دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۸۵۱۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۵
معاون هماهنگ‌کننده سپاه کربلا از خدمت‌رسانی سپاه با 20 موکب در مسیر راهپیمایی اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش آوای خزر به نقل از فارس،جواد بخشی  از خدمت‌رسانی سپاه با 20 موکب در مسیر راهپیمایی اربعین حسینی خبر داد و اظهار کرد: از همه مردم که نذورات خود را با شور و اشتیاق حسینی برای خدمت‌رسانی به زائرین اربعین تقدیم کردند، تشکر می‌کنیم.

وی با بیان اینکه سپاه کربلا 20 موکب را به نمایندگی از مردم استان مازندران در کربلا و در مناطق بین‌راهی در نجف اشرف و ... برپا کرده است، افزود: با کمک مردم به عزادارن حسینی، سرویس‌های فرهنگی و سایر موضوعاتی که در اربعین حسینی کاربرد دارد، ارائه می‌شود.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه کربلا ادامه داد: امیدواریم که این حرکت و جریان سالیان سال جاری و ساری ادامه داشته باشد و ما همواره بتوانیم این خدمات‌رسانی را به زائرین حسینی انجام دهیم.

این مسؤول افزود: از همه استان‌های کشور و از کشورهای دیگر حتی به موکب‌های ما مراجعه کرده و ما به همه خدمات‌رسانی می‌کنیم، حتی موکب‌ها بیش از ظرفیت خود به زائرین خدمات ارائه می‌کنند.

بخشی با اشاره به خدمات‌دهی روزانه موکب‌ها به زائرین در راهپیمایی اربعین خاطرنشان کرد: دغدغه اصلی ما بحث الگوسازی، شبکه‌سازی و فرهنگ‌سازی در موکب‌ها است چرا که در پیاده روی اربعین تمامی مذاهب حتی آنها که مسلمان هم نیستند، شرکت می‌کنند.

وی بیان کرد: طبق فرمایشات امام (ره) راه قدس از کربلا می‌گذرد و ارتش بیست میلیونی هم که در پیاده‌روی اربعین شرکت میکنند به قدس شریف هم خواهند رسید.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه مسائل فرهنگی از مهم‌ترین فعالیت‌های موکب‌داران مازندرانی در پیاده‌روی اربعین عنوان کرد و افزود: موکب‌های سپاه کربلا تا یک الی دو روز بعد از اربعین هم به زائران خدمات‌رسانی می‌کنند.

رسانه های مازندران

انتهای پیام/ 1000

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: