دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۸۱۵۸
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۰
وعده‌ای که عملی شد؛
اهدای بسته کمک‌آموزشی به 150 دانش‌آموز مناطق محروم گلوگاه از محل حذف قبوض برق + تصاویر
150 دانش‌آموز گلوگاهی از محل حذف قبوض کاغذی برق در استان، لوازم کمک‌آموزشی دریافت کردند. قرار است تا پایان مهرماه 3 هزار و 200 دانش‌آموز مازندرانی از همین محل، بسته آموزشی دریافت کنند.

به گزارش آوای خزر از شهرستان گلوگاه، در حالی که دومین هفته از آغاز سال تحصیلی 98 – 99 سپری شده است؛ هنوز سیل کمک‌ها به سمت دانش‌آموزان نیازمند جاری‌ست. در حرکت انسان‌دوستانه دیگری، اهدای 3 هزار و 200 بسته لوازم کمک‌آموزشی به دانش‌آموزان مناطق کمتربرخوردار آغاز شده است.

این کمک‌ها از سوی شرکت توزیع برق مازندران از محل حذف قبوض کاغذی برق صورت گرفته است. و از همین محل 150 دانش‌آموز مدرسه 15 خرداد روستای خورشیدکلای شهرستان گلوگاه در شرق مازندران از بسته کمک‌آموزشی برخوردار شدند.

عادل خادمی مدیر امور توزیع برق شهرستان گلوگاه می‌گوید: حذف قبوض کاغذی از طرفی صرفه‌جویی در هزینه‌های اداری و مشترکین و ارائه خدمات سریع‌تر به مشترکین و کاهش هزینه‌ها و از طرفی کمک به حفظ محیط زیست است.

وی با بیان اینکه 99 درصد از مشترکان برق در گلوگاه شماره‌های خود را در سامانه 10009121 به ثبت رساندند؛ از دانش‌آموزان خواست تا به والدین خود بگویند در صورتی که شماره همراه خود را به سامانه ارسال نکرده‌اند؛ در اولین فرصت اقدام کنند.

به گزارش آوای خزر، غلامعلی رخشانی‌مهر، معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر پیش از این گفته بود که با عملیاتی شدن طرح تبدیل قبوض کاغذی برق به الکترونیکی، ۱۰۰ هزار بسته آموزشی از محل صرفه‌جویی حاصل از حذف سالانه قبوض کاغذی تهیه و در بین دانش‌آموزان مناطق محروم کشور توزیع می‌شود.

با تغییر قبوض برق از کاغذی به دیجیتال، و پیرو آن حذف قبوض گاز و آب، سالانه 1500 میلیارد تومان صرفه‌جویی صورت می‌گیرد، همچنین برای تامین کاغذ مورد نیاز قبوض برق حدود ۱۲هزار اصله درخت قطع می‌شد.

 

برای دیدن تصاویر در اندازه بزرگ‌تر، روی تصویر منتخب کلیک کنید

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1002

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار