دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۹۳۴۸
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۴
رئیس اتاق بازرگانی مازندران:
دولت باید از اقتصاد دل بکند/ اصل 44 به‌درستی اجرا نشده است
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران با بیان اینکه اگر دولت از حوزه اقتصاد دل بکند همه مشکلات حل می‌شود، تصریح کرد: در دوره‌ای اقتصاد را به اهلش واگذار و نظارت کردند ولی در اجرا که باید اتفاق بیفتد، انجام نشده است.

به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، عبداله مهاجر دارابی در دیدار هیات نمایندگان اتاق مازندران با نماینده ولی فقیه در استان با تبریک مسئولیت خطیری که به عنوان نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه مرکز استان از سوی مقام معظم رهبری به حجت الاسلام محمدی لائینی سپرده شده است، اظهار داشت: شما را یکی از افتخارات استان می‌دانیم. نگاه شما در حمایت از بخش خصوصی و پیگیری مشکلات محرومین را داریم، احساس می‌کنیم نگاه ولایت در وجود تمام نمایندگان رهبری هم وجود دارد. آمادگی داریم که در کنار شما منویات رهبری را اجرا کنیم.

وی با اشاره به دیدارهایی که سال گذشته با آیت الله طبرسی نماینده سابق ولی فقیه در استان داشتند و ایشان نیز پیگیر و همراه اتاق بازرگانی در حل مشکلات بودند، برای آن عالم بزرگوار آرزوی شفای عاجل کرد.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران به معرفی اعضای 15 نفره هیأت نمایندگان استان پرداخت و گفت: این اعضا از شهرهای مختلف هستند و توانستیم ظرفیت‌های استان در حوزه بازرگانی و تجارت را در اتاق گرد هم بیاوریم.

دولت باید از اقتصاد دل بکند/ اصل 44 به‌درستی اجرا نشده است

مهاجر بیان کرد: اتاق اصناف، تعاون و اتاق بازرگانی، مشکلات به‌روز در حوزه کسب و کار را با هدف حمایت و پشتیبانی از بخش خصوصی، پیگیری می‌کند.

وی با اشاره به اینکه تمام تلاش اتاق این است که کارهای خود را به‌درستی انجام بدهد، گفت:  تمام اعضای هیات نمایندگان در وقت‌هایی که برای‌شان تعیین شده است به‌خوبی حضور دارند و کمک‌کار هستند.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران با بیان اینکه ارتباط ما با استاندار و مدیران استان خوب است، افزود: آنچه که مورد گلایه‌مندی و مشکل‌ساز است؛ عدم رعایت قانون یا عدم نظارت بر اجرای دقیق قانون است. اگر از این خلا خارج شویم و اصلاح صورت بگیرد، بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

این مسئول در مثالی واضح از عدم رعایت اجرای قانون اظهار داشت: در گذشته، به اتاق بازرگانی ماموریتی در زمینه صادرات دادند، ورود بسیار جدی داشتیم اما آنچه را که باید اجرا کنند اجرا نشد، البته یک‌بار انجام شد اما عمل به آن “دولت در دولت” می شود و با این روند شرکت‌ها آسیب می‌بینند زیرا اصل 44 به‌درستی عمل و اجرا نشده است. لذا درخواست ما این است که قانون به معنای واقعی اجرا شود.

دولت باید از اقتصاد دل بکند/ اصل 44 به‌درستی اجرا نشده است

مهاجر با بیان اینکه اگر دولت از حوزه اقتصاد دل بکند همه مشکلات حل می‌شود، تصریح کرد: در دوره‌ای اقتصاد را به اهلش واگذار و نظارت کردند ولی در اجرا که باید اتفاق بیفتد، انجام نشده است. هر سال از سوی دولت این جمله که ما باید از اقتصاد دل بکنیم را داریم اما در اجرا چیزی نمی‌بینیم.

وی ادامه داد: حمایت‌های شما تاثیرگذار است، همان‌طور که رهبر انقلاب گفتند وظیفه‌ای که بخش خصوصی دارد و آنها را سربازان یا فرماندهان حوزه اقتصادی نامیدند؛ باید به‌درستی مسیر خود را ادامه دهد و در این صورت است که بسیاری از مشکلات را می‌توانیم نداشته باشیم.

رئیس اتاق بازرگانی گفت: دو سال قبل استاندار وقت از ما تکلیف خواستند که در سال 1400 به صادرات 3 میلیارد دلاری در مازندران برسیم. در همین ارتباط، یک کتاب بیش از 100 صفحه‌ای را در همه حوزه‌ها دیدیم و آن را به استانداری تقدیم کردیم و تایید شد. چیزی که ما را می‌تواند به هدف برساند؛ اجرای برنامه است. حل برخی از مشکلات در اختیار دولت است و اگر واقعا این کار انجام بشود؛ ظرفیت استان بیش از 3 میلیارد دلار است.

دولت باید از اقتصاد دل بکند/ اصل 44 به‌درستی اجرا نشده است

این مسئول افزود: در این راستا با پیوستن ایران به کشورهای اوراسیا اتفاقاتی افتاده است، سرای تجاری در ولگاگراد روسیه افتتاح شد. جمعیتی حدود 400 میلیونی را در اطراف خودمان داریم. 200 میلیون نیز در اوراسیا هستند که بازار هدف خوبی برای ما هستند.

وی در پایان، تعرفه‌های صادراتی را یکی از مشکلات عنوان و بیان کرد: اما دغدغه دیگر این است که دولت باید بخش خصوصی را باور داشته باشد و سرمایه‌های بخش خصوصی را به سمت و سوی درست هدایت کند.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار