساسیت بیشتری وارد شود. ضمن اینمه سادات‌شهر سابقه حداقل 800 ساله داشته و با جاذبه‌های گردشگری و طبیعی منحصربه‌فرد و چشم‌نواز، نیاز به مدیریت مستقل از سوی پارلمان شهری دارد.

اعتقاد مردم سادات‌شهر این است که چون شهرداری در کتالم مستقر است لذا منابع نیز در همین شهر متمرکز می‌شود و سادات‌شهر بهره کمتری از اعتبارات می‌برد. اما انتزاع آنها سبب می‌شود تا عدالت برای هر دو منطقه رعایت شده و منابع براساس قابلیت‌ها و اولویت‌ها اختصاص یابد.

سابقه شهرداری کتالم و سادات‌شهر به 60 سال می‌رسد. از سال 75 زمزمه‌های انتزاع سادات‌شهر از کتالم و تاسیس شهرداری مستقل آغاز شد.

شورای شهر کتالم و سادات‌شهر بین دهه 70 تا 80 و تاکنون، هیچ‌گاه موافقتی با انتزاع شهرداری نداشت و مقاومت زیادی در این زمینه انجام داد. بازداشت شهردار وقت کتالم و سادات‌شهر در سال 97 به دلیل آنچه دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران آن را "جرائم مالی" عنوان کرد نیز سبب شد تا طرح جدایی شهرداری کتالم از سادات‌شهر بیش از پیش پیگیری شود.

اما این مطالبه همچنان عنوان شد و پیگیری‌ها ادامه یافت. سرانجام امروز و در دهمین نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مازندران، طرح "انتزاع کتالم از سادات‌شهر" با اکثریت آرا مورد موافقت قرار گرفت.

موافقت با این طرح، به مطالبه 23 ساله مردم سادات‌شهر پایان داد. حال سادات‌شهر به‌عنوان شهر جدیدی در شهرستان رامسر باید برنامه‌های توسعه‌ای خود را ارائه کند.

تاسیس شهرداری، مدیریت محدوده شهری، انتقال اسناد و موارد مهم دیگر که باید با پارلمان شهری شکل بگیرد؛ نیازمند زمان است که سادات‌شهر باید به‌سرعت بستر لازم را فراهم کند تا مردم برای کارهای اداری به زحمت نیفتند.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1001

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها