دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۷۸۹۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۴
عضو شورای روستای گلچوب بابل
رهاکردن فاضلاب یک کارخانه در رودخانه
یکی از معضلات برخی از شرکت‌ها نداشتن تصفیه‌خانه فاضلاب است که نتیجه آن رهاکردن فاضلاب آلوده به سمت رودخانه و در نهایت دریا و برانگیختن اعتراضات مردمی است مانند کارخانه‌ای در بابل که رودخانه متالون را نوازش داده است!

به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری،  یکی از اعضای شورای اسلامی روستای گلچوب از بی‌توجهی مدیریت کارخانه کارتن‌سازی شهرک صنعتی "رجه" بابل شدیداً اعتراض داشت.

وی تصاویری را از رودخانه متالون از بخش گتاب شهرستان بابل  - گذرگاه روستای گلچوب و خراط‌کلا ارسال کرده است که در آن  سیاهی رنگ آب ناشی از فاضلاب کارتن‌سازی شهرک صنعتی رجه مشخص است.

وی اعلام می‌دارد: چند سالی است که مردم شریف و طبیعت‌دوست روستای گلچوب به این عمل غیر زیست‌محیطی اعتراض دارند و یک‌بار اداره محیط زیست شهرستان و بخشداری و اهالی روستای ابوالحسن‌کلا  به دادگاه شهر گتاب شکایت کردند و بنا به دلایلی هیچ‌گونه رسیدگی و پیگیری صورت نگرفت. 

رهاکردن فاضلاب یک کارخانه در رودخانه

این عضو شورای اسلامی ادامه داد: بار دیگر نیز صدا و سیمای مرکز مازندران گزارشی از این وضعیت تهیه کرد که برای مدتی فاضلاب به رودخانه هدایت نمی‌شد اما دوباره فعالیت‌های آن را از سر گرفتند و این مواد آلوده از طریق رودخانه به دریا می‌ریزد.

وی ادامه داد: روزگاری مردم از آب رودخانه برای تهیه چای استفاده می‌کردند اما چند سالی است که این روستا و اهالی روستاهای مجاور از بوی بد رودخانه آزار می‌بینند.

عضو شورای اسلامی روستای گلچوب بیان کرد: رهاکردن فاضلاب کارخانه به رودخانه در حالی است که روستاهای ابوالحسن‌کلا، بنگرکلا و دونسر از آب این رودخانه برای مصارف کشاورزی و آب‌بندان استفاده می‌کنند.

وی از رسانه‌ها و تشکل‌های محیط زیستی مازندران کمک خواست تا صدای اعتراض مردم روستاهای نامبرده را به دستگاه‌های مرتبط برسانند.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1001

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار