دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۸۷۹۹
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵
فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی گفت: حضور ناوگان های آمریکا و کشورهای فرا منطقه ای در حوزه خلیج فارس نامشروع است و مراجع قانونی بین المللی مانند سازمان ملل باید پاسخ ملت ها را در نارضایتی از این حضور بدهند.

 

به گزارش آوای خزر ، سردار "قاسم رضایی" عصر امروز در حاشیه بازدید از دریابانی جمهوری اسلامی ایران در آب های خلیج فارس در جزیره مرجانی کیش، اظهار داشت: مرزبانی مسئولیت حفاظت از مرزهای کشور را بنابر معاهدات و پروتکل های مرزی بر عهده دارد.

وی افزود: خلیج فارس با روابط دیرینه ای که ملت های این منطقه با یکدیگر دارند در امنیت کامل است و تنها مواردی همچون قاچاق در حوزه های مختلف سوخت، کالا، سلاح، انسان و صیدهای غیرمجاز و حضور ناوهای جنگی کشورهای بیگانه در منطقه، این امنیت را برهم می زند.

فرمانده مرزبانی ناجا ضمن هشدار به کسانی که با انجام قاچاق در حوزه های مختلف مخل امنیت منطقه می شوند، تاکید کرد: با کسانی که آگاهانه یا ناآگاهانه با تامین بسترهای قاچاق مانند کارگاه های ساخت مخازن قاچاق کالا و سوخت را به وجود می آورند و همچنین کسانی که اقدام به قاچاق می کنند و سرمایه های کشور و مردم را می فروشند قاطعانه برخورد می کند، زیرا آنان علاوه بر جرم هایی که مرتکب می شوند بخشی از نیروی مرزبانی را که باید صرف حراست و حفاظت از مرزهای کشور شود از بین می برند.

 مراجع قانونی بین المللی باید پاسخگوی حضور نامشروع ناوگان های فرا منطقه ای باشند

وی با اشاره به حضور نامشروع ناوگان های فرا منطقه ای در خلیج فارس، گفت: ملت های شمال و جنوب خلیج فارس از اینکه پای نحس دشمنان به خلیج فارس بازشده است، ناخرسند هستند.

این مقام عالی در مرزبانی ناجا با اشاره به اینکه حضور و قدرت نمایی آمریکا در این منطقه کار جدیدی نیست و آنچه آنها به نمایش می گذارند، قدرت نمایی ظاهری و پوچ است، افزود: هدف آنها تنها کسب منافع مادی شخصی است و با این نمایش های توخالی نمی توانند ایجاد ترس و ناامنی برای ما و منطقه داشته باشند.

سردار رضایی با بیان اینکه منطقه خلیج فارس، منطقه ای امن است و ما طی چهل سال گذشته در برابر هر گونه تجاوز و زیاده خواهی دشمنان ایستاده و این را ثابت کرده ایم، اضافه کرد:  نمایش های دشمن صرفا یک قلقلک انتخاباتی و پرداخت بخشی از بدهی خود به کشورهایی است که دلارهای نفتی آنها را خرج کرده است و ملت های منطقه کاملا به این امر واقف هستند.

وی با اشاره به اینکه سازمان ها و نهادهای بین المللی به ویژه سازمان ملل باید در این حوزه ورود کرده و به وظایف قانونی خود عمل کنند، تاکید کرد: حضور ناوگان های آمریکا و کشورهای فرا منطقه ای در حوزه خلیج فارس نامشروع است و مراجع قانونی مانند سازمان ملل باید پاسخ ملت ها را در نارضایتی از این حضور بدهند.

فرمانده مرزبانی ناجا از دستگاه دیپلماسی کشور و دیگر ارگان ها و نهادهای دولتی خواست تا در این حوزه ورود کرده و خروج نیروهای فرا منطقه ای را از خلیج فارس در راستای تامین امنیت منطقه خواستار شوند.

سردار رضایی تاکید کرد: آرمان جمهوری اسلامی ایران دوستی و مودت با کشورهای همسایه است و به همه خود فروختگان و نوکران استکبار جهانی می گوییم که از تاریخ عبرت بگیرند.

تشکیل گارد ساحلی کیش در آینده نزدیک

تشکیل گارد ساحلی شیلات کیش خبر خوبی بود که فرمانده مرزبانی ناجا برای کیشوندان و شیلات کیش داشت.

این مقام عالی در مرزبانی ناجا با بیان اینکه دستور لازم در راستای تشکیل گارد ساحلی شیلات کیش داده شده و اقدامات عملی در این حوزه صورت گرفته است، گفت: این گارد با هدف تامین امنیت صیادی در منطقه و برخورد با عواملی که مخل امنیت و آرامش صیادی و تجاوز به آب های منطقه ای صید در جزیره هستند تشکیل می شود.

سردار رضایی تاکید کرد: برابر قوانین و دستورالعمل های نیروهای مسلح و سازمان های بین بخشی و شیلات، بخشی از وظایف انتظاماتی در حوزه دریا توسط این گاردها با حمایت و پشتیبانی مرزبانی و دریابانی مدیریت می شود.

تقویت توان مرزبانی از منویات مقام معظم رهبری است

فرمانده مرزبانی ناجا در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره افزایش توان نظامی دریابانی و مرزبانی کیش و دریابانی بندرعباس، گفت: افزایش توان و تقویت مرزبانی به ویژه دریا در حوزه تجهیزات و نیروی انسانی طبق منویات مقام معظم رهبری  و فرمانده کل قوا در دستور کار کلیه نهادهای کشور قرار دارد.

وی با اشاره به افزایش 7 فروند شناور 60 فوتی حیدر به ناوگان دریابانی کشور، ادامه داد: همچنین در سال جاری، 6 فروند دیگر به ناوگان مرزبانی دریایی کشور افزوده می شود.

رضایی با اشاره به گسترش امکانات و تجهیزات مرزبانی از آماده سازی طرح جامع با همکاری تمامی نهادهای کشور و قوای سه گانه و همراهی مجلس خبرداد و افزود: ظرف مدت 3 تا 5 سال آینده، جمهوری اسلامی ایران دارای یک مرزبانی کاملا متناسب از نظر ساختمان ها، ابنیه، پاسگاه های مرزی، امکانات و تجهیزات الکترونیکی واپتیکی کامل و شناورها و حوضچه‌ها و جاده ها خواهد شد.

قدردانی از صیادان، مرزنشیان و فعالان حوزه تجارت دریایی در رعایت مقررات و قوانین دریایی و مرزی

این مقام عالی مرزبانی ناجا به تقویت دیپلماسی مرزی به ویژه با کشورهای همسایه اشاره و تصریح کرد: مرزبانی جمهوری اسلامی ایران این افتخار را دارد که در حوزه دیپلماسی مرزی دارای یک دیپلماسی تعریف شده، فعال و تاثیر گذار با کشورهای همسایه است.

سردار رضایی با قدردانی از صیادان، مرزنشیان و فعالان حوزه تجارت دریایی در رعایت مقررات و قوانین دریایی و مرزی، تاکید کرد: رعایت قوانین مرزی توسط صیادان، مرزنشینان و تجار موجب کاهش جرائم مرزی در کشور شده است.

این گزارش حاکی است، فرمانده مرزبانی ناجا پس از ورود به جزیره کیش و ادای احترام به مقام شامخ شهدای گمنام این جزیره،با خانواده سردار شهید "ابراهیم غلامی" دیدار و از بندر صیادی و فرماندهی دریابانی کیش دیدن کرد. 


انتهای پیام/1000

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار