دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۸۳۱۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۳
وزیر آموزش و پرورش در فراکسیون نمایندگان ولایی مطرح کرد:

به گزارش آوای خزر،حمید رضا حاجی باباییبا اشاره به نشست امروز (یکشنبه 14 مهرماه) فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش، اظهار داشت: نمایندگان در این نشست سوالاتی را در مورد نظام رتبه‌بندی فرهنگیان، پاداش پایان خدمت، تامین نیروی انسانی در آموزش و پرورش، وضعیت مدارس غیراستاندارد، معلمان حق التدریس، خرید خدمات و پیش دبستانی‌ها، کیفیت آموزش در وزارت آموزش و پرورش، رسیدگی به وضعیت آموزشگاه های خصوصی که در کشور تحت عنوان کمک آموزشی فعالیت می کنند و ضربات زیادی را به نظام تعلیم و تربیت زده‌اند، مطرح کردند.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ضعف دستگاه‌های کمک رسانی به هنرستانی‌ها و کاهش درصد هنرستان‌ها در کشور، تقویت دانشگاه فرهنگیان و پرورش نیروی انسانی از دیگر مسائلی بودند که نمایندگان عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مطرح کردند.

وی افزود: وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سوال نمایندگان در رابطه با زیر نظام های تعلیم و تربیت توضیح دادند و به کمبود 108 هزار معلم در سراسر کشور اشاره کردند که مهمترین مشکل اساسی در نظام تعلیم و تربیت محسوب می‌شود.

حاجی بابایی با بیان اینکه از برنامه‌های خوب وزیر آموزش و پرورش تقویت مدارس دولتی است، ادامه داد: همچنین بنا بر اعلام حاجی میرزایی کمیته‌هایی جهت رصد و بررسی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ایجاد شده تا گزارش‌های لازم را بدهند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزیر آموزش و پرورش در این نشست  پیرامون نظام رتبه‌بندی معلمان پاسخی ندادند اما در مورد پرداخت پاداش پایان خدمت، اعلام کرد که تا پایان سال 97 پرداخت شده است.

حاجی بابایی: کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش بیش از 200 هزار نفر است

وی افزود: نکته‌ای که باید مورد توجه قرار گیرد این است که با توجه به اعلام وزیر آموزش و پرورش مبنی بر کمبود 108 هزار نیروی انسانی، بررسی‌ها نشان می دهد که کمبود نیروی انسانی بیش از 200 هزار نفر است و در سراسر کشور این مشکل کاملا مشهود است. راهکارها برای حل این مشکل تقویت دانشگاه فرهنگیان و افزایش دانشکده‌ها است. نظام تعلیم و تربیت باید تعداد کافی معلم در اختیار داشته باشد.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: با توجه به اینکه مطالبات فرهنگیان مورد سوال اعضای فراکسیون قرار گرفت اما در توضیحات وزیر آموزش و پرورش زمان مشخصی برای این پرداخت‌ها بیان نشد، همه تلاش مان را می‌کنیم تا مطالبات فرهنگیان و پاداش پایان خدمت سال 98 را پیگیری کنیم. 

انتهای پیام/1000

منبع: خانه ملت
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها