دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۸۰۹۶
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۳
نماینده مردم بابل در مجلس با اشاره به منتقدان و انتقادهای اخیر از مجلس گفت: بعضی درصدد تضعیف مجلس به عنوان دموکراسی هستند و تلاش فزاینده‌ای برای به دست گرفتن مجلس می‌کنند. این جریان متوجه باشند که مصداق کنایه بر شاخه نشستن و بن بریدن نباشند.

به گزارش آوای خزر، ایسنا نوشت:  علی نجفی خوشرودی در جلسه علنی عصر امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود گفت: سیاست خارجی باید در خدمت توسعه باشد همچنان که در خدمت امنیت ایران در دوران دفاع مقدس، مقابله با تحریم و تروریسم بوده است. مردم انتظار دارند که از فرصت‌های بین‌المللی استفاده موثری شود. در این راستا باید هوشمندانه عمل کرد. جنگ‌افروزان آمریکایی و کسانی که آگاهانه یا ناآگاهانه در این مسیر هستند آب در هاونگ می‌کوبند. چه کسانی از اوضاع ناپایدار اقتصادی و اجتماعی منتفع می‌شوند؟ آیا هزینه این شرایط از جیب خودشان است یا مردم؟

نماینده مردم بابل در مجلس ضمن انتقاد از بعضی منتقدان مجلس شورای اسلامی گفت: برخی درصدد تضعیف مجلس به عنوان نماد دموکراسی هستند و تلاش فزاینده‌ای برای به دست گرفتن مجلس می‌کنند. این جریان‌ها متوجه باشند که مصداقی برای ضرب‌المثل بر شاخه نشستن و بن بریدن بدل نشوند.

وی با استناد به بند ۹ سیاست‌های کلی نظام قانون‌گذاری گفت: این سیاست مبنی بر عدالت‌محوری و اجتناب بر تبعیض نارواست. در این راستا شایسته است مجلس تنقیح قوانین را برای حذف استثنائات غیرضرور برای بعضی دستگاه‌ها در اولویت قرار داده و از عوارض سوء نظام دوگانه حقوقی و قانونی جلوگیری کند.

نجفی خوشرودی در پایان خطاب به وزیر جهاد کشاورزی و صمت گفت: در مورد برنج و جلوگیری از واردات آن کاری نکردید. تولیدکنندگان مرکبات را دریابید.

انتهای پیام/1000

برچسب ها: ثبات اقتصادی
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها