دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۷۵۹۹
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۰
وزیر علوم در مازندران
قطعاً به ما فناوری نمی‌دهند/ مسلماً با اتکا به دانشمندان بومی موفقیم
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری روز سه‌شنبه در نشست شورای اداری استان مازندران بیان کرد: این قطعی است که تا بتوانند به ما فناوری نمی‌دهند اما این مسلم است که در دانش متکی به دانشمندان خودمان موفق هستیم.

به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، دکتر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری عصر روز سهشنبه 26 شهریورماه در دومین روز از سفر خود به استان مازندران پس از مراسم کلنگزنی پردیس علم و فناوری مازندران و بازدید از مراکز رشد ساری و ساختمان اداری پارک علم و فناوری مازندران در نشست شورای اداری این استان شرکت کرد.

وی در سخنانی با بیان اینکه تولید علم سرمایهایست که جوامع محلی براساس آن پیش میروند، رتبه متوسط ایران در زمینه رشد علمی جهان را 15 یا 16 عنوان و خاطرنشان کرد: رسیدن به رشد علمی بالا از تاکیدات رهبر بوده و این جایگاه برای رهبری مهم است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: یکی از زمینههای خوب دانشگاه را در صنایع دفاعی داریم که بخش عمدهای توسط همکاری دانشگاهها صورت گرفته و دانشگاه نیز علاقه زیادی به این طرحها دارد و میداند که مشتری پشت در است!

"البته قریب 50 درصد از هزینههای پژوهشهای مشترک با صنایع دفاع را خود دانشگاهها دادند حتی حاضرند اگر کار پژوهشی خوبی باشد این انگیزه در آنها به شدت بالاست که فکر میکنند یک وظیفه ملی دارند ضمن اینکه پشتیبانی تدارکاتی نیز هست".

دکتر غلامی بیان کرد: در دهه چهارم انقلاب رویکرد به بهرهبرداری از یافتههای علمی و فناوری جدید و مبتنی بر یافتههای علمی خودمان است. این قطعی است که تا بتوانند به ما فناوری نمیدهند اما این مسلم است که در دانش متکی به دانشمندان خودمان موفق هستیم.

وی معتقد است که آینده آموزش عالی باید به سمت ارتباط عالیتر با جامعه باشد و این با بخشنامه و دستور شدنی نیست اما چندین مورد  مطالعه و پژوهش در دانشگاه ارائه شده است که این شیوه را تایید میکند؛ در حوزههای اقتصادی و برای سیل اخیر نیز مطالعاتی انجام شده است.

قطعاً به ما فناوری نمی‌دهند/ مسلماً با اتکا به دانشمندان بومی موفقیم

وزیر علوم در ادامه سخنان خود ساماندهی آموزش عالی را بخشی از طرح آمایش آموزش عالی عنوان و اعلام کرد: این طرح آماده شده و ابتدا تصمیم بر این بود که به صورت منطقهای و در 10 منطقه باشد اما متوجه شدیم هماهنگکردن استانها سخت است و فعلا استانی پیش میرویم.

وی ادامه داد: برای هر استان، دانشگاه معین در نظر گرفته شده که درمازندران نیز دانشگاه مازندران متولی هماهنگیهای لازم هیاتهای امنا و همسوکردن برنامههای راهبردی است و نظارتها و ارزیابیها نیز به دست همین دانشگاه است.

دکتر غلامی تصریح کرد: شبکه علمی استان بدون اینکه استقلال مالی و مدیریت اجرایی آنها تحت تاثیر قرار بگیرد باید در شبکه ملی قرار بگیرند اگر هر دانشگاهی برای خود رفتارهای علمی داشته باشد اتلاف منابع خواهد بود زیرا تجربه ثابت کرده است اگر در حوزه دانشگاهی براساس ماموریتها بروند این شبکه موفق است.

وزیر علوم ادامه داد: دانشگاه نوشیروانی بابل شاید امکانات و میزان دانشجویان آن مانند برخی دیگر از دانشگاههای مطرح نباشد اما توان خیلی خوبی را نشان داده است.

قطعاً به ما فناوری نمی‌دهند/ مسلماً با اتکا به دانشمندان بومی موفقیم

وی اعلام کرد که ماموریتهای محلی، استانی و ملی و بینالمللی برای دانشگاهها تعریف شده است و ابلاغ خواهد شد؛ این ماموریتها یک طرح راهبردی درازمدت است و کیفیسازی برحسب آنچه در آینده قرار است اتفاق بیفتد مستمر است.

دکتر غلامی در پایان بیان کرد: قطعا این طرحها نیاز به پشتیبانی دارد، طرحها را به مجلس و دولت اعلام میکنیم تا نقطه عطفی که در آموزش عالی وجود دارد در سالجاری کلید اجرایی آن زده شود.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار