دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۷۷۵۳
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۲
تاریخ شهادت امام رضا (ع) در سال ۹۸ برابر با روز سه شنبه ۷ آبان ماه است. همچنین ۷ آبان مصادف با آخرین روز از ماه صفر است.

تاریخ شهادت امام رضا

 

آوای خزر: علی بن موسی الرضا (۱۴۸–۲۰۳ ه‍. ق)، ملقب به رضا و ابوالحسن هشتمین امام شیعیان بعد از پدرش موسی کاظم و پیش از پسرش محمد تقی است. علی بن موسی در شهر مدینه از نجمه خاتون متولد و در دیار توس از دنیا رفت. امام رضا (ع) در دوره‌ای زیست می‌کرد که خلفای عباسی با مشکلات عمده‌ای از جمله شورش‌های شیعیان مواجه بودند. مأمون به دنبال راهی برای پیروزی بر این شورش‌ها تصمیم گرفت امام رضا (ع) را در حکومت دخیل کند، و به همین منظور پست ولیعهدی را بر عهده او گذاشت. مأمون بعدها به اشتباهش پی برد و برای جبران آن به نوشته بیشتر مورخان تصمیم گرفت به او سم خورانده تا وی را از سر راهش بردارد. امام رضا (ع) در یکی از روستاهای خراسان که بعدها به مناسبت خاکسپاری‌اش در آن به مشهد، محل شهادت، تغییر نام یافت به خاک سپرده شد. مقبره امام رضا (ع) سالانه مورد بازدید میلیون‌ها شیعه از ایران، پاکستان، بحرین، عراق و دیگر کشورها قرار می‌گیرد.

 

تاریخ شهادت امام رضا (ع) در سال 98

شهادت امام رضا (ع) در تاریخ ۳۰ صفر است. تاریخ شهادت امام رضا (ع) در تقویم شمسی سال ۹۸ مصادف است با سه شنبه ۷ آبان ماه، که به پاس احترام آن حضرت و عزای عمومی تعطیل رسمی است.

تاریخ شهادت امام رضا (ع) در تقویم شمسی: سه شنبه ۷ آبان (تعطیل رسمی)

امام رضا

تاریخ شهادت امام رضا (ع) در تقویم قمری: ۳۰ صفر ۱۴۴۱

تولد

تاریخ تولد امام رضا (ع) را پنجشنبه یا جمعه ۱۱ ذی‌القعده، یا ذی‌الحجه و یا ربیع الاول سال ۱۴۸ یا ۱۵۳ قمری نقل کرده‌اند. کلینی سال تولد امام رضا را ۱۴۸ قمری نقل کرده است. بیشتر علماء و مورخین با کلینی هم عقیده‌اند.

امامت

امام رضا(ع) پس از شهادت پدرش امام کاظم (ع) در سال ۱۸۳ قمری امامت را عهده‌دار شد؛ مدت امامت آن حضرت ۲۰ سال (۱۸۳-۲۰۳ق) بود که با خلافت هارون الرشید(۱۰ سال)، محمد امین (حدود ۵ سال)، مأمون (۵ سال) همزمان شد. مقبولیت امام رضا (ع) در میان شیعیان و برتری علمی و اخلاقی وی را، ثابت کننده امامت او می‌دانند. هرچند که وضعیت مساله امامت در اواخر زندگی موسی بن جعفر (ع) بسیار پیچیده بود اما بیشتر اصحاب امام کاظم (ع) جانشینی امام رضا (ع) را پذیرفتند.

 

شهادت امام رضا

 

شهادت امام رضا (ع)

امام رضا (ع) هشتمین امام شیعیان در سن ۳۵ سالگی به امامت رسیدند و حدود ۲۰ سال امام شیعیان بودند. ترس مامون و عباسیان از محبوبیت و نفوذ حضرت در بین مردم دلیلی شد تا مامون به فکر کشتن امام رضا (ع) بیفتد، زیرا مامون تلاش‌های زیادی برای کنترل امام از جمله ولایتعهدی آن حضرت و محدود نمودن ایشان انجام داد ولی نتوانست به مقصود خود برسد و یا اقداماتی نظیر به راه انداختن مناظرات مختلف با سران مذاهب دیگر انجام داد تا بتواند در نظر مردم مقام امام را بشکند ولی به لطف خدا در تمام این توطئه‌ها نه تنها شکست خورد بلکه محبوبیت حضرت در بین مردم نیز بیشتر گردید. سرانجام سعایت شدید عباسیان و اطرافیان مامون، او را واداشت که امام رضا (ع) را مسموم نموده و به شهادت برساند.

 

کلام آخر

امیدواریم در شب شهادت این امام غریب، ما را از دعای خیر خود محروم ننمایید. شما تا چه اندازه با احادیث و زندگی این امام بزرگوار آشنایی دارید؟ لطفا نظرات خود را پیرامون این موضوع با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: ستاره

انتهای پیام/1000

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار