دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۷۵۲۱
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۵
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دستور جذب ۲ هزار و ۵۰۰ نفر کارشناس آزمایشگاه به طور خاص اخذ شد و درصدد راهکاری برای تامین بار مالی آن هستیم.

به گزارش آوای خزر به نقل از فارس، منصور غلامی دوشنبه‌شب در نشست با اساتید و هیات علمی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با اشاره به اینکه درآمد نفتی ما صفر است لذا مدیریت مالی بسیار سخت است، اظهار کرد: دستور جذب دو هزار و 500 نفر کارشناس آزمایشگاه به طور خاص اخذ شد و درصدد راهکاری برای تامین بار مالی آن هستیم.

وزیر علوم تصریح کرد: بخش اصلی راهبردهای سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها اجرایی شده است و 70 درصد فعالیت دانشگاه‌ها بر پایه این سند است.

غلامی خاطرنشان کرد: تغییر عنوان دانشگاه بین‌المللی برای این دانشگاه نوشیروانی اهمیتی ندارد آنچه مهم است افزایش عملکرد این دانشگاه مثل همیشه و موفقیت در جذب دانشجویان خارجی شهریه‌پذیر است که باید با فراهم کردن جاذبه‌های کافی این امکان برای این دانشگاه فراهم شود.

این مسؤول یادآور شد: با وجودی که تعداد دانشجویان خارجی شهریه‌پذیر در کشور افزایش یافته است اما ایجاد شرایط جذاب برای جذب این دانشجو دغدغه ما در این حوزه است.

وی افزود: برای هر استانی ایجاد پارک علم و فناوری را خواهیم داشت اما اولویت ایجاد آن برای دانشگاه‌هایی است که زمین در اختیار داشته باشند لذا از حمایت بیشتری برخوردار می‌شوند.

وزیر علوم افزود: اینکه تنها نگران وضعیت نخبگان و اشتغال آنها باشیم کافی نیست باید پنجره امیدبخشی از آینده روشن برای دانشجویان باز کنیم این وظیفه همه است تا با معرفی افراد نخبه و موفق در حوزه‌های مختلف چراغ امید را در دل دانشجویان روشن کنیم.

وی از اخذ مجوز امریه سربازی برای ۲۵۰ نفر خبر داد و تصریح کرد: این موضوع باید در بین فارغ‌التحصیلان مقطع دکترا اطلاع‌رسانی شود.

غلامی در مورد وضعیت جذب نیرو برای بخش اداری و خدماتی وزارت علوم ادامه داد: در این بخش‌ها نیاز به نیرو نداریم و اگر هم داشته باشیم باید از شرکتی‌ها استفاده کنیم، چون اولویت ما بخش پژوهشی است.  

وی از آماده شدن طرح ساماندهی و ادغام دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: بر اساس این طرح  سه دانشگاه مازندران ادغام می‌شوند و به صورت کلی نیز ۴۰ دانشگاه بین‌المللی کشور را باید به حداکثر ۱۰ دانشگاه تبدیل کنیم و در این مسیر همه مسئولان استانی باید کمک کنند.

انتهای پیام1000

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها