دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۹۲۲۴
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۶

 

آوای خزر: دستور پخت‌های مختلفی برای درست کردن سوپ گوجه فرنگی در مجله‌ها و سایت‌های آشپزی وجود دارد. در واقع سوپ گوجه فرنگی را به هر طریقی درست کنید خوشمزه و لذیذ است. در هوای سرد بارانی و برفی خوردن غذاهای داغ مثل سوپ حسابی می‌چسبد و سوپ گوجه فرنگی هم به خاطر ویتامین C موجود در آن یک سوپ ساده و راحت و خوشمزه برای درمان سرماخوردگی است. ۲ طرز تهیه سوپ گوجه فرنگی با برنج و جو و خامه به سبک ایتالیایی و ترکیه‌ای و مدیترانه‌ای برای مهمانی یا برای درمان سرماخوردگی به همراه نکات مهم خوشمزه شدن سوپ گوجه فرنگی را در آوای خزر بخوانید.

 

طرز تهیه سوپ گوجه فرنگی با شیر و خامه

 

2 طرز تهیه سوپ گوجه فرنگی با برنج و جو و خامه و ریحان به سبک ایتالیایی و ترکیه‌ای

 

 

مواد لازم برای ۴ نفر

گوجه فرنگی: ۸ عدد متوسط

شیر: ۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی

خامه صبخانه: ۳ قاشق غذاخوری

هویج: ۱ عدد متوسط

سیب زمینی: ۱ عدد متوسط

کره: ۳ قاشق غذاخوری

جعفری: ۵ شاخه

سیر: ۲ حبه

آب جوش: ۲ لیوان فرانسوی دسته دار

کرفس: ۱ ساقه جوان

پیاز: ۱ عدد متوسط

نمک و فلفل قرمز: به مقدار لازم

 

طرز تهیه

 

2 طرز تهیه سوپ گوجه فرنگی با برنج و جو و خامه و ریحان+نکات مهم خوشمزه شدن

 

برای درست کردن سوپ گوجه فرنگی با شیر و خامه ابتدا پیاز را نگینی خرد کنید و با مقداری کره تفت دهید تا سبک شود. سپس سیب زمینی، هویج و ساقه کرفس را ریز خرد کنید و با پیاز کمی دیگر تفت دهید. حالا دو حبه سیر را له کنید و به سایر مواد اضافه کنید و باز هم تفت دهید. کمی که بوی سیر بلند شد، دو لیوان آب جوش را به مواد داخل قابلمه اضافه کنید.شعله گاز را زیاد کنید تا مواد جوش بیایند و سپس شعله را کم کنید تا روی شعله ملایم گاز مواد بپزند. برای این‌که طعم سوپ قوی‌تر شود بهتر است گوجه فرنگی‌ها را کبابی کنید و پوست‌شان را بگیرید. کباب کردن گوجه فرنگی یک نکته مهم خوشمزه و قوی شدن طعم سوپ گوجه فرنگی و شیر و خامه است.

 

گوجه فرنگی‌ها را به سایر مواد سوپ اضافه کنید و باز هم روی شعله ملایم گاز نگه دارید تا خوب بپزند. نمک و فلفل سوپ را اندازه کنید و زمانی که تمام مواد نرم شدند همه مواد را با هم با گوشتکوب برقی یا غذاساز پوره کنید و دوباره در قابلمه بریزید. مواد سوپ باید کاملا صاف و یکدست شوند. در این مرحله یک لیوان شیر را هم گرم کنید و به سوپ اضافه کنید. همین که سوپ با شیر چند جوش زد آن را سرو کنید و به خامه و جعفری ساطوری خرد شده تزیین کنید. این سوپ خوشمزه را هم برای درمان سرماخوردگی و هم به عنوان یک سوپ رستورانی برای مهمانی‌ها و مراسم سرو کنید.

 

طرز تهیه سوپ گوجه فرنگی با برنج یا جو و ریحان به سبک مدیترانه‌ای و ترکیه‌ای

 

2 طرز تهیه سوپ گوجه فرنگی با برنج و جو و خامه و ریحان به سبک ایتالیایی و ترکیه‌ای

 

 

مواد لازم برای ۴ نفر

فلفل دلمه‌ای قرمز: ۲ عدد

زوغن زیتون: ۱ قاشق غذاخوری

پیاز: ۱ عدد متوسط

هویج: ۱ عدد بزرگ

سیر: ۳ حبه رنده شده

آب مرغ: ۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار

گوجه فرنگی خرد شده: ۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار

رب گوجه فرنگی: ۲ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه: به مقدار دلخواه

شکر: ۱ قاشق چایخوری

ریحان تازه: ۵ شاخه

برنج: ۲/۳ لیوان فرانسوی دسته‌دار

خامه صبحانه: ½ لیوان فرانسوی دسته‌دار

پنیر پارمزان رنده شده: برای سرو روی سوپ

 

طرز تهیه

 

2 طرز تهیه سوپ گوجه فرنگی با برنج و جو و خامه و ریحان به سبک ایتالیایی و ترکیه‌ای

 

برای طرز تهیه سوپ گوجه فرنگی با برنج از جو هم می‌توانید استفاده کنید. ابتدا ریحان‌ها را بشورید و سپس با یک نخ مخصوص پخت و پز ببندید و دسته کنید. برنج را هم بشورید و دم کنید، چون می‌خواهیم برنج در سوپ مشخص باشد به همین خاطر برنج را در سوپ نمی‌پزیم تا موقع پوره کردن سوپ له و ناپدید نشود. حالا فلفل‌های دلمه‌ای را روی گاز یا داخل فر کباب کنید، این یک نکته خوشمزه شدن سوپ گوجه فرنگی و برنج و ریحان است. سپس پوست و تخم فلفل‌ها را جدا و آن‌ها را ساطوری خرد کنید و صبر کنید تا خنک شوند.

 در یک قابلمه کمی روغن بریزید و پیاز را ساطوری خرد کنید و تفت دهید. هویج را هم ریز خرد کنید و به پیاز اضافه کنید تا خوب تفت بخورد. سپس سیرهای رنده شده را هم اضافه کنید. کمی که سیر تفت خورد رب گوجه فرنگی را هم اضافه کنید و خیلی کم تفت بدهید. حالا آب مرغ، گوجه فرنگی‌های ریز خرد شده و فلفل دلمه‌ای ریز خرد شده را هم اضافه کنید و شعله گاز را زیاد کنید تا جوش بیاید. وقتی محتوای داخل قابلمه به جوش آمد نمک، فلفل، شکر و دسته ریحان را اضافه کنید. اجازه دهید مواد داخل قابلمه جوش بیاید و سپس زیر شعله را کم کنید و درب قابلمه را بگذارید تا مواد خوب بپزند و نرم شوند.

بعد از پخته شدن مواد شعله گاز را خاموش کنید و ریحان دسته شده را از قابلمه خارج کنید چون ما فقط به عطر ریحان نیاز داریم. وقتی سوپ کمی از حرارت افتاد نیمی از خامه را به سوپ اضافه کنید و سپس سوپ را با گوشتکوب برقی یا غذاساز پوره کنید. سوپ را داخل یک ظرف بریزید و برنج پخته شده را به آن اضافه کنید و به آرامی هم بزنید.

برای تزیین سوپ موقع سرو آن، باقی مانده خامه صبحانه، پنیر پارمزان و در صورت تمایل چند برگ ریحان تازه یا رزماری روی سوپ بریزید. اگر طعم سوپ گوجه فرنگی را تند می‌پسندید در هنگام سرو مقداری فلفل چیلی به آن اضافه کنید.

 

منبع: مجله کوروش

انتهای پیام/1000

 

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار