دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۹۰۹۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۷
استاندار مازندران:
مازندران صاحب دفتر اوراسیا می‌شود
نماینده عالی دولت در مازندران گفت: با توجه به آغاز تجارت ترجیحی جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اوراسیا که از هفته نخست آبانماه آغاز شده است، مازندران نیز با مراوداتی که با کشورهای عضو ازجمله روسیه، قرقیزستان و قزاقستان دارد؛ فرصتی خوبی خواهد داشت تا با ایجاد یک دفتر یا میز اوراسیا فعالیت‌های اقتصادی خود را از این طریق گشترش دهد.

به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، احمد حسین‌زادگان امروز در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی مازندران اعلام کرد: تجارت ترجیحی ایران و اتحادیه اوراسیا از هفته نخست آبانماه بر روی ۸۶۲ کالا آغاز شد و این فرصت خوبی برای استان‌های شمال ایران است که به دلیل تعاملات تجاری با کشورهای روسیه، قرقیزستان، قزاقستان و ارمنستان که از اعضای اتحادیه اوراسیا هستند؛ فرصتی را برای رشد اقتصادی خود فراهم آورند.

وی افزود: دفتر یا میز اوراسیا در مازندران راه‌اندازی می‌شود. این درخواست را استانداری به وزیر صنعت، معدن و تجارت، و اتاق بازرگانی مازندران نیز به اتاق ایران اعلام کرده است.

نماینده عالی دولت در مازندران بیان کرد: دفتر اوراسیا در اتاق بازرگانی استان می‌تواند شکل بگیرد و اتاق نیز آمادگی دارد. باید به‌طور جدی پیگیر باشیم. اگر در این زمینه سهل‌انگاری کنیم و از فرصت‌ها استفاده نشود، متضرر می‌شویم.

رئیس شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی مازندران گفت: استان گیلان نیز درخواست داده است. مانعی ندارد و آنها هم می‌توانند دفتر یا میز اوراسیا در استان خود داشته باشند.

به گزارش آوای خزر، پیشتر رئیس کمیسیون تخصصی تجارت خارجی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران گفته بود: از فرصت‌هایی که در بخش اوراسیا پیش آمده می‌بایست استفاده کرد. زیرا تنها گزینه‌ای است که در خصوص استفاده از حقوق گمرکی می‌توان از آن بهره گرفت.

سیدمحمدجعفری گفت: در حال حاضر 502 قلم کالا برای صادرات در ایران داریم و می‌تواند از طریق فرصتی که اوراسیا فراهم آورده بسیار مفید باشد.

وی با بیان اینکه اوراسیا فرصتی برای رشد اقتصادی مازندران است، افزود: اگرچه اتحادیه اقتصادی اوراسیا درمقایسه با اتحادیه‌های منطقه‌ای دیگر مثل اتحادیه اروپا، آ. سه. آن، مرکوسور و امثالهم قدمت کمتری دارد و اعضای آن سابقه کمتری در همکاری‌های اقتصادی منطقه‌ای دارند اما باید توجه داشت که درحال حاضر این اتحادیه تنها تشکل اقتصادی منطقه‌ای است که ایران می‌تواند با آن تعامل داشته باشد مضافا اینکه اهمیت این ارتباط برای استان مازندران به دلیل جایگاه جغرافیایی آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

جعفری اظهار داشت: البته موافقتنامه تجارت ترجیحی با اتحادیه اوراسیا یک موافقت‌نامه موقت است و مقرر است پس از یکسال طرفین نسبت به گسترش دامنه همکاری‌های اقتصادی اقدام کنند و این موافقتنامه به یک موافقتنامه تجارت آزاد تبدیل شود.

اوراسیا دارای پهنه جغرافیایی بیش از ۲۰ میلیون کیلومتر مربع است که بیش از ۱۴ درصد مساحت زمین را به خود اختصاص داده است. هم اکنون پنج کشور روسیه، بلاروس، قزاقستان، ارمنستان و قرقیزستان عضو اتحادیه اوراسیا هستند.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها