دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۸۱۵۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۱
مدیرکل منابع طبیعی مازندران خبرداد
اختصاص 700 میلیارد ریال به بخش آبخیزداری مازندران در سال 98
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران از اختصاص حدود 700 میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی و استانی به بخش آبخیزداری این استان خبرداد و گفت: امیدواریم بخش قابل توجهی از این اعتبارات محقق شود.

به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، سید محسن موسوی‌تاکامی در جمع خبرنگاران با اشاره به تامین اعتبار ویژه بحران آب از محل صندوق توسعه ملی که با دستور مقام رهبری اتفاق افتاد؛ ابراز خرسندی کرد که اعتبارات خوبی به بخش آبخیزداری تزریق شد که یک فرصت مغتنم هم برای استان‌های کویری و هم برای استان‌هایی چون مازندران با بارش سالانه بیش از 600 میلیمتر است.

وی تصریح کرد: البته اگرچه میزان بارش سالانه در مازندران به نسبت استان‌های کویری بالاست اما دستگاه متولی گزارش داده‌اند که بیلان آب‌های زیرزمینی منفی است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ادامه داد: این نشان می‌دهد شرایط بحران آب جدی و حاد است؛ بنابراین  عملیات آبخیزداری از این نظر دارای اهمیت است لذا از سال گذشته در سطح کشور و ازجمله مازندران اجرای این عملیات آغاز شده است.

موسوی‌تاکامی با اشاره به اعتبار 200 میلیارد ریالی آبخیزداری در سال گذشته، این میزان را در سال‌جاری حدود 350 میلیارد ریال اعلام کرد که باتوجه به حساسیت موضوع، تفاهمنامه‌ای نیز با استانداری بسته شد و حدود 350 میلیارد ریال دیگر را استانداری متعهد شده است؛ بنابراین چیزی حدود 700 میلیارد ریال از محل توسعه صندوق ملی و اعتبارات استانی پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه مشخص نیست چه میزان از این اعتبار محقق شود؛ ابراز امیدواری کرد که با عنایت به شرایط ویژه استان مازندران و نیاز به اجرای عملیات آبخیزداری برای جلوگیری از مشکلات ناشی از سیل و مقابله با کم‌آبی، درصد بالایی از این اعتبارات اختصاص یابد.

اخبار مازندران
انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار