دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۷۴۲۲
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۷
عضو هیات امنای میاندرود:
جایگاه شهدا مقدس و شایسته‌ی احترام است
یکی از اعضای هیات امنای حسینیه میاندورد گفت: شهدا جایگاه مقدس و شایسته‌ی احترام دارند زیرا شهید بهار زندگیش را در خزان گذرانید تا ما در آسودگی و امنیت باشیم.

به گزارش آوای خزر از میاندرود، نشست سوگواران حسینی با حضور امام جمعه، جمعی از مدیران و اهالی شهرستان میاندرود در شب سیزدهم محرم‌الحرام در "حسینیه تکیه بالا" این شهرستان برگزار  شد.

در این نشست، حاج قاسم عباسی رییس هیات امنا تکیه بالا سورک، در پاسخ به برخی کم‌لطفی‌ها و ناآگاهی‌ها درباره شهید، سخنانی را در باب تقدیس جایگاه شهدا و جانبازان ایراد کرد. 

وی ضمن تقدیر از خیرین و حضار که در مراسم شب‌های محرم متحمل زحمات فراوان شدند و آرزوی توفیق برای آنها گفت: هر ایرانی باید  جایگاه شهید را مقدس بشمارد، زیرا او بهار زندگیش را در خزان گذرانید تا ما آسوده و در امنیت باشیم، نوامیس ما به دور از تنش و اضطراب در یک مامن امن شب‌ها سر بر بالین بگذارند.جایگاه شهدا مقدس و شایسته‌ی احترام است

"شهید بهار زندگی‌اش را برای آسایش هموطنانش به خطر انداخت و چه شتابان آواز وداع سر داد! دشمن می‌خواست به خاکش تجاوز کند و شهید رضایت نمی‌داد که حتی یک وجب از خاکش به دست اجانب بیفتد. بزرگترین حظ شهید از بهار زندگیش مشت‌زدن بر دهان دشمن بود که دندان طمع برخاکش تیز کرده بود.

شهید این لذت معنوی را بر تمام لذائذ مادی که هر جوان آرزوی چشیدنش را در سن جوانی دارد ترجیح داد. پس تقدیس نام شهید بر هر ایرانی لازم است. به‌ویژه مسوولین و مدیران که خادم مردم هستند".

وی در پایان گفت: یک مدیر باید بداند که چرا شهید در راه خدا جهاد کرد. مدیر باید با تأسی از شهیدان که در جنگ تحمیلی  جهاد اصغر داشتند، جهاد اکبر را سرلوحه کارش قرار دهد و خالصانه به مردم خدمت کند.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1003

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار