دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۸۹۰۹
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۳
رئیس اتاق بازرگانی مازندران:
باغداران به سخنان دلالان توجه نکنند/ واسطه‌گران نارنگی مازندران را زیر قیمت خریدند
رئیس اتاق بازرگانی مازندران با اشاره به اینکه واسطه‌گران قیمت نارنگی مازندران را به بهانه آفت مگس مدیترانه‌ای تا حد دلخواه پایین کشیدند، از باغداران خواست که به سخنان دلالان توجهی نکنند و اشتباه خود را به حساب دولت و اتاق نگذارند.

به گزارش آوای خزر از ساری عبدالله مهاجر دارابی با اشاره به فصل برداشت و صادرات مرکبات استان مازندران، بیان کرد: از 4 تا 4.5 میلیون تن مرکبات کشور، 2 تا 2.5 میلیون تن آن در مازندران تولید می‌شود که عمده مرکبات این استان نیز پرتقال و کیوی است.

وی با بیان اینکه امسال آفت مگس مدیترانه‌ای بیشتر از سال قبل در مازندران مورد توجه قرار گرفته است، گفت: این آفت در حدی نبود که برخی از دلالان سوءاستفاده کنند و نارنگی را از کشاورزان به قیمت بسیار پایین خریداری کنند. متأسفانه برخی ها که دستی بر آتش دارند به بهانه مگس مدیترانه ای دل کشاورز را خالی کردند و قیمت ها را در حد دلخواه پایین کشیدند.

مهاجر دارابی ادامه داد: هرچند نارنگی ماندگاری بالایی ندارد و برخی از کشاورزان از اینکه در زمان مناسبی آن را فروختند خوشحالند اما دلالان، شوک بدی را برای استان ایجاد کردند. به همین دلیل استاندار مازندران بسیار جدی ورود پیدا کرد و مجموعه ای را مامور کردند تا دست دلالان و سوءاستفاده‌گران کوتاه شود و بلایی که بر سر نارنگی آمد، برای بحث پرتقال تکرار نشود.

باغداران به سخنان دلالان توجه نکنند/ واسطه‌گران نارنگی مازندران را زیر قیمت خریدند

رئیس اتاق مازندران با اشاره به اینکه مدیرکل جهاد کشاورزی  اعلام کرده است 99 درصد پرتقال مازندران سالم است و مگس مدیترانه ای کنترل و مدیریت شده است، گفت: دولت پای کار آمده، چیزی که اتفاق افتاده این است که خرید تضمینی اتفاق می افتد، مازندران آمادگی دارد که 40 تا 60 هزار تن را ذخیره سازی کند اما در حال حاضر، ذخیره سازی 30 هزار تن قطعی شده است.

وی افزود: پرتقال ذخیره شده از 10 تا 25 بهمن ماه به قیمت 4 هزار و 500 تومان توزیع می شود. با این کار، دولت ثبات قیمتی را برای کشاورز ایجاد کرده است. امیدواریم استاندار مازندران این ظرفیت را  حداقل 40 و حداکثر 60 هزار تن افزایش بدهد.

مهاجر دارابی با اشاره به اینکه بخش عمده ای از نارنگی مازندران با حضور مشتریانی از عراق و روسیه خریداری شده است، گفت: برای فروش پرتقال، از کشاورزان می‌خواهیم که صبر و حوصله داشته باشند تا سوءاستفاده نشود. دولت و بخش خصوصی کمک می کنند که مثل سال گذشته پرتقال با قیمت واقعی خریداری شود.

وی در پایان با بیان اینکه بخش زیادی از بحث مگس مدیترانه ای تبلیغاتی است، از کشاورزان خواست که با حرف های واسطه گران دچار اشتباه نشوند و این اشتباه را به حساب اتاق یا دولت نگذارند.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1001

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار