دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۸۳۸۰
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰
ابتکار در نشست شورای برنامه‌ریزی مازندران:
41 درصد کارکنان دولت خانم‌ها هستند/ ابلاغ 176 شاخص تخصصی حوزه زنان و خانواده به استانداران
معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده با بیان اینکه اکنون 41 درصد از کارکنان دولت از خانم‌ها هستند، گفت: میزان مشارکت زنان در مناصب دولتی به 18.8 درصد رسیده و امیدواریم تا پایان دولت به 30 درصد برسد.

به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، دکتر معصومه ابتکار در نشست شورای برنامه‌ریزی مازندران با بیان اینکه موضوع عدالت یکی از مولفه‌های انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: عدالت جنسیتی یکی از موضوعات جدی در کشور و مرام امام در یازده سال پس از پیروزی انقلاب که حضور داشتند؛ بوده است.

وی افزود: 6 برنامه توسعه پس از انقلاب داشتیم و کسی نمی‌تواند بگوید این برنامه‌ها تنها برای مردان بوده است؛ اما شاید به دلیل برخی نگاه‌ها و خرده فرهنگ ها و عقب ماندگی های تاریخی نیاز داریم تا با برنامه خاص عدالت جنسیتی و خانواده و برنامه ها، برای امور بانوان و خانواده تاکید داشته باشیم.  

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده گفت: 176 شاخص خرد و تخصصی با عناوین مختلف ازجمله در امنیت، حقوق و ... را در کنار اطلس زنان و خانواده به استانداران ابلاغ کردیم.

ابتکار با بیان اینکه فضای مناسب ورزشی برای بانوان یا در دسترس نیست یا بسیار کم است، اظهار کرد: این در شرایطی است که باید برای سلامتی دختران به مسئله ورزشی توجه کنیم.

وی ادامه داد: در موضوع اشتغال نیز تعداد دختران فارغ‌التحصیل جویای کار بسیار از پسران بیشتر است و نیاز به توجه دارد، یا مشارکت اقتصادی زنان نیز در این استان محل بحث است زیرا زنان مازندران عموما در کشاورزی فعال‌تر هستند اما وقتی آمار می‌دهیم کمتر است و به نظر می‌رسد که باید مورد بازنگری قرار بگیرد.

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده با اشاره به سند ارتقای وضعیت زنان آن را پانزدهیمن سند تدوین شده در کشور اعلام و آن را سند راه و حرکت براساس برنامه عنوان و اظهار امیدواری کرد تاثیرات آن را در خانواده سالم‌تر و پویاتر ببینیم.

ابتکار این را هم گفت که هم‌افزایی با بخش خصوصی و دولتی دست کم گرفته نشود.

***

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جلب مشارکت زنان در دولت اظهار کرد: اکنون 41 درصد از کارکنان دولت از خانم‌ها هستند و طی این سالها از نظر تجربه و تحصیلات می توانستند بسیاری از مناصب دولتی را کسب کنند اما به بنا به دلایلی این اتفاق نیفتاده است.

ابتکار با بیان اینکه میزان مشارکت زنان در مناصب دولتی به 18.8 درصد رسیده است و رشد 5 درصدی را ابتدای دولت تاکنون داریم، افزود: تا پایان این دوره 30 درصد از مشاغل باید در اختیار زنان قرار بگیرد.

وی با اشاره به گردشگری سبز، استفاده از طبیعت‌گردی، بوم‌گردی و توجه به فناوری‌های نوین را از مواردی دانست که برای دختران فارغ‌التحصیل دارای اهمیت است.

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده، آمادگی کامل خود را برای حمایت از صندوق‌های خرد اعتباری و اشتغالزایی زنان اعلام کرد.

ابتکار همچنین اصلاح الگوی مصرف برای شهروندان مازندران و گردشگران را از اولویت‌ها دانست و اظهار امیدواری کرد که با مشارکت زنان پسماند به حداقل برسد و طرح‎هایی چون کاهش پلاستیک فرهنگ‌سازی شود.

به گزارش آوای خزر، در پایان از سند ارتقای وضعیت زنان استان مازندران رونمایی شد.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار