دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۹۰۸۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۷
سخنگوی انجمن قطعه‌سازان مطرح کرد:
سخنگوی انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو به بیان تاثیرات حذف قریب‌الوقوع دو خودروی پراید و پژو ۴۰۵ از چرخه تولید سایپا و ایران‌خودرو، بر سازندگان قطعات این دو خودرو پرداخت.

به گزارش آوای خزر، فرهاد به‌نیا در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: در تولید تیبا و سایر خودروها می‌توان به قطعات پراید شیفت کرد. این بدین معناست که بر روی قطعات تیبا در مقایسه با پراید، جز بدنه و فریم داخلی خودرو، تغییرات زیادی ایجاد نمی‌شود و قطعه‌سازانی که قطعات فنی تولید می‌کنند، همچنان فعال خواهند ماند.

سخنگوی انجمن قطعه‌سازان ادامه داد: بدنه پراید نیز تولید خود شرکت خودروسازی سایپا است؛ بنابراین اگر کسی هم متضرر شود، خود سایپا است؛ بنابراین مشکلی متوجه قطعه‌ساز نخواهد شد. تنها فریم داخلی خودرو است که توقف تولید پراید ممکن است سازنده آن را دچار مشکل کند. بنابراین در این زمینه لازم است که شرکت سایپا برای خودروهای جایگزین ایجاد ظرفیت و افزایش تیراژ کند. باید سایپا با برنامه‌ریزی در سایر تولیدات مشکلاتی که برای این قطعه‌سازان ایجاد می‌شود را پوشش دهد.

وی با بیان اینکه این اواخر تولید پراید به ۳۰۰ دستگاه در روز رسیده و الباقی نیز تیبا بوده است، گفت: بنابراین چندان مشکل بزرگی ایجاد نخواهد شد. به طور مثال اگر به جای خودروی ۴۰۵، پژو ۳۰۱ جایگزین می‌شد، به دلیل تغییرات پلت‌فرم، فریم داخلی خودرو، بدنه، مسائل فنی و موتوری خودرو؛ قطعه‌سازان دچار مشکل و متحمل ضرر می‌شدند اما با جایگزین شدن تیبا به جای پراید مشکل خاصی ایجاد نخواهد شد.

به‌نیا خاطرنشان کرد: مدل‌های گروه خودروسازی سایپا مدل‌های پیچیده‌ای نیستند اما در خودروساز دیگر مدل‌ها تفاوت زیادی باهم دارند. ۲۰۶ با ۲۰۷ متفاوت است، ۴۰۵ با دنا تفاوت زیادی دارد. بنابراین حذف ۴۰۵ و جایگزینی سایر خودروهای این خودروسازی قطعا ایجاد مشکل خواهد کرد. با توجه به اینکه هنوز ایران‌خودرو در رابطه با اینکه قرار است چه خودروهایی جایگزین پژو ۴۰۵ شود صحبتی نکرده، درباره اثرات آن نمی‌توان اظهارنظر دقیقی کرد؛ لذا منتظر هستیم تا ایران‌خودرو برنامه‌های خود در این رابطه اطلاع‌رسانی کند، سپس به مشکلات قطعه‌سازان با حذف این خودرو بپردازیم.

به گزارش ایسنا، در ابتدای آبان ماه جاری، وزیر صنعت، معدن و تجارت از توقف تولید چهار خودرو در سال ۹۸ و ابتدای سال ۹۹ و جایگزین شدن خودروهای جدید به جای محصولاتی که از رده خارج می‌شوند، خبر داد. براین اساس تولید پژو ۴۰۵ glx بنزینی تا پایان امسال و تولید سه مدل خودروی پراید در دی‌ماه ۹۸، اردیبهشت و تیرماه ۹۹ متوقف خواهد شد.

انتهای پیام / 4000

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها