دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۸۶۶۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۶
نماینده مردم دامغان:
نماینده مردم دامغان در مجلس با بیان اینکه برخی اظهارات مطرح شده در مورد انتقال آب خزر سیاسی است و از بیرون هدایت می‌شود، گفت: برداشت ۲۰۰ میلیون متر مکعب آب از خزر مانند برداشت کاسه‌ای آب از استخری بزرگ و مطالعات در مورد این طرح از ۴۵ سال پیش آغاز شده است.

به گزارش آوای خزر، ابوالفضل حسن بیکی روز سه شنبه 30 مهرماه در گفت‌وگو با خانه‌ملت با بیان اینکه مطالعات انتقال آب دریای خزر از حدود 45 سال گذشته آغاز شده است، گفت: پس از جنگ، مرحوم هاشمی رفسنجانی این موضوع را مطرح کرد زیرا شهرها و روستاهای فراوانی در استان مازندران با بالا آمدن آب خزر زیر آب می‌رفتند.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه سالانه بالغ بر 2 هزار میلیارد متر معکب آب از رودخانه ولگا راهی دریای خزر می‌شود، گفت: روسیه برای اینکه سرزمین و چاه‌های نفت‌شان زیر آب نرود مسیر بخشی از آب ولگا را تغییر و به دریای دیگر انتقال داد و مشابه طرح انتقال خزر در کشورهای مختلف انجام شده است.

چرا با کارهای زیربنایی مخالفت می شود؟

وی با انتقاد از اینکه امروزه کارهای زیربنایی و اساسی مورد مخالفت و حمله قرار می‌گیرند، تصریح کرد: نتیجه این مخالفت‌ها این است که 700 هزار نفر جمعیت استان سمنان به استان‌های مازندران و گلستان و جایی که آب هست مهاجرت کنند کما اینکه حدود 110 سال گذشته سمنانی‌ها به دلیل خشکسالی به استان مازندران کوچ کردند و در حال حاضر جمعیت زیادی از شهرستان گرگان و علی آباد، شاهرودی و همچنین از شهرستان های نکا، گلوگاه، بهشهر و ساری، سمنانی و دامغانی هستند و به طور قطع با در شرایط فعلی و با توجه به بی‌آبی ها این مهاجرت ها نیز تداوم خواهد داشت.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: حجم دریاچه ارومیه 32 میلیارد متر مکعب بود و خشکسالی‌ها باعث شد با کاهش آب مواجه شود و سال گذشته با بارش‌های فراوانی که داشتیم دریاچه زنده شد البته این دریاچه به هیچ وجه قابل قیاس با خزر که 80 هزار میلیارد متر مکعب آب گنجایش دارد نیست؛ عمق دریاچه ارومیه حدود 6 متر اما دریای خزر هزار و 50 تا 100 متر است و برداشت200 میلیون متر معکب آب از آن مانند برداشت کاسه‌ای آب از استخری بزرگ است.

حسن بیکی با یادآوری اینکه فضای مجازی دست خارجی‌ها است و می‌خواهند میان استان‌های شمالی و سمنان تفرقه افکنی کنند، یادآور شد: در حال حاضر بالغ بر 60 هزار نفر مازندرانی در استان سمنان سکونت دارند آیا می‌توانند بازگردند و با تخریب باغات و مزارع کشاورزی شمال آنجا سکونت کنند؛ چند سال گذشته وقتی زنگنه به عنوان وزیر نفت معرفی شد با من صحبت کرد که ترکمنستان در فصل زمستان گاز شمال را قطع می‌کند و در این رابطه مرگ و میرهایی داشتیم بنابراین راهی جز انتقال گاز از سمنان به مازندران نداریم و من به این موضوع ورود و با کشاورزان و مسئولان دامغان صحبت کردم که بر این اساس لوله 48 اینچ از باغات شمالی و مزارع گردوی دامغان برای حفظ جان مردم مازندران عبور و گاز به ساری منتقل شد که در حال حاضر نیز قرار است از همین مسیر آب به سمنان منتقل شود و نیازی به تخریب درختان نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: دشمن اصلی ما آمریکایی‌ها هستند که غول و امپراطوری رسانه در اختیارشان است آنها به دنبال این هستند از طرق مختلف میان مردم ایران تفرقه افکنی کنند؛ بارها با نمایندگان مازندران صحبت کردیم که حجم آبی که قرار است انتقال یابد بسیار اندک است و از سویی کشاورزی، آب و باغات مازندران نیز بر اثر شدت آب دارد از بین می روند و فضایی برای ساخت حتی یک واحد مسکونی نیست جز اینکه مزارع عظیم برنج، باغات و یا جنگل‌ها تخریب شوند.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از مسئولان و مقامات کشور بسیار گلایه داریم زیرا باید ورود کنند و وارد صحنه شوند و اجازه ندهند این حرکت و اقدام به سمتی پیش رود که خانمی که از سازمان محیط زیست اخراج شده در تلویزیون در مورد وحدت و منافع ملی و تامین امنیت ملی اظهارتی را مطرح کند که منجر به اختلاف افکنی شود؛ ایشان از اول مخالف طرح انتقال آب بوده و اظهارتش مورد قبول کارشناسان نبوده است.

وی گفت: اگر پروژه انتقال آب غلط است ما حرفی نداریم اما اگر کارشناسی است باید عملیاتی شود؛ برخی اظهاراتی که در مورد طرح انتقال آب مطرح می‌شود سیاسی است و از بیرون هدایت می‌شود؛ ما حتی گفتیم که اجازه دهید از کشورهای روسیه و قزاقستان آب وارد کنیم اما آیا وقتی می توانیم از کشور خودمان آب را انتقال داد منطقی است که از این کشورها با هزینه بسیار بالا آب وارد کنیم.

بزرگترین خسارت وارد شده به جنوب کشور ورود یک میلیارد مترمعکب گل و لای به سد کرخه بود

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه بزرگترین خسارت وارد شده به جنوب کشور ورود بالغ بر یک میلیارد متر معکب گل و لای به سد کرخه به عنوان یکی از بزرگترین سدهای کشور بود، تصریح کرد: متاسفانه اجازه ندادند سدسازی شود و در سال جاری 15 میلیارد متر معکب آب شیرین راهی دریا شد؛ تلویزیون و رسانه‌ها تنها تخریب جاده، پل و منازل مسکونی در خوزستان را اطلاع رسانی کردند و حرفی از گل و لای ورودی به کرخه نزدند؛ منِ نماینده مجلس که رشتم علوم سیاسی است نمی‌توانم در مورد تمامی مباحث اظهارنظر کنم و نیاز است به این مهم توجه شود.

حسن بیکی یادآور شد: بارها گفتیم اجازه دهید مطالعات لازم بر روی پروژه انتقال آب خزر انجام شود و اگر طرح غیرکارشناسی تشخیص داده شد بر اساس مر قانون عمل ‌شود اما اگر کارشناسان تشخیص اجرای آن را دادند باید کوتاه آمد؛ مخالفان نباید به گونه‌ای عمل کنند که سمنانی‌ها به استان مازندران مهاجرت و در آینده یک متر باغ نداشته باشند که در آن استراحت کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه ده‌ راهکار برای تامین آب سمنان وجود دارد، گفت: 5راهکار مورد قبول مهندسان و متخصصان قرار گرفته که از جمله شیرین‌سازی آب، خرید آب از کشورهای پرآب مانند تاجیکستان، بهینه استفاده کردن از آب موجود که ما تمامی محدودیت ها را برای بهینه استفاده کردن آب انجام دادیم، استفاده از آب های ژرف که بر اساس مطالعات انجام شده در استان سمنان این موضوع امکان پذیر نیست و انتقال آب از دریای عمان که هزینه آن بسیار بالا است و به هیچ وجه عقلایی نیست، هستند.

هیچ راهی جز انتقال آب از دریای خزر برای تامین آب سمنان وجود ندارد

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی انتقال آب از دریای خزر را بهترین راهکار تامین آب استان دانست و افزود: هیچ راهی جز این وجود ندارد؛ اگر آب دریای خزر تنها به مردم استان‌های شمالی تعلق دارد پس باید به مردم استان های خوزستان و بوشهر حق دهیم که اجازه ندهند نفت و گازشان به ما برسد؛ همه جای ایران سرای من است و این نوع برخوردهای سیاسی به هیچ وجه درست نیست؛ باید این فرهنگ غلط اصلاح شود.

وی یادآور شد: برخی از نمایندگان خالصانه اعلام می‌کنند می‌دانیم که ورودی آب ولگا 2 هزار و 500 میلیارد متر معکب است و 80 هزار میلیارد متر معکب آب موجود در دریای خزر قابل قیاس با آب دریاچه ارومیه نیست اما فشار محلی و مردم اجازه کار را نمی‌دهند؛ آیا این موضوع با عقل جور درمی‌آید که تمامی مردم مازندران در مقابل این موضوع ایستادگی می‌کنند؟ نظام و دولت نباید در این رابطه کوتاه بیایند زیرا کوتاه آمدن در برابر چنین موضوعاتی به سلسه بحران‌هایی تبدیل می شود که به هیچ وجه رفع شدنی نیست.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه 40 سال از پیروزی انقلاب گذشته اما متاسفانه هیچ جدیتی برای تامین آب سمنان وجود ندارد، تصریح کرد: حتی رئیس جمهور حق ندارد در مورد طرح گاپ در ترکیه نظر منفی دهد زیرا به مصلحت کشور و مردم نیست، اما برخی به راحتی در مورد انتقال آب خزر اظهارنظر می کنند.

کارشناسان خارجی و افراد بی طرف، طرح انتقال آب خزر را بررسی کنند

حسن بیکی پیشنهاد داد: می طلبد با دعوت از کارشناسانی از خارج کشور و با حضور افراد بی طرف طرح انتقال آب خزر بررسی شود و هر نظری دادند آن را عملیاتی کنیم زیرا نظرات سیاسی که به دنبال آن منافع عده‌ای تامین می‌شود را نباید قبول کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: آمریکایی‌ها اروپایی‌ها و کشورهای خشک مانند عربستان سعودی، امارات و دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس با استفاده از آب شیرین‌کن‌های فراوان در انتقال آب به صورت حوزه به حوزه اقداماتی را انجام دادند و موفق بودند؛ از آنجایی که غربی‌ها و آمریکایی ها در تمامی زمینه ها شکست خوردند امروز به دنبال اختلاف افکنی در میان مردم ایران هستند تا بتوانند شکست های خود را به نوعی جبران کنند و پوشش دهند.

اقدامات کارشناسی نباید تبدیل به موضوع سیاسی می شود

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اقدامات کارشناسی نباید تبدیل به موضوع سیاسی می شود، گفت: متاسفانه در برخی موارد اقداماتی که قرار است انجام شود به نوعی تبدیل به جنجال و جنگ و عملیات روانی شده و برخی تحت هیچ شرایطی مصلحت کشور و مردم را در نظر نمی گیرند.

وی ادامه داد: امروزه طرح گاپ در ترکیه در حال اجرا است و به طور تقریبی دو سوم آب فرات و دجله توسط سدها به صورت مخزنی و استفاده در ترکیه کاهش پیدا می‌کند از سوی خشکسالی‌ها شرایط بسیار وخیمی برای ملت ایران به وجود آورده و افغانستان با کمک آمریکا در حال احداث چندین سد است که در آینده در سرنوشت ملت ایران اثرات بسیار مخرب به جا خواهند گذاشت.

انتهای پیام/

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار