دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۹۲۰۷
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۸
طی یک مراسم رونمایی در سالن مشاهیر تئاتر شهر، ۱۴ نمایشنامه از هفت نمایشنامه‌نویس به همت نشر نیماژ وارد بازار کتاب ایران شد.
- اخبار فرهنگی -

به گزارش آوای خزر به نقل از تسنیم، تئاتر شهر روز گذشته میزبان رونمایی از 14 نمایشنامه در قالب هفت کتاب بود. این آثار به همت انتشارات نیماژ به عنوان اولین مجموعه تئاتری تحت نظارت علی شمس منتشر شده است.

این آثار اولین سرى از مجموعه "تئاتر دیگرِ" نشر نیماژ با آثارى از جابر رمضانى، پوریا کاکاوند، عباس جمالى، محمد مساوات، آرش عباسى، بهار کاتوزى و علی شمس با کارهای گرافیکی و طراحی جلد محمد مساوات است.

علی شمس در این رونمایی درباره پروسه انتخاب آثار گفت: آثار انتخابی متعلق به نویسندگانی است که مخاطب آنان را می‌شناسد و با آثار آنان مواجهه شده‌اند. این نمایشنامه‌ها آثار انتخابی خود نویسندگان است. مساوات یونیفرم و گرافیک مجموعه را طراحی کرده و سلیقه بصری این کار افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: این اولین گام از سلسله مجموعه‌ای است که نیماژ منتشر کرده است. به سبب ظرفیت، این هفت نمایشنامه‌نویس و 14 اثر انتخاب شده است. این رویکرد ادامه خواهد داشت و قرار نیست به همین هفت اثر بسنده شود. این آثار ویژگی‌هایی دارند که مخاطب می‌تواند سلیقه‌ای جذاب و شخصی پیدا کند.

به گفته شمس از ماه آینده 2 اثر ترجمه شده نیز توسط نیماژ عرضه می‌شود.

وی افزود: این رویه تا نمایشگاه کتاب با عنوان پیشخوان تئاتر منتشر می‌شود و سپس به سراغ متون نظری می‌رویم.

در این مراسم هر یک از نویسندگان به اختصار توضیحاتی درباره آثار خود دادند. محمد مساوات گفت: از دو منظر خوشحال شدم یک آنکه 2 اثرم را منتشر می‌کنم و دوم طراحی گرافیک این آثار بود. خیلی به من خوش گذشت.

بهار کاتوزی گفت: یکی از آثار قدیمی و دیگری جدید است. آقای شمس کارها را خوانده و ایده‌ای که مطرح کرده بود جالب بود و گروهی منحصر به فرد در این مجموعه جمع شده بودند. میز چند سال پیش روی صحنه رفته بود و نمایش دیگر متفاوت از میز و مونولوگ است.

عباس جمالی که این روزها نمایش «شیهیدن» را روی صحنه دارد، گفت: از سال‌ها پیش دوست داشتم کتابم چاپ شود. با خودم می‌گفتم شعرهایم را به نیماژ بدهم؛ اما بخت با نمایشنامه‌هایم بود. این دو متن را برای اجرا نوشتم و به چاپش فکر نمی‌کردم. دریازدگی مونولوگ دیالوگ است که می‌خواستم تجربه‌اش کنم و پنج ثانیه برف مونولوگ با پرسوناژهای بسیار است. چاپ شدن نمایشنامه موجب آسودگی می‌شود.

پوریا کاکاوند بسیار کوتاه گفت: گروه سوراخ تو دیوار دهمین سالگرد تأسیس را تجربه می‌کند و خوشحالم که نام سه نفر از گروه ما در این مجموعه هست. به هر کسی در شهرستان مجوز اجرا می‌دهم.

جابر رمضانی نیز که در تئاتر مستقل نمایش «صدای آهسته برف» را روی صحنه برده است و کتابش مزین به نوشتار این اثر است؛ گفت: همه این سال‌ها از محمد چرمشیر نوشتن را یاد گرفتم. او به من آموخت که چگونه نویسنده-کارگردان‌ها در تئاتر ایران و دنیا می‌توانند 2 جهان خود را از هم جدا کنند. برای خواننده این متن توضیحاتی داده شده است. در صدای آهسته برف با متن کلاسیک روبه‌رو نیستیم.

آرش عباسی نیز که این روزها نمایش «پارتی» را در تئاتر شهر روی صحنه برده است، گفت: نسبت به جریان نمایشنامه‌نویسی کشور امیدواری ندارم و این جز معدود دفعاتی است که ابراز رضایت می‌کنم؛ چون آثار شکیل منتشر شده است. سیگنال که هنوز اجرا نشده است و امیدوارم روزی اجرا شود، داستان 2 زوج جنوب شهری است. برای من تجربه 2 نفر نویسی تجربه جذابی است. 2 نفر نویسی برای من همیشه مثل ورزش کردن است.

اشرفی، مدیر اجرایی نیماژ نیز توضیح داد: نشر نیماژ از 2 سال پیش روی تئاتر کار کرده است که پیشتر این بخش در اختیار اصغر نوری بود و برای ایجاد خلاقیت در این حوزه از علی شمس دعوت کردیم.

این هفت اثر هم‌اکنون در بازار نشر توزیع شده است و علاقه‌مندان می‌توانند این آثار را کتابفروشی‌ها تهیه کنند.

انتهای پیام/3000

 
برچسب ها: ادبیات نمایشی ، ، تئاتر
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها