دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۸۴۹۱
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۹
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با آوای خزر:
اجازه نمی‌دهیم 2 هزار میلیارد بودجه نظام رتبه‌بندی معلمان در جای دیگری هزینه شود/ پرداختی‌های نظام رتبه‌بندی برای معلمان بالای 25 سال آغاز شود
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به 2 هزار میلیارد تومان بودجه‌ای که برای نظام رتبه‌بندی معلمان در نظر گرفته شده است، می‌گوید: اجازه نخواهیم داد این پول در جای دیگری هزینه شود، از طرفی پیشنهاد بنده این است که دولت پرداختی‌های رتبه‌بندی معلمان بالای 25 سال سابقه را آغاز کند.

قاسم احمدی لاشکی در گفت‌وگو با خبرنگار آوای خزر درباره آخرین وضعیت نیروهای حق‌التدریسی اظهار داشت: مصوبات زیادی در این زمینه داشتیم، تغییر وضعیت آنها براساس تبصره 10 ماده 17 مصوب سال 88 بود اما مدام الحاقی خورد، و چون مشکل حل نشد موضوع به جایی رسید که بحث استخدام آنها در سال 97 نهایی شد.

وی افزود: دولت باید ظرف دو ماه یعنی تا 13 شهریور 97 آیین‌نامه را آماده می‌کرد اما خیلی غفلت کرد و نهایتاً در پایان شهریور اتفاق افتاد و با اشکالات زیادی مواجه شد، چون مشکل بچه‌ها را در پیش‌دبستانی و خرید خدمات آموزشی حل نکرده بود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در ادامه نیز از سوی این کمیسیون به رئیس مجلس نامه زدیم تا در کمیته انطباقِ مصوبات دولت جلوی آن گرفته شود تا مصوبه دولت به تعویق بیفتد و اصلاحات صورت بگیرد. پس از آن قرار شد اصلاحات انجام شود و الان منتظر اصلاحیه دولت برای اجرا هستیم.

احمدی لاشکی گفت: با اتمام اصلاحات به دنبال آن هستیم که امسال 13 هزار نفر و مابقی تا پایان برنامه ششم سال 1400 به استخدام در بیایند، آن‌هایی که در  حوزه آموزشیاران نهضت سوادآموزی هستند نیز باید امتحان داخلی بدهند و پس از قبولی راهی دانشگاه فرهنگیان خواهند شد و دوره‌ای را طی کنند.

عضو خانه ملت در خصوص وضعیت معلمان حق‌التدریسی مازندران نیز گفت: هفته گذشته نشست مشترکی با حضور وزیر و آقای نیکزاد مدیرکل آموزش و پرورش در کمیسیون آموزش استان داشتیم؛ یک رقم 5 هزارساعت را برای تقویت گرفتیم افزایش پیدا کرده و این میزان برابرِ نیاز و رشته تحصیلی و جنسیت و مناطقی که نیاز داریم هماهنگ می‌شود که دوستان کمبودها را برطرف کنند.

اجازه نمی‌دهیم 2 هزار میلیارد بودجه نظام رتبه‌بندی معلمان در جای دیگری هزینه شود/ پرداختی‌های نظام رتبه‌بندی برای معلمان بالای 25 سال آغاز شود

* نظام رتبه‌بندی معلمان به کجا رسید؟

وی درباره نظام رتبه‌بندی معلمان نیز به آوای خزر گفت: در قانون برنامه ششم در ماده 63 به صراحت گفته شده که باید بودجه سنواتی دیده شود و دولت لایحه بیاورد اما تا این لحظه - که دولت دو دوره حرف از رتبه‌بندی می‌زند – هنوز نظام رتبه‌بندی را اجرا نکردیم.

این نماینده مجلس ادامه داد: اگر در دوره آقای فانی وزیر سابق آموزش و پرورش افزایش رقمی را برای حقوق معلمان داشتیم به معنای نظام رتبه‌بندی نیست، نظام رتبه‌بندی معلمان را به 5 طراز طبقه‌بندی کرده؛ از معلم پایه تا معلم راهبر، و حتما رقم‌هایی که افزایش می‌یابند قابل توجه است و در آنجا بحث تالیف و تحقیق و کار علمی است.

احمدی لاشکی گفت: تاکنون دولت هیچ لایحه‌ای را نفرستاده بنابراین بازی داده، تازه امسال با سختی در تلفیق بودجه 2 هزار میلیارد تومان پول گذاشتیم، اگر این را در اختیار بگذارند باز هم افزایش حقوق است نه نظام رتبه‌بندی، رتبه‌بندی عبور از یک فیلتر است و شامل همه نمی‎شود.

وی تاکید کرد: دولت سریعاً باید نسبت به نظام رتبه‌بندی معلمان اقدام کند، مبلغ 2 هزار میلیارد تومان باید در جای خود و در ردیف خود هزینه شود، 100 درصد اجازه نخواهیم داد در جای دیگر هزینه شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار کرد: به نظر من، این پول اگرچه کم است و حداقل 7 تا 11 هزار میلیارد تومان نیاز داریم؛ ابتدا با اولویت رتبه‌بندی معلمان 25 سال به بالا آغاز شود و بقیه را در بودجه سنوات بعدی بگذاریم تا شدنی شود.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1001

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار