دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۹۱۰۲
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۱
در دیدار استاندار"لوری" ارمنستان با فعالان اقتصادی مازندران مطرح شد؛
صادرات 300 هزار دلاری مازندران به ارمنستان طی 6 ماه  98/ امکان ارتقای 10 برابری مراودات تجاری مازندران و ارمنستان/آمادگی ارمنستان برای پذیرش خط پروازی ساری -
دیدار استاندار لوری ارمنستان با فعالان اقتصادی مازندران برگزار شد و در این نشست به صادرات 300 هزار دلاری مازندران به ارمنستان و واردات 130 هزار دلاری ارمنستان به مازندران طی 6 ماهه نخست امسال اشاره شد و استاندار لوری اعلام کرد که امکان ارتقای این عدد تا 10 برابر نیز وجود دارد.

به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، "نشست مشترک استاندار لوری و سفیر جمهوری ارمنستان با رئیس و فعالان اتاق بازرگانی مازندران" عصر امروز در اتاق بازرگانی استان برگزار شد، در این نشست ابتدا کلیپی از توانمندی‌های کشورهای ارمنستان و ایران با محوریت مازندران و لوری به نمایش درآمد.

در این رویداد، عبدالله مهاجر رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران عصر امروز در نشست " آندره فوکاسیان" استاندار لوری ارمنستان با فعالان اقتصادی مازندران که در اتاق بازرگانی برگزار شد، با اشاره به ظرفیت‌های استان مازندران و اطلاعات کلی که ارائه شده است، اظهار داشت: استان ما ظرفیت‌های بالایی دارد که مهمترین آن در بخش کشاورزی است و می‌توانیم در این زمینه همکاری‌های خوبی داشته باشیم.

وی افزود: کشور ارمنستان نیز در بخش کشاورزی براساس اسناد ارائه‌شده ظرفیت خوبی دارد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران با بیان اینکه استان لوری یک استان کشاورزی است و در حوزه لبنیات و مرکبات این کشور می‌توانیم ورود پیدا کنیم، گفت: در 6 ماهه نخست امسال، چیزی حدود 300 هزار دلار به ارمنستان صادرات داشتیم و 130 هزار دلار نیز رقم واردات بوده است.

این مسئول اظهار کرد: با قرابتی که بین استان‌ها ارمنستان و مازندران وجود دارد، این عدد قابل قبول ما و شما نیست و سوال اینجاست اگر این عدد ارتقا پیدا کند، کمک دو کشور را لازم داریم. با توجه به پذیرفتن ایران در اتحادیه اوراسیا که 530 قلم کالا برای تعرفه صفر معرفی می‌شود، فرصت خوبی را در اوراسیا داریم.

مهاجر ادامه داد: این هم وظیفه ما را به‌عنوان بخش خصوصی زیاد می‌کند و هم شما می‌توانید در این بخش کمک جدی‌تری داشته باشید.

وی بیان کرد: یکی از ظرفیت‌های ما در حوزه گردشگری است. فاصله پروازی مازندران و ارمنستان 75 دقیقه است. لازم است که پرواز محسوسی تعریف و ارتباطات دو استان برقرار شود.

صادرات 300 هزار دلاری مازندران به ارمنستان طی 6 ماه  98/ امکان ارتقای 10 برابری مراودات تجاری مازندران و ارمنستان

* سطح روابط اقتصادی ایران و ارمنستان تا سطح سیاسی بالا بیاید

استاندار لوری ارمنستان با ابراز خرسندی از فرصتی که در اختیار او برای سفرش به مازندران پیش آمده است، اظهار امیدواری کرد با توجه به اینکه روابط اقتصادی ایران و ارمنستان در سطح مطلوبی است، این اجازه را نیز می‌دهد که روابط اقتصادی را تا همین سطح بالا ببریم.

"آندره فوکاسیان" افزود: من هم می‌دانم و شما نیز معتقدید که تمام روابط باید براساس اصول متقابل برقرار و بنا شود. من مطمئن هستم این اعداد و ارقام با همکاری‌های متقابل تا 10 برابر نیز می‌تواند ارتقا یابد.

وی بیان کرد: اقتصاد ارمنستان طی یکی دو سال گذشته و پس از انقلابی که صورت گرفته یک خوشبینی مناسبی در آن ایجاد شد که در پیشرفت اقتصادی و سیاسی ارمنستان کمک‌کننده است.

استاندار لوری گفت: "من فرد کاری هستم و کار عملیاتی را می‌پسندم. امیدوارم در آینده نزدیک به ارمنستان بیایید و در آنجا همایشی - تجاری اقتصادی را راه‌اندازی و یک ارتباطی را برقرار کنیم.

فوکاسیان اظهار کرد: برای هر کار و همکاری و اقدامی اعتماد متقابل ایجاد می‌شود و این خیلی مهم است. من فکر می‌کنم نخسیتن باری است که در ایران حضور دارم اما این دوستی و صمیمیت را در مازندران می‌بینم و خود را بیگانه احساس نمی‌کنم.

وی بیان کرد: ما نیز ظرفیت‌ها و توانمندی‌هایی برای صادرات داریم و کشور مصرف‌کننده نیستیم. 15 مورد از توانمندی‌هایی که به آنها نیاز داریم را از بین صحبت‌های مدیران شرکت‌ها یادداشت کردم که در نیمی از آنها می‌توانیم همکاری داشته باشیم.

استاندار لوری با اشاره به عضویت ارمنستان در اتحادیه اقتصادی اوراسیا و نقشی را که در تجارت آزاد بین ایران و اوراسیا داشته است، اظهار داشت: ارمنستان عرصه خیلی خوبی برای توسعه روابط اقتصادی بین ایران و کشورهای اوراسیا و حلقه پیوندی بین طرفین می‌تواند باشد.

فوکاسیان گفت: این دو کشو می‌توانند شعباتی را در داخل مرزهای یکدیگر داشته باشند. ارمنستان بازار کوچکی است اما می‌تواند پلی برای انتقال محصولات ایران/مازندران به کشورهای ثالث باشد.

وی بیان کرد: شرایط مثل قدیم نیست و احتیاج به دیدن یکی از نمایندگان یا توصیه در این زمینه نداریم،روابط خیلی شفاف است و دولت ضامن سرمایه‌گذاری‌های شفاف در ارمنستان است.

استاندار ارمنستان با اشاره به سوالاتی که فعالان اقتصادی مازندران از ایشان داشتند، افزود: مسلماً ما سایتی را برای معرفی شرکت‌‌ها معرفی خواهیم کرد تا طرف‌های ایرانی جزئیات تولیدات و قیمت‌ها را معرفی کنند و معاون من شخصا به این امور رسیدگی می‌کنند و پاسخ خواهند داد.

فوکاسیان همچنین در رابطه با سیستم بانکی معتقد است که سیستم و روش تبادل کالا به جای جابجایی پول می‌تواند به‌صورت تهاتر کالا باشد.

وی پیشنهاد داد که نمایشگاه تخصصی در "وانادزور"مرکز این استان برگزار شود و اعلام آمادگی کرد که خود شخصا از آنها استقبال کند و بتواند دیدارها را منظم و اقداماتی را انجام بدهد.

استاندار لوری ارمنستان بیان کرد: زمینه صادرات برنج، مرکبات، تجهیزات کشاورزی، وسایل الکتریکی، لوله، گل و گیاه، خوراک طیور، گردشگری، احداث هتل و هتلداری به ارمنستان وجود دارد.

این مسئول ارمنی، خطوط هوایی مستقیم بین ساری – ارمنستان را از دیگر مواردی عنوان کرد که می‌تواند زمینه همکاری‌های بیشتر را فراهم کند؛ و در این زمینه تصریح کرد: در فاصله 60 کیلومتری لوری، استان دیگری قرار دارد که  فرودگاه آن آماده پذیرش هواپیما برای پرواز مستقیم ساری به لوری است.

به گزارش آوای خزر، در این نشست کلیپی از توانمندی‌های استان لوری یکی از بزرگترین استانهای جمهوری ارمنستان پخش شد. این استان 110 کیلومتر مرز با گرجستان دارد، در نیمه مسیر ایروان به تفلیس قرار دارد. 49 درصد از اقتصاد این کشور از صنعت است، خدمات کشاورزی و ساختمان سازی در مراحله بعد قرار دارد. از نظر صنعت 8.8 کل صنعت ارمنستان را شامل می‌شود. 8.7 درصد این استان سهمی در کشاورزی ارمنستان دارد.

* پاسخ به مدیرعامل شرکت ساوانا

وی در پاسخ به سوال "عبدالعلی طهماسبی" مدیرعامل گروه تولیدی ساوانا با اشاره به توانمندی این مجموعه معظم در حوزه تولید مرغ و خوراک طیور اظهار داشت: پیشنهاد می‌کنم که شما از نزدیک دیداری در ارمنستان داشته باشید و با فعالان این بخش نیز دیدار و گفتگو داشته باشید.

استاندار لوری ارمنستان ادامه داد: شما در کار خود به سردخانه و ... نیاز دارید و می‌شود در این زمینه اقداماتی را انجام داد. شما نخسیتن شرکتی خواهید بود که در زمینه صادرات مرغ با آن گفتگو خواهیم داشت.

به گزارش آوای خزر، آندره فوکاسیان در سفر دو روزه خود به مازندران علاوه بر بازدید از فرصت‌های اقتصادی استان، با فعالان و مسئولان اقتصادی به‌ویژه استاندار مازندران و معاونان ایشان دیدار و گفتگو کرد.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها