دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۸۴۹۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۵
در گفتگو با فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران اعلام شد
جنگ با محیط زیست با
گذشت روزهایی که متخلفان با ابزار ساده وارد مناطق حفاظت‌شده می‌شدند و اکثر آنها ناشیانه عمل کرده و به دام می‌افتند؛ حالا با خودروهای مجهز و تندرو و با اسلحه‌های جنگی به جنگ محیط زیست می‌آیند و ابایی از شلیک به محیطبانان ندارند.

به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، محیط زیست همچنان باوجود کمبود نیروی انسانی و تجهیزاتی که بخشی از آن دیگر پاسخگو نیستند؛ با علاقه و انگیزه به حفاظت از مناطق زیر پوشش می‌پردازد.

در استان مازندران که مناطق حفاظت‌شده در دشت، مراتع و جنگل بسیار بوده و سازمان‌های محیط زیست و منابع طبیعی و آبخیزداری ازجمله مجموعه‌هایی هستند که خواه ناخواه به دلیل جاذبه‌ها و مواهبی که برای گردشگری، شکار و صید و برداشت چوب با آن درگیر هستند؛ محیط‌بانان شبانه‌روز در تکاپور هستند.

هرچه زمان می‌گذرد؛ تجهیرات نیاز به بازسازی، جایگزینی و و به‌روزشدن دارند؛ هر چند در سال گذشته شاهد اتفاقات خوبی ازجمله پایش الکترونیکی مناطق حفاظت‌شده، نصب دوربین‌های مداربسته، دوربین‌های همراه محیط‌بان و اضافه‌شدن تعدادی تجهیرات خودرویی به ناوگان حفاظتی محیط زیست بودیم؛ اما از سوی دیگر متخلفان نیز خود را تجهیز می‌کنند و حتی با سلاح‌های گرم و بعضاً سلاح جنگی در مناطق حفاظت‌شده حاضر می‌شوند و گاهی در مواجهه با محیط‌بانان ابایی از شلیک مستقیم به سمت آنها ندارند!

جنگ با محیط زیست با

آنها با خودروها و سلاح‌های روز به جنگ با طبیعت می‌آیند زیرا خلأ ناشی از کمبود نیروی انسانی و تجهیرات را در محیط زیست احساس کرده‌اند، با این حال، محیط‌بانان به هیچ وجه دست از تلاش برنمی‌دارند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران می‌گوید: در 6 ماهه نخست امسال 78 قبضه سلاح غیرمجاز، و 224 سلاح مجاز - که متخلفان با آن به شکار و صید غیرمجاز می‌پرداختند- از سوداگران طبیعت کشف و ضبط شد.

مسلم آهنگر همچنین اعلام داشت که از بین سلاح‌های غیرمجاز، 2 قبضه سلاح جنگی یکی شامل "کلت کمری" در ساری و دیگری یک قبضه "کلاشینکف" در آمل از متخلفان کشف شد که این نشان می‌دهد متخلفان برای رسیدن به اهداف خود از هیچ ابزار و امکاناتی دریغ نمی‌کنند.

جنگ با محیط زیست با

وی اظهار می‌دارد: در سال گذشته حدود 10 محیط‌بان مورد حمله متخلفان قرار گرفته و مجروح شدند که تعدادی از آنها با شلیک مستقیم تفنگ بوده و امسال نیز تاکنون 5 محیطبان در عملیات‌های مختلف که برای دستگیری متخلفان داشتند مورد ضرب و شتم قرار گرفتند، در مجموع طی این سال‌ها بیش از 20 محیطبان مازندرانی مجروح شدند.

آهنگری اعلام کرد: تنها 300 محیطبان برای حفاظت از 502 هزار هکتار از عرصه‌های زیرپوشش محیط زیست مازندران داریم و به‌خوبی مشخص است که بیش از 200 محیطبان دیگر باید به این مجموعه بزرگ اضافه شود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران با اشاره به اینکه در این مدت، از تعداد سلاحی که کشف شده؛ 145 متخلف درخصوص شکار و صید غیرمجاز پیش از اقدام به شکار دستگیر شدند، افزود: تعداد کل متخلفان شکار و صید و آلودگی زیست‌محیطی، 1007 مورد بوده که برای 695 فقره پرونده تشکیل شده است.

وی بیان کرد: در این مدت، 884 مورد تخلف محیط زیستی گزارش و برای 674 مورد تشکیل پرونده صورت گرفته است.

جنگ با محیط زیست با

 وی در پایان با اذعان به کمبود نیروی انسانی و امکانات و تجهیزات، می‌گوید: اما از طرفی هم محیط‌بانان علاقمند به کار خود هستند و اجازه دست‌اندازی در طبیعت را به متخلفان نمی‌دهند و هم مردم خیلی کمک  و موارد را گزارش می‌کنند؛ همین همراهی سبب می‌شود که قوی‌تر و با انگیزه بیشتری کار کنیم.

 به گزارش آوای خزر، اگرچه براساس استانداردهای جهانی باید به ازای هر هزار هکتار عرصه  یک محیطبان داشته باشیم اما این رقم در کشور به ازای هر 12 هزار هکتار است؛ و متخلفان با آگاهی نسبت به این موضوع دست به سوداگری در طبیعت می‌پردازند.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار