دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۸۶۷۵
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۲
یوسف‌نژاد:
مجلس تلاش دارد که بودجه 99 بدون نفت باشد/نظر اتاق بازرگانی درباره تشکیل وزارت بازرگانی و گزینه وزارت مهم است
عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم ساری و میاندرود با بیان اینکه مجلس سعی دارد بودجه سال 99 بدون نفت باشد، گریزی هم به تشکیل وزارت بازرگانی گفت و اینکه نظر اتاق درخصوص وزارت بازرگانی و گزینه وزارت مهم است.

به گزارش آوای خزر از ساری، دکتر علی‌اصغر یوسف‌نژاد با حضور در هفتمین نشست هیأت نمایندگان دوره هفتم اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران پس از استماع سخنان اعضای این نشست با بیان اینکه اقتصاد ما در استان تقریباً به کشاورزی وابسته است و حتی بازار و رفتار ما و ظرفیت و توان استان برای صادرات وجود دارد، ادامه داد: اما نتوانستیم از این ظرفیت برای صادرات استفاده کنیم که می‌طلبد همه مسئولین، مجلس، دولت و بخش خصوصی جهت تحقق این مهم تلاش کنند تا بسیاری از مشکلات ما رفع شود.

وی بیان کرد: نخستین نکته در خصوص صادرات  این است که در صادرات علم، تخصص، دانش و تجربه لازم باید مد نظر قرار گرفته شود و دولت نیز می‌بایست زیرساخت‌ها و بستر را فراهم کند.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در تمام دنیا و کشورهای توسعه یافته، صادرات همراه با برندسازی است و این چیزی است که در مازندران دیده نمی‌شود لذا می بایست پایانه‌های صادراتی ما در بخش‌های مختلف در استان مورد تاکید قرار بگیرد.

***

وی ادامه داد: اتاق بازرگانی در 8 سال گذشته در برنامه‌های مختلف و در شوراهای مهم تصمیم‌گیری حضور داشته و دارد. در مجلس هشتم به اتاق‌های سه گانه یک نگاه مثبت داشته و این سه تشکل مهم را در شورای تصمیم گیری ملی مورد توجه قرار داده است و در مجلس نیز جایگاه بسیار خوبی دارند.

یوسف‌نژاد پیشنهاد داد که مشابه‌سازی فعالیت‌های سطح ملی در استان نیز وجود داشته باشد و حتی شورای تصمیم‌گیری استان پیش از مصوبه ملی، تاثیرگذاری خود را نشان دهد.

یوسف‌نژاد بیان کرد: کار و وظایف اتاق مشخص و تعریف شده است اما انجام آن کار بدون کمک و همراهی دیگر دستگاه‌ها و نهادها امکانپذیر نیست و نیازمند تعامل و همراهی جدی است.

***

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به برقی کردن راه آهن شمال گفت: یک میلیارد یورو اعتبار برای این پروژه در نظر گرفته شد. مقام معظم رهبری در این خصوص بابت 15 درصد سهم ایران از محل صندوق توسعه ملی عنایت ویژه‌ای داشته و از ایشان به طور ویژه قدردانی می‌کنیم.

 ***

وی درباره ماده 38 قانون تأمین اجتماعی، بیان کرد: قطعاً این ماده قانونی قابل پیگیری است.

یوسف‌نژاد افزود: در شرایط فعلی مشکلات عدیده‌ای وجود دارد، بیشتر نیازمند گفتگو هستیم که می‌طلبد از مردم مشورت بگیریم.

این نماینده مجلس با بیان اینکه تشکل‌های حرفه‌ای و شناسنامه‌دار مانند 3 اتاق می‌بایست تقویت شوند و سبب اعتبار برای کشور بوده و می‌تواند مرتفع‌کننده بسیاری از مشکلات باشد. کشورهایی چون ترکیه و اتریش تمام فعالیت‌های اقتصادی‎شان بر پایه بخش خصوصی است و ما نیز باید قدر این ظرفیت را بدانیم.

***

وی با اعلام اینکه مجلس به زودی بودجه‌نویسی سال 99 را در دستور کار قرار می‌دهد، افزود: مجلس تلاش دارد که بودجه بدون نفت باشد. اقتصاد در یک شرایط سختی است. بخش خصوصی می‌بایست میدان‌داری کند و شایسته است اتاق بازرگانی پس از نهایی شدن تصمیم مجلس، در خصوص معرفی وزیر بازرگانی اهتمام داشته باشد.

یوسف‌نژاد در پایان گفت: به شخصه به اتاق بازرگانی بسیار علاقمند هستم و هر کاری داشته باشند در خدمت خواهیم بود.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1001

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها