دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۸۸۰۳
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۳
بیرانوندی با اشاره به معافیت آموزش و پرورش از پرداخت عوارض:

به گزارش آوای خزر، محمد بیرانوندی با اشاره به تصویب طرح تنظیم برخی از مقررات مالی، اداری و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش، اظهار کرد: با توجه به نیازهای مالی موجود در آموزش و پرورش، مجلس شورای اسلامی به منظور جبران بخشی از نیازهای آموزش و پرورش مجوزهایی برای استفاده از ظرفیت‌های موجود در این وزارتخانه را در قالب طرح تنظیم برخی از مقررات مالی، اداری و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش به تصویب رساند.

نماینده مردم خرم آباد و دوره در مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه مجوز احداث، واگذاری یا اجاره بخشهای مازاد املاک واقع در مناطق تجاری و همچنین املاک مازاد خود را با رعایت ملاحظات آموزشی و تربیتی به صورت تجاری و خدماتی با مشارکت بخشهای خصوصی و تعاونی ظرفیت بسیار خوبی برای آموزش و پرورش است که این وزارتخانه می‌تواند از این مصوبه مجلس به خوبی استفاده کند.

 
 
 
 
 
 
 
 
محمد بیرانوندی

وی با اشاره به معافیت آموزش و پرورش از پرداخت هرگونه عوارض اعم از عوارض شهرداری مانند صدور پروانه، پذیره نویسی و تغییر کاربری، این مصوبه را نیز کمک بزرگی به آموزش و پرورش دانست و عنوان کرد: امروزه برخی شهرداری‌ها در دنیا آموزش و پرورش را اداره می‌کنند و نباید به دنبال کسب درآمد از آموزش و پرورش آن هم به نفع شهرداری‌ها بود.

بیرانوندی اضافه کرد: با توجه به اینکه آموزش و پرورش نهادی است که کاملا مستقل بوده و هیچ سهمی از درآمدهای شهرداری ندارد، توقع می‌رفت که چنین تخفیف‌‌هایی برای این نهاد تربیتی در نظر گرفته شود.

فقط 10 درصد از بودجه کشور به آموزش و پرورش اختصاص می‌یابد

وی با تأکید بر اینکه هرچه به آموزش و پرورش کمک کنیم کافی نیست، گفت: برخی از کشورها نزدیک به 20 درصد از بودجه دولتی خود را برای آموزش و پرورش  در نظر می‌گیرند در حالیکه این رقم در کشور ما نزدیک به 10 درصد است.

رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در شرایطی که کمک مالی قابل توجهی به آموزش و پرورش از طریق بودجه‌های عمومی نمی‌شود باید چنین معافیت‌ها و کمک‌هایی را برای آموزش و پرورش در نظر گرفت و مصوبات مجلس از این منظر به شدت قابل دفاع است./خانه ملت

انتهای پیام/1000

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار