دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۹۰۷۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰
مسئول دفتر مقام معظم رهبری در ساری:
برخی‌ها در دست‌درازی به بیت‌المال سیری‌ناپذیرند
مسئول دفتر مقام معظم رهبری در سفر به ساری که برای اعطای حکم نمایندگی ولی فقیه در مازندران و امامت جمعه ساری داشتند، در بخشی از سخنان خود با اشاره به حرام‌خواری‌هایی که در کشور انجام می‌شود، گفت: برخی‌ها در دست‌درازی به بیت‌المال سیری‌ناپذیرند.

به گزارش آوای خزر از ساری، آیت‌الله غلامحسین(محمد) محمدی گلپایگانی امروز در نماز جمعه ساری با اشاره به زندگی سراسر معنویت پیامبر خاتم (ص) بیان کرد: سه خصلت نیکو در ایشان وجود داشته است؛ هم دارای اجداد و نسب خوبی بودند، هم پاک بودند و در فضا و خانواده پاکی رشد و پرورش یافتند و هم دارای اخلاق نیکو بودند.

مسئول دفتر مقام معظم رهبری یکی از مسائل مهمی که در دستگاههای قضایی مطرح است و با آن مبارزه می‌شود را حرامخواری‌ها و چپاول بیت‌المال عنوان و بیان کرد: برخی‌ها نسبت به حرام‌خواری سیری ندارند، و اینها شبیه جهنم‌اند.

وی خطاب به این افراد اظهار داشت: چرا خوراک و مال حرام به خانواده‌تان می‌دهید معلوم است کسی از مال حرام بخورد و نسج او از این مال رشد کند در آینده چه می شود؟! برخی‌ها اینقدر بی‌باک هستند که از بیت‌المال می‌گیرند و سیری ندارند در حالیکه امروز کسانی هستند در جامعه ما که واقعا نیازمندند.

مسئول دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به انتصاب رئیس جدید قوه قضائیه گفت: این راه و حرکت انقلابی که ایشان در پیش گرفته و در حال قلع و قمع غاصبان و غارتگران بیت‌المال است انشاالله طوری است که در آینده عده‌ای جرأت نخواهند کرد دست به چنین اقداماتی بزنند.

گلپایگانی خطاب به همه مسئولان اظهار کرد: شما کسانی که در نظام مقدس جمهوری اسلامی صاحب منصب هستید بدانید این امانت الهی را چه بخواهید و نخواهید بپسندید یا نپسندید از شما خواهند گرفت. شما همواره که در این مسئولیت نیستید باید پاسخی را برای کردارهای خود برای روز مبادا فراهم کنید.

وی در پایان یک مزاح نیز بیان کرد؛ اینکه متوجه شده است آقای لائینی امام جمعه جدید ساری نیز اهل "نکا"ست همانطور که آیت‌الله طبرسی امام جمعه سابق ساری اهل همین شهرستان بودند؛ و معلوم می‌شود شهر نکا نیز امام جمعه خیز است. البته این را هم بگوییم که استان سمنان هم رئیس جمهورخیز است!

به گزارش آوای خزر، حجت‌الاسلام محمدباقر محمدی لائینی در نماز جمعه این هفته مرکز مازندران حکم زعامت خود در استان و امامت جمعه مرکز استان را از نماینده رهبری دریافت کرد. و با استقبال نمازگزاران نخستین خطبه خود در این مسئولیت را ایراد کردند.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها