دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۷۵۱۲
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۹
قهرمان دست‌فروش!
"محمد" زیر نگاه‌های سنگین عابران کم نمی‌آورد. او مثل روزهایی که فرز و چابک حریفانش را به زمین می‌زد تا یکی از قهرمان‌ها باشد؛ امروز هم با همان روحیه حرف‌هایی که برایش ارزشی ندارند را به زمین می‌زند. مردانه می‌ایستد و به کارش ادامه می‌دهد. برای او دست‌فروشی نه‌تنها عار نیست بلکه در این روزهای وانفسا"یار غار" هم هست.

آوای خزر - آزاده بابانژاد: محمد صالحی یکی از قهرمانان مسابقات بین‌المللی بوکس ام.ام.ای، اهل شهرستان بهشهر در شرق استان مازندران است.

او یکی دو سالی‌ست که به دلیل نبود شغل مناسب، نه از سر ناچاری بلکه از سر علاقه و کسب روزی حلال به دستفروشی روی آورده است و از کار خود نیز راضی است.

قبلاً مصاحبه‌ای نیز با او داشتیم که برای یافتن یک مکان مناسب جهت دستفروشی از مسئولان درخواست کمک داشت. دادستان بهشهر و حتی دادستان مرکز مازندران نیز به درخواست او رسیدگی کردند. شهردار بهشهر نیز پای کار آمد.

حالا شهرداری مکانی در اختیار او گذاشته و دست‌فروشی می‌کند، از تره‌بارفروشی تا ماهی‌فروشی. هر چه باشد، بستگی به فصل و بازار کار دارد. جالب است که علیرغم اینکه برخی‌ها او را سرزنش کرده و می‌گویند جای تو اینجا نیست و باید از مسئولان بخواهی شغلی برایت دست و پا کنند.

اما همانطور که در پست‌های اینساتگرامش حرف‌هایش را زده است؛ می‌گوید "من کاری به این حرفها ندارم. برایم فرقی ندارد، هر کاری باشد انجام می‌دهم. با همین دستفروشی خرج زندگیم را تامین می‌کنم".

"محمد" این را هم گفت که دایی و شوهرخاله‌اش شهید شدند و پدرش نیز 8 ماه سابقه خدمت در جبهه را دارد. او می‌خواهد با همین شغلی که فعلا دارد در همین کشور بماند و جایی بهتر ای کشورش سراغ ندارد.

او زیر سایه سنگین نگاه‌های برخی‌ها کم نمی‌آورد. سرش به کار خودش گرم است و مثل روزهایی که خیلی فرز و چابک حریفانش را روی تشک می‌نشاند؛ امروز نیز با کار و تلاش خود خیلی‌ها را روی زمین می‌نشاند! او دست‌فروشی را نه‌تنها عار نمی‌داند بلکه در این روزهای وانفسای اقتصادی که هر کسی برای یافتن لقمه‌ای روزی حلال به‌سختی می‌افتد؛ آن را "یار غار" هم می‌داند.

این ورزشکار مصمم است که با عنایت"اوستا کریم" روزگارش بهتر این شود و روزی آنهایی که به او می‌گفتند اینجا جای تو نیست؛ به او بگویند "کار خوب را تو کردی که مردانه ایستادی و نان بازویت را خوردی".

ما هم برای این ورزشکار و جوان مازندرانی آرزوی موفقیت روزافزون داریم.

برای دیدن تصاویر، لطفا روی تصویر منتخب کلیک کنید

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار