دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۸۴۸۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۱
معصومه ابتکار در سفر به مازندران:
حضور زنان در ورزشگاه‌ها دستاورد بزرگی است/ باید در چارچوب شرع و قانون پاسخگوی مطالبات جوانان باشیم
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، حضور زنان در ورزشگاه‌ها را دستاورد بزرگی اعلام و تاکید کرد که جوانان خواسته‌ها و سوالات زیادی دارند که باید در چارچوب شرع و قانون پاسخگوی مطالبات جوانان باشیم

به گزارش آوای خزر از ساری، دکتر معصومه ابتکار عصر روز شنبه 20 مهرماه در حاشیه نشست شورای برنامه‌ریزی استان مازندران که در ساری برگزار شد، به خبرنگاران گفت: ورزش از سالم‌ترین فعالیت‌های اجتماعی است و برای نشاط جامعه نیاز به این فعالیت‌ها داریم.

وی افزود: تدارکات و زیرساخت‌های لازم برای ورود زنان به ورزشگاه‌ها دیده شده و دولت آمادگی کامل داشته و همه چیز فراهم شده است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده بیان کرد: برخی نگرانی ها و صحبت‌ها، مانند بحث فرهنگ تماشاچی بوده که خوشبختانه این نگرانی‌ها نیز برطرف شد و بانوان حضور پیدا کردند.

حضور زنان در ورزشگاه‌ها دستاورد بزرگی است/ باید در چارچوب شرع و قانون پاسخگوی مطالبات جوانان باشیم

ابتکار گفت: با حضور زنان در ورزشگاه‌ها هیچ مشکل خاصی پیش نیامد؛ هم حفظ شئونات و هم نشاط عمومی را شاهد بودیم؛ این نشاط و بالارفتن اعتماد عمومی دستاورد بزرگی است و به راحتی به دست نمی‌آید.

وی ادامه داد: باید برای نسل جوان خیلی کار کنیم، نسل جوان مطالبات و خواسته ها و سوالات زیادی دارند که باید در چارچوب شرع مقدس و قوانین به آنها پاسخ داده شود. هیچ کسی نمی‌خواهد قانون و شرع را زیر پا بگذارد.

این فعال مدنی بیان کرد: نگاه وسیع نسبت به مسائل و مخصوصاً برای جوانان و کشور ما مهم است، بالاتر رفتن نشاط اجتماعی و رضایتمندی عمومی، انسجام ملی را در این شرایط خیلی سخت بالا می‌برد.

ابتکار اظهار داشت: در این زمینه آمادگی کامل را داریم؛ وزارت ورزش، نیروی انتظامی، فدراسیون فوتبال و فیفا همراهی خوبی داشتند که امیدوارم ادامه پیدا کند.

به گزارش آوای خزر، دکتر معصومه ابتکار در سفر یکروزه خود به مازندران علاوه بر حضور در شورای برنامه ریزی و نشست تخصصی با زنان فعال و فرهیخته این استان، به دیدار خانواده شهید کلانتری رفت، از کارگاه سفال نقشینیه و پارک علم و فناوری مازندران بازدید کرد و در پایان نیز سری به زندان زنان ساری زد.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار