دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۹۲۸۱
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۶
نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌های مازندران/ 6
اکبری: میاندرود و دریغ از یک سالن آمفی‌تئاتر
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میاندرود گفت: این شهرستان علی‌رغم دارا بودن مفاخر و فعالان زیاد در عرصه فرهنگ و هنر، و علم و ادب، اما هنوز مجتمع فرهنگی هنری آن اندر خم بودجه است، و حتی دریغ از یک سالن آمفی تئاتر که هنرمندان بتوانند آثار خود را ارائه کنند.

مجتبی اکبری در بازدید از سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌های مازندران و با حضور در غرفه پایگاه خبری تحلیلی آوای خزر، به خبرنگار این رسانه گفت: معمولاً شهرستان‌های تازه‌تاسیس با کمبود فضای فرهنگی مواجه هستند و میاندرود هم ازجمله آنهاست، سرانه فضای فرهنگی این شهرستان صفر است در حالی که مفاخر زیاد و هنرمندان خوبی داریم.

وی با بیان اینکه به‌لحاظ فعالیت‌های مذهبی فراتر از شهرهای اطراف خود هستیم و کانون مساجد در این شهرستان برنامه‌های خوبی دارد، گفت: اما از لحاظ هنری به دلیل نبود امکانات، ضعیف هستیم؛ در شهرهای دیگر شاید سالن نمایش وجود داشته باشد اما در میاندرود حتی سالن آمفی تئاتر نداریم.

" اکنون هنرمندان ما به شهرهای اطراف می‌روند و با گروه‌های هنری آنها کار می‌کنند. اگر این هنرمندان حمایت شوند برای شهرمان افتخار می‌آفرینند، به‌عنوان نمونه؛ گروه "ونوشه" به سرپرستی آقای طالبی در تعزیه‌خوانی آمل مقام آورد زیرا از ظرفیت‌هایی سایر دستگاه‌ها استفاده کردیم تا بتوانند تمرین کنند اما این وضعیت برای همیشه نیست، هنرمندان میاندرود نیازمند جایگاه مناسبی برای ارائه آثار خود هستند.

اکبری یکی از برنامه‌های خوبی که در میاندرود با توجه به ساحل زیبای آن می‌توانند داشته باشند را برگزاری مسابقات فرهنگی هنری در ساحل عنوان و اظهار کرد: قرار بود در تابستان سال گذشته مسابقه مجسمه‌های شنی را برگزار کنیم اما در فرآیند جذب اعتبار با مشکلاتی مواجه شدیم، سعی ما بر این است که در تابستان 99 این برنامه را اجرا کنیم.

اکبری: میاندرود و دریغ از یک سالن آمفی‌تئاتر

وی ادامه داد: از بین 5 طرح دریا در ساحل میاندرود، 2 طرح آن عمومی است، منطقه گهرباران هم ساحل و هم فضای جنگلی پاکیزه‌ای دارد که سعی داریم به‌خوبی از آن استفاده کنیم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میاندرود از انجمن‌های نمایش و هنرمندان به‌عنوان بال‌های فرهنگ و ارشاد نام برد و گفت: اگر هنرمندان مطالبه‌گری نکنند و طرح و برنامه ندهند، ما هم نمی‌توانیم برنامه‌ای را به استان ارائه دهیم.

این مسئول بیان کرد: رسانه‌ها، هنرمندان و فرهنگیان باید مطالبه‌گری کنند، درب اتاق من به روی آنها باز است، و ما می‌توانیم صدای آنها را به گوش مسئولان فرهنگی استان برسانیم و ضمن بیان ظرفیت‌ها، درخواست‌های آنها را نیز اعلام کنیم.

وی در پایان گفت: میاندرود می‌تواند در بحث گردشگری در قالب جشنواره‌های بومی محلی و برپایی جشنواره مجسمه‌های شنی، فرهنگ بومی این شهرستان را به مردم مازندران و گردشگران بشناساند.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1001

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها