دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۹۳۱۱
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۴
سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌های مازندران/ 22
رئیس ورزش همگانی مازندران: 70 درصد ورزشکاران بانوان هستند
رئیس هیات ورزش‌های همگانی مازندران گفت: بیش از 70 درصد از ورزشکاران این استان بانوان هستند، سعی کردیم به ورزش بانوان توجه بیشتری داشته باشیم. زیرا این اصل مهم را باید بپذیریم که سلامت و ورزش مادران در سلامت و تحرک بدنی سایر افراد خانواده تاثیرگذار است.

روهام ابوطالبی در حاشیه بازدید از سومین نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری مازندران با حضور در غرفه آوای خزر و در گفت‌وگو با خبرنگار این رسانه اظهار داشت: با رشد و توسعه فناوری رقبای تحرک بدنی و سلامت مردم زیاد شده و زندگی آحاد جامعه به خطر افتاده است تا حدی که اکنون بیش از 70 درصد از مرگ و میر در کشور ناشی از کم‌تحرکی است؛ دیابت، سرطان و بیماری‌های قلبی عروقی مواردی هستند که می‌شود با تحرک بدنی کم و زندگی سالم مقابل آنها بایستیم.

وی با بیان اینکه هدف ورزش همگانی بهبود سلامت و ایجاد نشاط و طراوات  در جامعه است و در حد وسع خود خدمات ارائه می‌دهیم؛ این را هم گفت که باتوجه به توسعه تکنولوژی، یک نرم‌افزار کاربردی جهت ترغیب مردم به ورزش را در دست طراحی داریم و در آن مشوق‌هایی را در نظر گرفتیم.

رئیس هیات ورزش‌های همگانی مازندران با اعلام اینکه بیش از 60 رشته ورزشی در 31 هیات شهرستانی را مدیریت می‌کنیم، افزود: اتفاقات خوبی رقم خورده است و فعالترین هیات کشور بودیم که این موفقیت با همت بدنه خانواده بزرگ ورزش همگانی به دست آمده است. امروز بیش از 70 درصد از باشگاه‌های مازندران از ورزش همگانی استفاده می‌کنند.  

رئیس ورزش همگانی مازندران: 70 درصد ورزشکاران بانوان هستند

ابوطالبی با بیان اینکه بیش از 70 درصد از ورزشکاران ما بانوان هستند، گفت: سعی کردیم به ورزش بانوان توجه بیشتری داشته باشیم. زیرا این اصل مهم را باید بپذیریم که سلامت و ورزش مادران در سلامت و تحرک بدنی سایر افراد خانواده تاثیرگذار است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اعلام کرد: بعد از توسعه رشته‌ها مربیان و داوران زیادی را توانستیم جذب کنیم و آموزش بدهیم، به سمت ورزش محلات رفتیم. ورزش پارک‌ها را توسعه دادیم و این روند ادامه خواهد داشت. دغدغه‌های خاص خود را داریم. بودجه ثابتی نداریم و بابت برنامه‌های پرهزینه دچار مشکل هستیم و سعی می کنیم با کمک دوستان به صورت داوطلبانه و در واقع از ظرفیت خیران ورزشی استفاده کنیم.

رئیس هیات ورزش‌های همگانی مازندران همچنین با بیان اینکه در راستای آموزش و پرورش اقداماتی داشتیم و در بحث ورزش کودکان و نوجوانان ورود پیدا کردیم، افزود: این امر واضحی است که اگر امروز برای کودک و نوجوان سرمایه‌گذاری نکنیم در آینده جوانان کم‌تحرک و چاق خواهیم داشت که سالم نخواهند بود. در این سن فعلی یعنی نوجوانی و کودکی می‌توانیم به زندگی آنها حرکت، تحرک و نشاط بدهیم.

این مسئول همچنین از انجام چندین‌بار نظام استعدادیابی در استان و برگزاری بانشاط ورزش در مدارس گفت و اینکه آموزش و پرورش سالن‌های خوبی دارد که برای توسعه ورزش همگانی می‎توانیم از آنها استفاده کنیم.

رئیس ورزش همگانی مازندران: 70 درصد ورزشکاران بانوان هستند

ابوطالبی از حضور مربیان ورزشی در پارک محلات نیز گفت، مربیانی که حدود 90 درصد آنها هیچ دریافتی ندارند، بسیاری از آنها مربیان ورزش مدارس هستند. بدون هیچ چشمداشتی در پارک‌ها حضور دارند و در حقیقت، از خیران ورزشی هستند.

وی در پایان با اشاره به اهمیتی که هیات ورزش همگانی نسبت به ورزش سالمندان و پیشکسوتان دارد، از میزبانی روئسای کمیته‌های ورزش سالمندان و پیشکسوتان کشور در مازندران گفت که در ماه جاری(آذرماه) در آمل برگزار خواهد شد.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار