دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۸۵۱۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۳
122 عابر پیاده در سانحه تصادف رانندگی در محورهای مازندران طی 6 ماهه سال جاری جان باختند و این در حالی است که روز به روز بر تعداد پل‌های عابر پیاده ناکارآمد در محورهای استان سبز می‌شود.

به گزارش آوای خزر ، فارس نوشت: آمار پزشکی قانونی مازندران از افزایش میزان فوتی‌های ناشی از تصادف رانندگی در 6 ماهه سال جاری خبر می‌دهد.

در آمار پزشکی قانونی مازندران  به فوت 122 نفر از عابران پیاده اشاره شده است که ناکارآمدی پل‌های عابر پیاده یکی از دلائلی این فوتی‌ها می‌تواند مورد ارزیابی قرار گیرد.

پل‌های غیر قابل استفاده با ارتفاع بسیار بلند که امکان عبور سالمند که بماند! میانسال هم از روی پل وجود ندارد، به دلیل عدم توجه در ساخت پل گاهی کودکان و افراد نوجوان و جوان هم برای عبور از پل‌های عابر پیاده که تعداد آنها هم در طول مسیرهای مختلف استان کم نیست وجود ندارد.

در بررسی‌ها مهم‌ترین موضوعی که در ارتباط با علت تصادفات مورد نقد و نظر قرار می‌گیرد، بحث فرهنگ رانندگی و انداختن توپ آن در زمین فرهنگ و  نامشخص بودن متولی اصلی آن است.

برای اثبات ناکارآمدی پل‌های عابر از مدیران متولی درخواست داریم که سر به پل‌های عابر پیاده که تنها قابلیت استفاده تبلیغاتی دارد مراجعه کنند و خودشان درباره کیفیت این پل‌ها به مردم گزارش عملکرد ارائه دهند.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران، به طور مشخص اعلام کرده است که از 347 نفر فوتی ناشی از تصادفات رانندگی در استان مازندران 122 نفر عابر پیاده بودند، عدم استفاده از پل‌های عابر پیاده یکی از دلائل قابل اعتنا در تعداد فوتی‌ها است.

در سال‌های گذشته یکی از تقاضاهای مردمی ساخت پل‌های عابر پیاده در محلات پر تردد بوده است، اما همان مردم چندان علاقه‌ای به استفاده از پل‌های عابر پیاده را ندارند.

برخی‌ها عادت کردن که توپ کم کاری‌های خودشان را در زمین فرهنگ انداخته و به راحتی در ارتباط با عدم استفاده از پل‌های عابر پیاده سخن به میان می‌آورند.

البته رانندگی نامناسب و عدم رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی یکی از دلائل تصادفات است و نمی‌توان از کنار آن به راحتی گذشت، باید دقت نظر داشت که بدون تکمیل زیرساخت‌های نمی‌توان به فرهنگ مردم خرده گرفت.

رسانه های مازندران

انتهای پیام/1000

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار