دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۸۶۳۹
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۹
رئیس اداره حیات وحش مازندران خبر داد
رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره‌کل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: "امید" تک‌درنای سیبری و تنها بازمانده از گله غربی درناها، به دلیل مساعد بودن شرایط آب و هوایی، یک‌ماه زودتر از سال گذشته، صبح امروز در هوایی سرد و بارانی وارد تالاب فریدونکنار مازندران شده است.

کورس ربیعی در گفت‌وگو با خبرنگار آوای خزر در شهرستان ساری، با تایید خبر ورود "امید" تک درنای سیبری به تالاب فریدونکنار اظهار کرد: معمولاً با گذشت چهار ماه از سال، تک درنای سیبری وارد تالاب فریدونکنار می‌شد، در سال 96 و پس از 15 سال با تأخیر دو ماهه وارد مازندران شد، البته در سال 88 به مازندران نیامد و یا شده بود که تا 19 آبان ماه نیز آمدنش طول بکشد.

وی افزود: پرندگان مهاجر تابع شرایط آب و هوایی هستند؛ به همین دلیل امسال با تابستان کوتاهی که داشتیم و سرمایی که زودتر از سال گذشته در پاییز تجربه کردیم، صبح امروز دوشنبه 29 مهرماه، تک‎درنای سیبری در یک هوای سرد و بارانی پس از پیمودن صدها کیلومتر راه، وارد تالاب فریدونکنار شده است و تا اوایل اسفندماه میهمان استان است.

مدیر اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره‌کل حفاظت محیط زیست مازندران بیان کرد: تک درنای سیبری تنها بازمانده درناها از گله غربی سیبری سال‌هاست که از این منطقه به قزاقستان، ولگا، شمال آذربایجان و سپس به ایران می‌آید و در این مسیرها توقف دارد که یکی از زیستگاه‌های امن و خوش آب و هوا برای زمستان‌گذرانی او در فریدونکنار است، با این توضیح که در مسیر مهاجرت خود در توقفگاه‌ها، الزامی برای ماندن در تاریخ یا زمان مشخصی ندارد و تنها براساس شرایط اقلیمی حرکت می‌کند.

این مسئول گفت: درنای سیبری در 12 سال گذشته(غیر از سال 88) تک و تنها به مازندران آمده است و مردم بومی در اطراف تالاب‌های فریدونکنار، ازباران و سرخرود علاقه خاصی به او دارند و نامش را "امید" گذاشته‌اند.

ربیعی اظهار داشت: درنا سنبل زیبایی، رقص و آواز و طول عمر است، طول عمر آنها تا 70 سال می‌رسد، تک‌درنای سیبری که به مازندران مهاجرت می‌کند؛ یک درنای بالغ است و در 15 سال گذشته توجه دوستداران طبیعت را به خود جلب کرده است.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1354/آزاده بابانژاد

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها