دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۹۲۱
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۶
نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه:
نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه با بیان اینکه امکانات مالی در هر استانی باید عادلانه توزیع شود، گفت: واقعاً حق مردم شرق مازندران نیست که در مقایسه با سایر مناطق استان، این همه ضعیف باشند.
امکانات مالی باید عادلانه توزیع شود/ 18 درصد مردم شرق مازندران بیکار هستند

به گزارش آوای خزر، علی محمد شاعری در برنامه صدای مازندران با اشاره به سه وظیفه نمایندگان شامل قانون‌گذاری، نظارت بر اجرای صحیح قانون و پیگیری دغدغه‌های مردمی اظهار کرد: بیش از 90 درصد مشکلات مردم در ملاقات‎ها و نشستهایی که انجام می‎شود، در بحث اقتصادی است و پس از آن نیز مسائل مربوط به اشتغال، مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی برای وام و بانکی، مطالبات عمرانی مانند راه و آب و برق و گاز، مدیریت پسماند، جلوگیری از تخریب جنگل، جلوگیری از صید و صیادی غیرمجاز، پرداخت مطالبات و حمایت از کشاورزان، بحث بهداشت و درمان و عمران روستایی است.

وی با بیان اینکه شرق مازندران از امکانات و زیرساختهای گردشگری و عمرانی محروم است، افزود: 99 درصد گردشگران به غرب مازندران سفر می‎کنند و شرق مازندران در این زمینه هنوز ناشناخته مانده است، از طرف دیگر نیز شاخص غرب و شرق استان در راه روستایی تفاوت و فاصله بسیاری با یکدیگر دارد و در بحث بیکاری نیز، 18 درصد مردم این منطقه بیکار هستند.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه با اعلام اینکه سازمان برنامه و بودجه باید امکانات را عادلانه توزیع کند، گفت: شرق مازندران ظرفیت‌های بالایی دارد؛ 30 درصد اراضی مازندران در این منطقه است، بندر استراتژیک امیرآباد و بزرگترین نیروگاه حرارتی، شرکت‌های حفاری و گردشگاه‌های میراثی مانند عباسآباد و میانکاله و چشمه‎سارها را در این منطقه داریم.

شاعری ادامه داد: واقعاً حق مردم شرق مازندران نیست که در مقایسه با سایر مناطق استان خود، این همه ضعیف باشند.

وی بیان کرد: آبرسانی، تکمیل سد گلورد، تکمیل جاده نکا به دریا، بهشهر به دریا و رستمکلا به دریا، اتصال راه آهن به بندر، توسعه راه روستایی، تکمیل راه استراتژیک گلوگاه به دامغان و گازرسانی به روستاهای شرق مازندران ازجمله درخواست‎های مردمی است که پیرو آن جلساتی را با مسئولان و وزیران مربوطه انجام دادیم که در نتیجه، پروژه‎های آبرسانی به 47 روستا تا یک سال آینده و گازرسانی به 52 روستای شرق مازندران در پروسه سه ساله آغاز شده است.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: در حوزه گردشگری نیز با هماهنگی سازمان گردشگری، تمامی گردشگاه‌های جنگلی که شرایط تبدیل به پارک جنگلی را دارند؛ مشخص و مقدمات واگذاری به شهرداری‌ها انجام شده است.

این مسئول، بندر امیرآباد بهشهر را بهترین وضعیت برای منطقه آزاد شدن اعلام و اظهار کرد: امیدوارم با کار کارشناسی و دقیق این بندر را به منطقه آزاد تبدیل کنیم.

وی بیان کرد: توسعه شهرکهای صنعتی شرق مازندران را پیگیری کردیم و هزار هکتار زمین برای این منظور اختصاص یافت.

شاعری با اشاره به بی‎نظمی‎هایی که در فصل برداشت برنج در کشور ایجاد میشد و بر ضرر شالیکاران بود، افزود: امسال نظارت خوبی از سوی کمیسیون کشاورزی انجام شد تا در زمان برداشت برنج، بازار این محصول در دست کشاورزان باشد و البته نظارت‎ها به ثمر نشست، در بخش مطالبات گندمکاران نیز خوشبختانه 96 درصد این مطالبات پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال‎جاری در بخش تولید مرکبات نیز با افزایش تولید مواجه هستیم، تأکید کرد: وزارات جهاد کشاورزی باید نقش نظارتی خود را انجام دهد، زیرا با افزایش تولید محصولات کشاورزی در راستای تأمین امنیت غذایی، مردم کشورمان و به‎ویژه کشاورزان نشان دادند که اهداف اقتصاد مقاومتی را دنبال می‎کنند، لذا دولت نیز باید جدی‌تر به حمایت مردم بپردازد.

انتهای پیام/

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار