دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۸۶۵۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۱
استاد ریاضی دانشگاه شهید باهنر کرمان با بیان این که رشته‌های ریاضی همیشه در کل دنیا متقاضیان کمتری نسبت به سایر رشته‌ها داشته‌اند، گفت: ما چون دانشجوی زیادی پذیرش می‌کردیم و برایشان جایگاه شغلی وجود نداشت، تعداد متقاضیان ریاضی کم شده‌ است و به سمت تعادل پیش می‌رود.

به گزارش آوای خزر،دکتر مهدی رجبعلی‌پوردرباره جایگاه شغلی دانش‌آموختگان ریاضیات گفت: آموزش و پرورش باید عمده فارغ‌التحصیلان ریاضی را استخدام کند که این نهاد این کار را نمی‌کند و نیاز خود به دبیران ریاضی را از دانشگاه فرهنگیان تامین می‌کند. بانک‌ها و موقعیت‌های شغلی محدود دیگری وجود دارد که بقیه فارغ‌التحصیلان ریاضیات در آن جا استخدام می‌شوند.

وی در پاسخ به سوالی درباره شرایط فارغ‌التحصیلان ریاضی در کشورهای خارجی گفت: در همه جای دنیا هم همین است. یعنی دانش‌آموختگان ریاضی یا  معلم می‌شوند و یا در پروژه‌های اقتصادی و مشاغل آزاد فعالیت می‌کنند. اما در ایران این طور نیست و پروژه‌ها دست عده‌ای خاص است.

این چهره ماندگار سال ۱۳۸۰ در پاسخ به سوالی درباره جایگاه شغلی گرایش‌هایی همچون ریاضیات مالی و ریاضیات زیستی، گفت: همه‌ این‌ها وقتی جا

یگاه درستی برای دانش‌آموختگان ریاضی محسوب می‌شود که پروژه‌های مشخصی مثلا وجود داشته باشد که نیاز به فارغ‌التحصیلان ریاضیات زیستی یا ریاضیات مالی وجود داشته باشد. الان این پروژه‌ها برای فعالیت دانش‌آموختگان گرایش‌هایی همچون ریاضیات مالی و زیستی وجود ندارد.

رجبعلی‌پور با بیان این که رشته‌های ریاضی همیشه در کل دنیا متقاضیان کمتری به نسبت سایر رشته‌ها داشته‌اند، گفت: ما چون دانشجوی زیادی پذیرش می‌کردیم و برایشان جایگاه شغلی وجود نداشت،  تعداد متقاضیان ریاضی کم شده‌ است و دارد به سمت متعادل‌شدن می‌رود.

وی در پایان افزود: قبلا بین استادان اصطلاحی وجود داشت که می‌گفتند ما اژدهاکش تربیت می‌کنیم. عده‌ای را از کنکور وارد دانشگاه می‌کنیم، برای آن‌ها کلاس می‌گذاریم و به آن‌ها مدرک اژدهاکشی می‌دهیم؛ ولی بعدتر می‌بینند که اژدهایی وجود ندارد، پس به آن‌ها گفته می‌شود وارد مقاطع تحصیلات تکمیلی شوند تا بیکار نباشند. ما اژدهاکش تربیت می‌کنیم، ولی عملا اژدهایی وجود ندارد. افرادی را برای هدف خاصی تربیت می‌کنیم ولی عملا آن هدف وجود خارجی ندارد.

انتهای پیام/1000

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار