دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۸۸۴۱
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۵
فرق آمریکایی ها با اروپایی ها
حدود 96 درصد مردم آمریکا با خودروی اتوماتیک می رانند. برای خودروسازان آمریکایی تولید خودروهای دنده دستی، دردسر به حساب می آید. درست برعکس، در اروپا مردم بیشتر به خودروهای دنده دستی علاقه دارند.

به گزارش آوای خزر ، فرق آمریکایی ها با اروپایی ها در رانندگی این است که اروپایی ها مقرراتی تر هستند و هنگام رانندگی چند کار دیگر انجام نمی دهند. در اروپا نوجوانان 15 تا 16 سال رانندگی را با خودروهای دنده دستی می آموزند و شواهد هم نشان می دهد، رانندگی با خودروهای دنده دستی هوشیاری  بیشتری از راننده را می طلبد.

لورن فیکس از کار کوچ Car Coach که به نظرات کارشناسی در حوزه خودرو معروف شده است می گوید: اروپایی ها توجه بیشتری به مسیر و جاده نشان می دهند و کمتر دیده می شود که اروپایی ها حین رانندگی با تلفن خود صحبت کنند حتی با هندزفری؛ این موضوع به بخشی از فرهنگ آنها تبدیل شده است. معنی آن این نیست که اروپایی ها از رانندگی لذت نمی برند، مثال آن هم اتوبان های بدون محدودیت سرعت در آلمان. دلیل دیگری که اروپایی ها دنده دستی ترجیح می دهند این است که مصرف سوخت دنده اتومات معمولا بیشتر است. برای مثال مردم در نروژ بابت هر گالن (3.75 لیتر) بنزین 7.82 دلار می پردازند.

اکثر خودروسازان آمریکایی دست از تولید خودرو با  دنده دستی شسته اند، برای آنها اصلا موضوع قیمت و هزینه تولید مطرح نیست. ضمن آن که در آمریکا قیمت خودروهای دنده دستی از اتوماتیک ارزان تر نیست. تنها چند خودروساز مثل فولکس واگن، مینی و میاتا هنوز دنده دستی تولید می کنند. پورشه هم با این که چندی به سیستم PDK روی آورده بود، اکنون دوباره به سیستم انتقال قدرت دستی بازگشته است.

هوادارن خودروهای اسپورت مثل موستانگ، کوروت و کامارو هنوز به خودروهای دنده دستی وفادار مانده اند، چون لذت رانندگی را در این می دانند که خودشان دنده عوض کنند.

بر اساس آمار کارمکس، ایالت های مختلف آمریکا از نظر گرایش به دنده اتومات و دستی با هم فرق می کنند. برای مثال مشتریان خودرو در شهر مین از ایالات نیوهمشایر و نیومکزیکو دو برابر سایر ایالت ها از خودروهای دنده دستی استقبال می کنند.

منبع: کارمکس

انتهای پیام/1000

 

 

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار