دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۸۳۵۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۷
پیش‌کسوت خوشنویسی:
راهی پرنشاط، شاداب و پر امید پیش روی هنر خوشنویسی، به ویژه خط شکسته می‌بینم

به گزارش آوای خزر به نقل از روابط عمومی فرهنگستان هنر، این چهره صاحب‌نام خوشنویسی معاصر، موقعیت و جایگاه کنونی خط شکسته را ممتاز و در اوج شکوفایی توصیف کرد و گفت: خط شکسته ما امروز راه به افق‌های جهانی برده است؛ زیرا با وجود چهره‌های جوان، جستجوگر، خلاق و نوآور، راه و مسیری جز این نباید و نمی‌توان برای خوشنویسی و خط شکسته متصور بود.
وی با اشاره به قابلیت‌های درونی و ذاتی خط شکسته و سیر تحول آن، موقعیت و جایگاه کنونی این هنر را این‌گونه ارزیابی کرد: ما این حرکت را که رفته‌رفته شکل یک «فرایند گسترده ملی» به خود گرفته، در نمایشگاهی که ۲ سال پیش در برج میلاد برگزار شد در آثار ۱۴۱ هنرمند تجربه کردیم.
وی ادامه داد: آخرین ارائه گروهی و عمومی این هنر، چندی پیش در مرکز فرهنگی هنری آسمان فرهنگستان هنر بود که به یقین معدل خوبی از وضع فعلی خط شکسته را عرضه کرد و نشان داد که قابلیت‌های خط شکسته به چه درجه‌ای از اوج و شکوفایی رسیده و چه جایگاهی را برای آن تثبیت کرده است.
استاد کابلی با اشاره به دومین نمایشگاه آثار بزرگان و هنرمندان خط شکسته در مؤسسه صبا گفت: عمده فعالیت من به شکل اختصاصی، با یاری خدا روز ۱۸ مهر، در مؤسسه فرهنگی هنری صبا دیده خواهد شد که مجموعه‌ای است از آثار خودم و شاگردانم که هرکدام در نوع خود از استادان صاحب‌نام و صاحب‌عیار معاصر هستند. در واقع با این نمایشگاه، مروری می‌توان داشت بر دو نسل از شاگردان من که آثارشان، نمایش شکوهمندی از قابلیت و ظرفیت وسیع خط شکسته معاصر را برای مشتاقان این هنر وزین، نفیس و فاخر ملی، رونمایی خواهد کرد.
این پیش‌کسوت هنری در پاسخ به این پرسش که سهم نوآوری و نگاه جدید در این نمایشگاه چقدر است خاطرنشان کرد:
قطعا خواهید دید که وجه مشترک آثار این مجموعه همان نگاه نو به «میراث خط شکسته» است. وقتی با هنرمندانی جوان، جستجوگر و پویا که با شور و باور و انگیزه‌های مثبتی که در جان و دلشان بیدار شده، روبرو هستیم؛ بی‌گمان باید گفت: راهی شاداب، پرنشاط و پر امید پیش روی این هنر است.
وی درباره ارائه آثار خود در این نمایشگاه گفت: بخشی از آثاری که در این نمایشگاه ارائه داده‌ام مروری است بر تمامی دوره‌های کاری من، طی این ۵۰ سال و بخشی نیز متعلق به همین امسال است که برای نخستین بار به نمایش گذاشته خواهد شد.
وی در پایان سخنان خود درباره اهداف این نمایشگاه عنوان کرد: تأکید اصلی ما بر تشویق، انگیزه‌بخشی و امکان دیده شدن هرچه بیشتر جوان‌هاست. ما در این نمایشگاه تلاش کردیم فرصت و فضایی برای معرفی چهره‌های جوان، مستعد و خلاق که هرکدامشان حرف تازه‌ای در این هنر دارند ایجاد کنیم. هنرمندانی که مسیر تکاملی شیوه خط شکسته معاصر را ارتقاء می‌دهند و در سیر تحول در گستره فرهنگ و تمدن ایرانی نقش دارند.
نمایشگاه «سماع شکسته»، که در بردارنده تازه‌ترین آثار «استاد یدالله کابلی» پیش‌کسوت خوشنویسی معاصر و شاگردان ایشان است، عصر پنج‌شنبه ۱۸ مهر، در آیین ویژه‌ای با حضور استادان و اهالی هنر و فرهنگ و عموم مشتاقان در فرهنگستان هنر و مؤسسه فرهنگی هنری صبا، گشایش خواهد یافت. این نمایشگاه از ۲۰ مهر تا ۲ آبان همه روزه، به جز ایام تعطیل، از ساعت ۱۰ تا ۱۸ به نشانی خیابان ولیعصر، خیابان طالقانی، خیابان شهید برادران مظفر، پلاک ۱۲۵ میزبان هنردوستان خواهد بود.

انتهای پیام/4000
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها