دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۸۸۴۷
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۰
قارچ؛ عجیب‌ترین خوراکی دنیا! ماده‌ای که شبیه به گوش‌های شما است و از آن‌ها محافظت هم می‌کند! خصوصیات قارچ تمام‌‌نشدنی است؛ باور نمی‌کنید؟ خودتان بخوانید.
 

آوای خزر: قارچ همان خوراکی خوشمزه‌ای که مهمان بشقاب سالاد و سوپ شما می‌شود؛ خوراکی که در میان اعضای بدن‌تان بیشترین شباهت را به گوش شما دارد! شاید باورش سخت باشد اما ۱۴۰,۰۰۰ نوع قارچ خوراکی در دنیا وجود دارد که علم تنها ۱۰ درصد از آن‌ها را می‌شناسد و فقط در مورد ۱۰۰ نوع‌شان تحقیق شده است؛ پس دنیای شگفت‌انگیز قارچ‌ ها هنوز کشف نشده است!

آوای خزر این بار می‌خواهد شما را به یک سفر هیجان‌انگیز ببرد؛ سفری تا بشقاب سالاد یا کاسه سوپ قارچ شما؛ شکمو های قارچ‌خور با ما همراه باشید.

 

کالری و ویتامین های قارچ

ویتامین D به سختی در سبزیجات پیدا می‌شود اما قارچ سرشار از ویتامین D است و این ویتامین به جذب و متابولیسم کلسیم و فسفر کمک می‌کند. همچنین این گیاه مقدار زیادی کلسیم و فسفر دارد؛ حالا می‌توانید از خیر این ماده مغذی با این همه ویتامین و خاصیت بگذرید؟

انواع-قارچ-خوراکی

انواع قارچ خوراکی

قارچ، خوراکی خوشمزه‌ای است که انواع مختلف و متنوعی دارد. البته خانواده قارچ‌ها به دو دسته خوراکی و سمی تقسیم می‌شوند. شاید باورتان نشود اما یال شیر، مرغ جنگلی، کامبوجا و گانودرما همه نوعی قارچ هستند آن هم با این نام‌های جالب!

 

خواص قارچ

فواید قارچ را بهتر بشناسید. قارچ‌های خوراکی با انواع مختلفی که دارند، می‌توانند بسیاری از بیماری‌های ما را درمان کنند. می‌پرسید کدام بیماری‌ها؟ با ما همراه باشید.

زیبایی پوست و مو

این گیاه منبع غنی از ویتامین D است؛ شما می‌توانید از این ماده خوراکی به صورت موضعی یا خوردنی برای درمان آکنه‌های پوستی خود استفاده کنید.

همچنین آهن، یک ماده معدنی حیاتی است و در تشکیل سلول‌های قرمز خون نقش دارد؛ بنابراین خوردن این گیاه باعث تقویت و رشد مو می‌شود و ریزش مو را هم برطرف می‌کند.

لاغری

کاهش وزن و لاغری

پروتئین موجود در قارچ کربوهیدرات کمی دارد و فاقد چربی و کلسترول و سرشار از فیبر است. با این ترکیب فوق‌العاده، این گیاه به کاهش وزن و لاغری شما خیلی کمک می‌کند.‌

گیاه مفید برای دیابت

این گیاه چربی و کلسترول ندارد، سرشار از پروتئین، ویتامین، مواد معدنی، فیبر و آب است و کربوهیدرات کمی هم دارد. به علاوه، قارچ مقدار زیادی انسولین و آنزیم‌های طبیعی دارد که به شکستن قند و نشاسته‌ موجود در غذا کمک می‌کنند؛ معمولا افراد مبتلا به دیابت با مشکلات عفونی مواجه هستند، آنتی‌بیوتیک‌های طبیعی موجود در این ماده مغذی به درمان این عفونت‌ها کمک می‌کنند.

خداحافظی با پوکی استخوان

قارچ یک منبع غنی از ویتامین و به خصوص کلسیم است. این ماده برای قدرت و استحکام استخوان‌ها فایده‌ زیادی دارد. اگر این گیاه را به طور مداوم در رژیم غذایی‌تان بگنجانید، خطر ابتلا به پوکی استخوان و درد مفاصل را تا حد زیادی کم می‌کنید.

سلامت استخوان گوش

عجیب‌ترین خوراکی دنیا که از نظر ساختاری شبیه گوش‌های شما است؛ این یک اتفاق ساده نیست! قارچ یک منبع غنی از ویتامین D  است که سلامت استخوان‌ها به خصوص استخوان‌های ریز و کوچک گوش ( انتقال‌دهنده صدا به مغز) را تضمین می‌کند.

کنترل فشار خون

تحقیقات زیادی نشان می‌دهند که این گیاه مقدار زیادی پتاسیم دارد. این ماده به گشاد شدن رگ‌ها کمک می‌کند و کشش و فشار رگ‌ها را کاهش می‌دهد؛ در نتیجه فشار خون پایین می‌آید. فشار خون بالا عوارض و خطرهای مرگ‌آوری مثل سکته و حمله‌ قلبی دارد.

 

تنظیم کلسترول بدن

شاید عجیب باشد اما قارچ کلسترول و چربی ندارد و میزان کربوهیدراتش هم بسیار کم است؛ پس با مصرف آن مقدار زیادی پروتئین کم‌چرب به بدن‌تان می‌رسانید. یکی دیگر از خواص قارچ این است که فیبر و آنزیم‌های خاصی در آن وجود دارند که به کاهش سطح کلسترول خون کمک می‌کنند.

درمان کم‌خونی

این گیاه یک منبع خوب آهن است و ۹۰ درصد این آهن توسط بدن جذب می‌شود؛ درنتیجه با جذب آهن، خون می‌تواند گلبول‌های قرمز بیشتری تولید کند؛ پس دیگر نگران کم‌خونی و فقر آهن نباشید، به جای آن به آشپزخانه‌تان بروید و یک سوپ قارچ خوشمزه درست کنید؛ نوش جان!

ماده ضد سرطان

قارچ دو نوع سرطان شایع در خانم‌ها و آقایان، یعنی سرطان سینه و سرطان پروستات را درمان می‌کند. دیگر چه می‌خواهید؟ این ماده مغذی سرشار از بتاگلوکان و اسید لینولئیک کُنژوگه است؛ این مواد خاصیت ضد سرطانی دارند.

به علاوه اسید لینولئیک آثار مضر استروژن اضافی در بدن را هم متوقف می‌کند. مقدار زیاد و اضافی استروژن بعد از یائسگی مهم‌ترین دلیل سرطان سینه در خانم‌ها است. از طرف دیگر، بتاگلوکان از رشد سلول‌های سرطان پروستات جلوگیری می‌کند؛ تحقیقات زیادی خواص ضد تومور این گیاه را اثبات کرده‌اند.

 

مضرات قارچ

  • باید بدانید که همه قارچ‌ ها خوراکی نیستند و بسیاری از آن‌ها سمی بوده و باعث بیماری یا مسمومیت در بدن شما می‌شوند؛ یک قارچ سمی در غذا می‌تواند باعث بی‎هوشی، مسمومیت گوارشی، تهوع، استفراغ، تشنج، درد شدید و دیوانگی شود.
  • مصرف بیش از حد این گیاه می‌تواند علاوه بر خستگی، باعث خارش و حساسیت پوستی و حتی سردرد شود.
  • زیاده‌روی در مصرف قارچ باعث غلظت خون می‌شود.
  • کسانى که مبتلا به اختلال کلیه هستند، باید مثل تمام مواد پروتئینى از مصرف زیاد قارچ پرهیز کنند.
  • مصرف این ماده غذایی به علت اینکه دیر هضم مى‌شود، براى افراد سالمند، زنان باردار و شیرده مناسب نیست.

این مطلب هم تمام شد؛ مطمأن هستیم که شما هم گرسنه شده‌اید؛ مثلا ممکن است دل‌تان هوس یک بشقاب بزرگ سالاد کاهو و قارچ کرده باشد یا یک کاسه بزرگ سوپ داغ قارچ یا فقط قارچ سوخاری؛ حالا که خاصیت این ماده را می‌دانید، منتظر چه هستید؟

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: