دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۸۶۶۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۶
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران عنوان کرد
تقویت تشکل‌های حامی کودک به توانمندی در حل مشکلات کودکان می‌انجامد
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران گفت: تقویت تشکل‌های حامی کودکان و حقوق شهروندی منجر به ارتباط بهتر و قوی‌تری بین آنها و مسئولان خواهد شد و از این رهگذر، در رفع مشکلات توانمندتر خواهیم شد.

به گزارش آوای خزر، سمیه قاسمی طوسی روز سه‌شنبه در نشست تخصصی حقوق کودک و شهروندی اظهار امیدواری کرد که خروجی صحبت‌ها و پیشنهادات و تصمیمات به نفع کودکان و سبب هم‌افزایی بیشتر در حوزه کودک باشد.

وی با اشاره به بازدید محمود عباسی معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری و دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک از یک منطقه آسیب‌دیده و کانون اصلاح و تربیت پسران در مرکز استان بیان کرد: گفتگوهای خوبی در این بازدیدها عنوان و پیشنهادات خوبی ارائه شد که پس از جمعبندی، اعلام می‌شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران گفت: نشست امروز با توجه به اهمیت سمن‌ها در تصمیم‌گیری‌های مربوط به حقوق کودکان صورت گرفته و نمایندگان تشکل‌های حوزه کودک و حقوق شهروندی و ناظران دستگاه‌هایی که در این زمینه فعال هستند حضور یافتند.

قاسمی‌طوسی با اشاره به کمبودها و اقتضائاتی که باتوجه به شرایط فعلی کشور داریم، اظهار کرد: تقویت تشکل‌های حامی کودکان و حقوق شهروندی منجر به ارتباط بهتر و قوی‌تری بین آنها و مسئولان خواهد شد و از این رهگذر، در رفع مشکلات توانمندتر خواهیم شد.

وی خواستار همکاری بین‌بخشی بهتری در زمینه رسیدگی به مسائل حوزه کودک شد و از همه دستگاه‌هایی که تاکنون فعالیت خوبی داشتند قدردانی کرد.

در این نشست، خانم‌ها زلیکانی، پروین، کهنسال، تهم، ولی‌پور(مدیرکل کتابخانه‌های عمومی)، و آقایان کواکبیان، اندرخورا، چایچی، باقری(مدیرکل بهزیستی)، همچنین نمایندگان صدا و سیما، علوم پزشکی، هلال احمر و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان نمایندگان سمن‌ها و مدیران مرتبط با حوزه کودک، به ارائه عملکرد و پیشنهادات خود در حوزه کودک پرداختند.

تشکیل کارگروه ویژه مقابله با کودک‌آزاری، هدایت کودکان به سمت آموزش و پژوهش در زمینه حقوق کودک، خروج مراکز مددکاری از حالت پیمانکاری، توجه به کودکان اوتیسم، توجه به کودکان بحران و ضرورت آشنایی با خط 123 و 1480 اورژانس اجتماعی؛ از مواردی بود که در این نشست عنوان شد.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1001

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها