دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۹۱۳۴
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۸
فرماندار بهشهر:
آوردهای رودخانه‌ها جمع‌آوری شود/ 2 زیرگذر بهشهر فنی نیستند
نماینده عالی دولت در بهشهر با اشاره به سیل اخیر و آورده‌های رودخانه‌ها که شاهد خساراتی از این طریق هستیم، گفت: جمع‌آوری آوردها و استفاده از آن برای تثبیت بستر و دیواره‌سازی رودخانه‌ها نیاز به هماهنگی استان دارد که از مسئولان می‌خواهیم با این موضوع موافقت کنند.

به گزارش آوای خزر از بهشهر، هادی خنجری بعد از ظهر امروز در نشستی که با هدف بررسی، همچنین جبران خسارت ناشی از سیل اخیر و جلوگیری از وقایع مشابه در این شهرستان با حضور معاون عمرانی استاندار مازندران، مدیران  مربوطه در استان و شهرستان برگزار شد، با اشاره به سیل اخیر که بخش‌هایی از شرق مازندران ازجمله بهشهر را تحت‌الشعاع خود قرار داده است، بهشهر را نیز بی‌نصیب از آن ندانست و اعلام کرد که مشکلاتی برای این شهرستان در برخی راه‌ها، پل‌ها و اراضی کشاورزی و جاده بین مزارع پیش آمده است.

وی از مسئولان تقاضا کرد که اولاً در خصوص تسریع یا بازگشایی و یا لایروبی و جمع‌آوری آورده‌های رودخانه‌ها در این نقاط توجه داشته باشند.

نماینده عالی دولت در بهشهر با بیان اینکه از سوی شوراهای اسلامی شهر و روستا شدیدا تحت فشار هستیم، اظهار کرد: علیرغم چالش‌هایی که وجود داشت اما ادارات راهداری و کشاورزی و بخش‌های دیگر شهرستان به کمک آمدند.

خنجری گفت: در شهر خلیل‌شهر باید اقدام عاجل صورت بگیرد که مردم به کار خود به‌ویژه کشاورزی بازگردند و تقاضا داریم برای جبران خسارت‌ها، از اعتبارات حوادثی استفاده شود.

"شرایط برای ما سخت و خسارت‌ها نیز اساسی است که به‌ویژه راه‌ها و پل‌ها دچار آب‌شستگی و آسیب‌دیدگی شدند. امیدواریم از محل اعتبارات حوادثی خسارت‌ها جبران شود تا قدری از درد مردم را التیام بدهیم، بحث آبگرفتگی نیز از مشکلات است".

وی با اشاره به همکاری خوب جهاد کشاورزی بهشهر با فرمانداری شهرستان، اما از رئیس سازمان نیز خواست تا در نشست‌هایی که دعوت می‌شود شخصاً حضور یابد. (شاید از بدشانسی ماست که طی دو سال گذشته 6 بار است آقای شهیدیفر را دعوت می‌کنیم اما با عدم حضور خود، جلسات را به‌هم زده است).

فرماندار بهشهر با اشاره به وجود 3 زیرگذر در تقاطع خط آهن با جاده در بهشهر که دو مورد آن بیشتر از آنکه فنی باشد؛ سیاسی است، تصریح کرد: اکنون در این زیرگذرها تجمع آب یکی از چالش‌های اساسی است زیرا با کوچکترین بارندگی نگران هستیم و از خاطره تلخ سال گذشته که منجر به فوت یک زن و شوهر جوان شده است - و دو فرزند کوچک نیز از آنها به یادگار مانده است - هنوز داغداریم.

جمع‌آوری آوردهای سیل مورد توجه قرار بگیرد/ 2 زیرگذر بهشهر فنی نیستند

وی ادامه داد: در تقاطع مسدودشده‌ی جاده کشاورزی با راه‌آهن در مسیر خیابان قائم که به حکم قضایی در گذشته مسدود شده است، مشکلاتی را در فصل بارندگی و کشاورزی داریم، مردم تقاضای بازگشایی آن را دارند.

"دادستان بهشهر این مسیر را هموار کردند، جلساتی را با گران‌پاشا مدیر قبلی راه‌آهن شمال داشتیم تا موافقت تهران را برای بازگشایی آن بگیریم اما علیرغم اقداماتی که صورت گرفته اما همچنان بسته است که استدعا داریم به این مطالبه مردمی پاسخ داده شود".

خنجری همچنین آوردهای رودخانه‌های فصلی را یکی از مشکلات دانست و از این موضوع اظهار نگرانی کرد که در زمان سیل، سبب مسدودشدن پل‌ها می‌شود.

فرماندار بهشهر ادامه داد: اقدامات عملیاتی و فنی مانند تخلیه آوردها باید در این زمینه صورت بگیرد تا از آنها برای مرمت و بازسازی جاده‌های اطراف رودخانه استفاده شود که در این زمینه نیز نیازمند هماهنگی استانی هستیم.

وی بیان کرد: در بارندگی شدیدی که 13 آبان در بهشهر اتفاق افتاد؛ 27 میلیارد و 130 میلیون تومان به بخش مسکونی و زیرساخت‌ها خسارت وارد کرد که بیشترین آن به معابر شهری، ابنیه و پل‌های سطح شهر اختصاص دارد.

به گزارش آوای خزر، در این نشست مدیران ادارات منابع طبیعی، راه و شهرسازی، بنیاد مسکن، راه‌آهن، آب و فاضلاب، آب منطقه‌ای، جهادکشاورزی و شهرداران بهشهر گزارش خود را ارائه و مدیران کل نیز توضیحاتی ارائه دادند. بیشترین مشکلات در بخش کشاورزی و حوزه جاده بین مزارع ، دیواره حفاظتی و پل‌های بین مزارع بوده است. علاوه بر آن هزار و 200 هکتار از اراضی کشاورزی زیر گل و لای رفت. در بارندگی روز 13 آبان‌ماه، بیشترین دبی آب با 113 مترمکعب را در رودخانه کلاک شرق مازندران داشتیم که خسارت‌هایی را به بار آورد. سیل اخیر شرق مازندران یک کشته در شهر گلوگاه برجای گذاشت.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها