دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۸۲۹۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۶
شهر ساری، به عنوان پایتخت گردشگری اکو در سال 2022 میلادی انتخاب شد.

به گزارش آوای خزر به نقل از خبرگزاری صداوسیمای مرکز مازندران، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران گفت: با حضور علی اصغرمونسان، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور ،در سومین نشست وزرای گردشگری کشور‌های عضو اکو در تاجیکستان، شهر ساری، به عنوان پایتخت گردشگری اکو در سال 2022 میلادی انتخاب شد.

سیف الله فرزانه  افزود: در نشست دیروز وزرای گردشگری عضو اکو ، پروپوزال انتخاب پایتخت گردشگری اکو که به ابتکار ایران مطرح شده بود مورد تصویب وزیران گردشگری قرار گرفت و شهر‌های ساری و اردبیل از ایران به‌عنوان پایتخت گردشگری اکو برای سال‌های 2022 و 2023 انتخاب شدند.
استاندار مازندران هم این مهم را فرصت مناسبی برای جهانی شدن مازندران در حوزه گردشگری عنوان  و خاطرنشان کرد: مازندران در بخش گردشگری باید نگاه برنامه ای داشته باشد تا بتواند در رقابت با دیگر مناطق اکو و کشورهای حوزه راه ابریشم سهم خود را از اقتصاد توریسم دریافت کند.
احمد حسین زادگان، به بسیج استان برای تحقق اهداف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی صنعت گردشگری بعنوان یکی از محورهای مهم و کلیدی پیشرفت مازندران اشاره کرد و گفت: تمام دستگاه های مرتبط با همکاری دبیرخانه رویداد 2022 استان، باید پیوست گردشگری دستگاه خود را آماده کنند تا بتوان با برنامه مشخص، تمام استان را بر اساس معدل فرصت ها و ظرفیت ها به سوی توسعه پایدار گردشگری سوق داد.
استاندار ،پیمودن مسیر این مجوز جهانی را بسیار دشوار و ارزشمند توصیف و تصریح کرد: از سال 97 که نامه این طرح را به دفتر سازمان وقت ارسال کردیم تا تصویب آن دیروز،جمعه 12 مهر 98، محقق شد.

حسین زادگان  با بیان اینکه بر اساس هماهنگی و نشست های مختلفی در تهران و ساری تلاش می شود تا بتوان بر اساس فرمت های بین‌المللی طرح توجیهی و مکانیزم های لازم برای انتخاب پایتخت گردشگری کشورهای اکو در مازندران  تهیه کرد افزود: این رویداد در آوریل سال 2022 در ساری مرکز استان مازندران و دیگر شهرهای استان با شکوه فراوان برگزار خواهد شد.

رسانه های مازندران

انتهای پیام/1000

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار