دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۸۲۳۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۳
مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت گفت: اظهارات منفی برخی افراد و رسانه‌‌ها در خصوص سامانه سماح تلخ اما بی‌تاثیر است. 
 

به گزارش آوای خزر، حجت‌الاسلام صحبت‌الله رحمانی، مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت با اشاره به سامانه سماح و اینکه این سامانه از ملزومات برگزاری مراسم اربعین است، گفت: سامانه سماح تنها مخصوص بیمه زائرین نیست. سماح لازمه‌ ثبت اطلاعات زائرین است. چهار مرز برای ورود زائرین به خاک عراق وجود دارد و باید بدانیم زائرین از کدام مرز می‌خواهند عبور کنند. اطلاعات سامانه سماح به ما کمک می‌کند تا مرزها را آماده کنیم. 
 
وی افزود: ثبت نام در سامانه سماح به ما کمک می‌کند امور را مدیریت کنیم. و مدیریت نیاز به ابزار اطلاعاتی دارد. سامانه سماح هم به این منظور فعال شده است. 

ازدحام جمعیت بالائی خواهیم داشت 
رحمانی در ارتباط با نیاز سازمان حج و زیارت به اطلاعات برای برگزاری مراسم بیان کرد: وقتی ما اطلاعات نداشته باشیم چطور می‌توانیم بگوئیم که کدام یک از موکب‌ها فضای اسکان دارد. پذیرش زائرین، حمل و نقل آنها و تغذیه زائرین نیازمند ثبت اطلاعات در سامانه سماح است تا مدیریت را ممکن کند. ازدحام جمعیت بالائی خواهیم داشت، باید ترافیک‌ها و محل پارک یا عبور و مرور پیش‌بینی شود. 

لزوم بیمه زائران اربعین
وی در این خصوص ادامه داد: برای تهیه این ملزومات و کسب اطلاعات لازم، ما از زائرین درخواست می‌کنیم حتما در سامانه سماح ثبت‌نام کنند. این ثبت‌ نام در سامانه رایگان است و هیچ وجهی بابت ثبت نام از کسی اخذ نخواهد شد. اما با توجه به تجربیاتی که در سالهای گذشته در عبور و مرور زائرین مشاهده کردیم، مبلغ ۱۵ هزار تومان هزینه بیمه برای زائرین مقرر شده است. زائری که به کشوری غریب می‌رود و با توجه به تمام اتفاقاتی که ممکن است بیافتد، بیمه واجب است.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت گفت: البته استقبال مردم از بیمه خوب بوده است. یک سری افرادی هستند که در فضای مجازی صحبت‌هایی می‌کنند. معلوم نیست آنها جویای چه هستند.  نام یا نان؟ سماح و ثبت نام درآن به نفع مردم است. سود بیمه به جیب دولت نمی‌رود. بیمه زائرین اصلا ارتباطی با دولت ندارد.  بلکه شرکت‌های بیمه‌گر زائرین را بیمه می‌کنند. مانند تمام خدمات بیمه‌ای دیگر که در مناسبات اجتماعی جریان دارد.

۱۶۰ تن دارو به عراق منتقل می‌شود 
رحمانی در توضیح تمهیدات بیمه‌ای برای زائران پاسخ داد: مردم برای بیمه ۱۵ هزار تومان می‌دهند و ۷ هزار تومان هم بابت خدمات پزشکی پرداخت می‌کنند.  خدمات پزشکی به صورت رایگان است و بوسیله هلال‌احمر به زائرین داده می‌شود. ولی هلال احمر باید ۱۶۰ تن دارو را به عراق حمل کند. پول این دارو را چه کسی باید بدهد؟ هلال‌احمر باید این داروها را خریداری کند و بفرستد. 

پرداخت بیمه تا ۲۷۰ میلیون برای متوفی‌های حوادث خاص
وی  افزود: سطح خدمات بیمه‌ای در عراق برای فوت عادی ۴۰ میلیون تومان است. حمل جسد متوفی توسط بیمه صورت پرداخت می‌شود. همچنین برای بستری در بیمارستان تا سقف ۲۷ میلیون  و برای بیماری‌های خاص که نیاز به عمل جراحی دارد تا سقف ۸۰ میلیون تومان توسط بیمه پرداخت می‌شود. حتی اگر فوت بر اثر حادثه‌ای خاص اتفاق بیافتد، بیمه تا ۲۷۰ میلیون تومان پرداخت می‌کند. این خدمات به نفع مردم است و مردم درباره آن آگاهی لازم را دارند. 

ثبت نام روزانه ۱۰۰ هزار نفر در سامانه سماح 
رحمانی در ارتباط با استقبال مردم از مراسم اربعین گفت: الان ۱۷ روز به مراسم اربعین مانده، روزانه بیش از ۱۰۰ هزار نفر ثبت نام می‌کنند. این به خاطر آگاهی مردم است.

همه برای تسهیل امور زائران یاری کنند 
رحمانی افزود: انتظار داریم همه برای تسهیل در امور زائرین کمک کنند.مردم ایران و عراق با چنین شور و شعفی اربعین را برگزار می‌کنند، بعد یک عده سعی می‌کنند برای مردم تلخی به بار بیاورند. حتی ممکن است آن اشخاص اربعینی نباشند یا شاید دلسوزی برای مراسم اربعین نداشته باشند. /ایلنا

انتهای پیام/1000
مطالب مرتبط
برچسب ها: ثبت نام ، سماح ، اربعین
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار