دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۹۲۸۴
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۰
استاندار مازندران خبرداد
تشکیل قرارگاه نظارت و تنظیم بازار در مازندران/گرانفروشی‌ها را به شماره 124 اطلاع دهید
استاندار مازندران از هم‌استانی‌ها خواست تا به محض برخورد با مظاهر گرانفروشی و تخلف در بازار با سامانه 124 تماس بگیرند و مطمئن باشند بلافاصله ماموران ورود پیدا خواهند کرد، این اقدام در راستای حفظ ثبات بازار و حمایت از مصرف‌کنندگان است.

به گزارش آوای خزر از ساری، احمد حسین زادگان روز دوشنبه 27 آبان ماه در نشست ستاد تنظیم بازار استان با اشاره به این که از زمانی که براساس تصمیم شورای عالی هماهنگی اقتصادی، موضوع مدیریت مصرف سوخت و قیمت بنزین مطرح شد، یکی از دستورات دولت؛ تنظیم بازار و مسایل مرتبط با آن بود، گفت: مصرف سوخت در کشور ما بالا و 2برابر مصرف دنیاست و این در حالی است که نیمی از مردم ما فاقد خودروی شخصی هستند، لذا بر اساس منطق اقتصادی در جهت انتفاع قشر کم درآمد جامعه طرح تدوین شده؛ از سوی رهبر معظم انقلاب تایید و از سوی سران سه قوه تصویب و مقرر شد تا مابه التفاوت رقم حاصله به سبد اقتصادی خانوارها واریز و اضافه شود.

حسین زادگان ادامه داد: منویات و بیانات مقام معظم رهبری در این راستا بیانگر این نکته مهم است که همه در یک کشتی نشسته ایم و برای اجرای این طرح حمایتی و معیشتی باید آحاد جامعه از بخش های مختلف همراهی کنند.

تشکیل قرارگاه نظارت و تنظیم بازار در مازندران/ مردم گرانفروشی‌ها را به شماره 124 اطلاع دهند

استاندار با بیان این که بازار؛ میدان اصلی تاثیر و تاثر بر کیفیت اجرای این طرح است، یادآور شد: بازاریان ما عمدتا انسان هایی شریف، مومن و از بدنه مردم هستند و آشنا به مشکلات مردم اند و در این خصوص همکاری خواهند کرد و در صحنه های مختلف انقلاب؛ امتحان خود را به خوبی پس داده اند؛ لیکن دولت در کنار دستگاه قضا و تعزیرات برای جلوگیری از سوء استفاده کنندگان فضاهای اقتصادی و افراد فرصت طلب که در مقاطع خاص به بازار ورود می کنند، به درستی وارد عمل شده است.

وی با اشاره به این که دولت؛ وزارتخانه های مسئول را برای نظارت جدی بر بازار مامور کرده است و در استان نیز ما دستگاه های متناظر را مسئول این مهم کرده ایم، افزود: برای این که اهداف این طرح و نظارت بر بازار بدرستی محقق شود، مردم باید همراهی کنند و با عدم خرید اجناس گران و اطلاع رسانی بهنگام؛ دولت را در نظارت همه جانبه بر بازار یاری رسانند.

استاندار از هم استانی ها خواست تا به محض برخورد با مظاهر گران فروشی و تخلف در بازار با سامانه 124 تماس حاصل کنند و اظهار داشت: انتظار داریم تماس مردم با ما افزایش یابد، هر جا که تخلفی روی دهد بلافاصله مسئولین ورود پیدا می کنند و فرد خاطی را جریمه می کنند و برخورد قانونی و تعزیزی انجام می دهند.

وی با تاکید بر این که برای حفظ ثبات بازار در راستای حمایت از مصرف کنندگان از همه توانمندی ها استفاده شود، عنوان کرد: باید اشراف بر بازار برای دستگاه های مسئول؛ لحظه به لحظه باشد.

تشکیل قرارگاه نظارت و تنظیم بازار در مازندران/ مردم گرانفروشی‌ها را به شماره 124 اطلاع دهند

حسین زادگان با بیان که تعزیرات بصورت شبانه روزی فعال است و احکام را صادر می کند، افزود: به همه شهرداری ها اعلام کردیم تا در میادین شهر؛ پایگاه هایی را مستقر نمایند تا در صورتی که مردم موفق به تماس با سامانه مورد نظر نشده اند به پایگاه یادشده مراجعه نمایند و واحد صنفی متخلف را معرفی نمایند. در این پایگاه دستگاه های مسئول نظیر صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات و ... حضور دارند.

استاندار از تشکیل قرارگاه ویژه نظارت و تنظیم بازار استان با مسئولیت مدیرکل صنعت، معدن و تجارت و حمایت مستقیم استانداری خبر داد و گفت: به میزانی که اداره کل صنعت و معدن، اصناف و اتحادیه ها به بازرس، نیروی انسانی و پشتیبانی و وسایط نقلیه نیاز داشته باشند، پیش بینی های لازم صورت گرفته است تا در کنار کمیته های مختلف کاری؛ نظارت همه جانبه و کامل بر روند عرضه و قیمت کالا در بازار داشته باشند.

رئیس ستاد تنظیم بازار استان، ابراز داشت: همه رسانه ها و خبرنگاران، تشکل ها، بسیج و ... نیز باید در این نهضت و نظارت فراگیر به ما کنند لیکن در وهله نخست مردم عزیز باید با نخریدن کالاهای گران و معرفی افراد خاطی دولت را در این راستا همراهی کنند.

تشکیل قرارگاه نظارت و تنظیم بازار در مازندران/ مردم گرانفروشی‌ها را به شماره 124 اطلاع دهند

حسین زادگان یادآور شد: صدا و سیما نیز مقرر شد ارتباط نزدیک تر و ویژه ی مردم را در قالب برنامه های متنوع و اثرگذار فراهم کند که جا دارد از اطلاع رسانی خوب رسانه ملی و همراهی مردم استان قدردانی کنیم.

استاندار با اشاره به این که در شرایط جنگ اقتصادی هستیم، گفت: این جنگ کمتر از جنگ نظامی نیست که دشمن در کنار جنگ سیاسی و رسانه ای ایجاد کرده است. طبیعتا باید مثل همیشه در کنار هم باشیم و این یک فرصت است تا اکنون که دشمن می خواهد شرایط را بر ما سخت و سنگین کند همه آحاد جامعه بهمراه دولت و تمامی سلایق کمک کنیم تا روز به روز شرایط بهتری برای مردم عزیز ما فراهم شود.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار