دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۸۸۲۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۴
رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: منطقه حفاظت شده مند در استان بوشهر بازسازی شد و جمعیت آهوان آن به ۲ برابر افزایش یافت و هم اکنون به بیش از یک‌هزار رأس آهو رسیده است.
 

به گزارش آوای خزر، خسرو درویشی شامگاه پنج‌‍شنبه در بررسی زیستگاه‌های زیست محیطی جانوران با بیان اینکه منطقه حفاظت شده مند از مستعدترین زیستگاه‌های آهوان در استان بوشهر است اظهار داشت: منطقه حفاظت شده مند  در جنوبی شرقی بندر بوشهر قرار دارد و دارای 32 هزار هکتار وسعت است.

وی بیان کرد: این منطقه  با دو اکوسیستم دریایی و خشکی  در مجاورت پارک ملی دیر نخیلو قرار دارد و رودخانه زیبای مند پرآب‌ترین رودخانه استان بوشهر تنها منبع آب آشامیدنی حیات وحش منطقه یاد شده است .

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش  حفاظت محیط زیست استان بوشهر  خاطر نشان کرد: منطقه حفاظت شده مند  جلگه‌ای کویری است که دارای دو فصل زمستان نسبتا خشک و تابستانی گرم است.

درویشی  بیان کرد: منطقه حفاظت شده مند دارای پوشش‌مناسب گیاهی از جمله ساریکورینا،  گز، کهورپاکستانی است و ساحلی بودن این منطقه امکان زیست و مهاجرت انواع پرندگان، آبزیان، خزندگان و پستانداران را فراهم کرده است. 

وی با اشاره به اینکه جمعیت آهوان این منطقه در وقوع سیل وسیع در اواخر سال 95  دچار آسیب جدی شدتصریح کرد: در این حادثه حدود نیمی از جمعیت آهوان تلف شدند.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش  حفاظت محیط زیست استان بوشهر  بیان کرد: با مساعد شدن شرایط زیستگاهی و تلاش مأموران اجرایی و همکاری مردم منطقه بومی خوشبختانه جمعیت آهوان در دو سال گذشته در منطقه حفاظت شده مند بازسازی شد.

درویشی افزود: با بازسازی منطقه حفاظت شده مند در استان بوشهر  جمعیت آهوان این منطقه 2 برابر شد و هم اکنون به بیش از یک‌هزار رأس رسیده است.

 وی،روباه، شغال ،گراز، کفتار، گرگ را از دیگر جانوران منطقه حفاظت شده مند دانست و خاطر نشان کرد: تداوم همکاری سمن‌های زیست محیطی درکنار همکاری فعالان محیط زیست و مساعدت استانداری بوشهر برای اجرایی شدن طرحهای کاهش اثرات زیانبار حوادث طبیعی در منطقه مند از ضروریات مورد نیاز برای حفظ و توسعه تنوع زیستی غنی منطقه مند است./تسنیم

انتهای پیام/ 1000

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار