دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۸۴۷۹
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۸
در پی تحصن یکی از متقاضیان دوره دکتری دانشگاه تهران که صبح امروز در مقابل کتابخانه مرکزی دانشگاه صورت گرفت رئیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران با تاکید بر این که عدم پذیرش دانشجوی معترض در دوره دکتری به دلیل مسائل سیاسی و اخلاقی صحیح نیست گفت: این دانشجو در ارزیابی‌های علمی حد نصاب لازم برای پذیرش در دکتری را کسب نکرده است.

به گزارش آوای خزر به نقل از ایسنا،دکتر داوود آقایی  در خصوص تحصن اعتراضی یکی از دانشجویان سابق دانشگاه تهران به دلیل محرومیت از تحصیل در دوره دکتری این دانشگاه اظهار کرد: این دانشجو همانند سایر داوطلبان دکتری به مصاحبه عملی و علمی در دانشگاه دعوت شد اما براساس ارزیابی‌های صورت گرفته در مصاحبه علمی و روزمه در نهایت نتوانست نصاب لازم را در دوره روزانه دکتری دانشگاه تهران کسب کند. در واقع این دانشجو متقاضی دوره‌های شبانه و غیره نبود.

وی در ادامه تصریح کرد: طبق قانون، 50 درصد ارزیابی دانشجویان دکتری در سازمان سنجش و آموزش کشور اتفاق می‌افتد و داوطلبان بعد از قبولی در این آزمون کتبی به منظور انجام مصاحبه و بررسی‌های علمی به دانشگاه‌ها معرفی می‌شوند.

رئیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران خاطر نشان کرد: دانشجویان در بررسی‌های علمی باید بتوانند 25 درصد نصاب لازم را کسب کنند که البته این دانشجوی معترض رشته حقوق که متقاضی پذیرش در دو رشته جامعه شناسی و مسائل ایران در دوره دکتری بودند در گرایش ایران نمره 23.6 و در گرایش جامعه شناسی 23 را کسب کرد بنابراین هیچ اعمال نظری در مورد او صورت نگرفته است.

دکتر آقایی خاطرنشان کرد: در بررسی‌های علمی داوطلبان به هیچ عنوان مسائل سیاسی و اخلاقی آنها مورد توجه قرار نمی‌گیرد بلکه تنها صلاحیت علمی آنها بررسی می‌شود در واقع کارگروه علمی شناختی از پرونده‌های آنها ندارند.

وی در پایان با تاکید بر این که دانشجوی معترض پذیرفت که در مصاحبه علمی نمره لازم را کسب نکرده است، گفت: شکایت ایشان این بود که دانشکده نمره داوطلبان را بر روی نمودار مورد ارزیابی قرار داده در نتیجه دانشجویانی که شرایط لازم را کسب نکردند توانستند در این دوره پذیرش شوند. در واقع این دانشجو مدعی است که مسئولان حراست دانشگاه مانع این شدند که او نیز مشمول نمودار فوق شود که البته این ادعا به هیچ عنوان صحیح نیست.

به گزارش آوای خزر، از صبح امروز یکی از دانشجویان سابق دانشگاه تهران و دبیر اسبق شورای صنفی مرکزی تهران با به دست گرفتن پلاکاردی در مقابل ساختمان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران به نشانه اعتراض پلاکاردی در دست داشت و مدعی بود که به دلیل ستاره دار شدن از پذیرش او در دوره دکتری حقوق دانشگاه تهران ممانعت شده است. در نتیجه در اعتراض به عدم پیگیری وزارت علوم، سازمان سنجش و مسئولان دانشگاه تهران نسبت به رفع ستاره داری و محرومیت تحصیلی در برابر کتابخانه مرکزی این دانشگاه تحصن کرده است.

انتهای پیام/1000

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها