دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۸۷۵۵
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۵
مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش با اشاره به مشکلات تامین معلم عشایری گفت: اگر سختی کار، حق کوچ و بیتوته و آمد و شد پرداخت می‌شد معلمان انگیزه بیشتری پیدا می‌کردند. اکنون این حق بسیار کم پرداخت می‌شود و معلمان عشایری مطالباتی دارند.

به گزارش آوای خزر، محمدرضا سیفی با بیان اینکه به دنبال تهیه برنامه عمل ارتقای کیفیت آموزشی در مناطق لازم‌التوجه هستیم اظهار کرد: همچنین ارتقای توانایی و مهارت حرفه‌ای معلمان و ارزشیابی عملکرد آموزشی نیروهای انسانی شاغل در مناطق کمتر توسعه یافته و عشایری، ‌ترویج و بکارگیری روش‌های نوین یاددهی، یادگیری و ایجاد تحول در شیوه‌ها و روش‌ها، تلاش برای اجرای کامل اساسنامه مدارس عشایری  و مهارت آموزی بومی را دنبال می‌کنیم.

وی افزود: تقویت و گسترش مدارس شبانه روزی عشایری و اجرای قانون پوشش تحصیلی همگانی، اجباری و رایگان نوآموزان پیش دبستانی عشایری را نیز در دست اجرا داریم.

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش با اشاره به مشکلات تامین معلم اظهار کرد: اگر اساسنامه مدارس عشایری اجرا می‌شد به هیچ عنوان مشکل تامین نیروی انسانی نداشتیم. علاقه و رغبت به حضور در مدارس عشایری به علت دور و صعب‌العبور بودن مسیر و شرایط سخت آب و هوایی پایینتر است و به ویژه برای معلمان زن امکان حضور سخت تر است و ما نیمی از نیروهای موجود که زنان هستند را از دست می‌دهیم.

سیفی افزود: اگر سختی کار، حق کوچ و بیتوته و آمد و شد پرداخت می‌شد معلمان انگیزه بیشتری پیدا می‌کردند. اکنون این حق بسیار کم پرداخت می‌شود و معلمان عشایری مطالباتی دارند. همچنین طبق اساسنامه باید سرانه مدارس شبانه روزی سه برابر مدارس عادی باشد که در حال حاضر اینگونه نیست. اگر اساسنامه به طور کامل به اجرا در بیاید بسیاری از مشکلات تامین نیروی انسانی نیز مرتفع می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۱۸۲ هزار و ۷۰۰ دانش آموز در مدارس عشایری تحصیل می‌کنند که از این تعداد ۸۶ هزار نفر دختر و ۹۶ هزار نفر پسر هستند گفت: این دانش آموزان در ۱۲ هزار و ۲۹۷ کلاس در قالب ۶۰۸۰ مدرسه عشایری شامل ۵۱۹۳ دبستان، ۶۱۷ دبیرستان دوره اول، ۲۷۰ دبیرستان دوره دوم درس می‌خوانند.

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در دسته بندی دیگری می‌توان گفت که از مجموع کل مدارس ۸۲۳ مدرسه چادری، ۴۵ مدرسه کپری، ۱۳۱۱ مدرسه کانتینری و ۲۲۸ مدرسه شبانه روزی است و ۸۸ هنرستان عشایری داریم. همچنین از ۱۲ هزار و ۲۹۷ کلاس درس، ۶۶۴۱ کلاس چند پایه داریم.

انتهای پیام/1000

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار