دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۹۳۸۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۴
رئیس محیط زیست میاندرود:
300 اصله نهال در پناهگاه حیات وحش دشت ناز کاشته شد + تصاویر
رئیس اداره حفاظت محیط زیست میاندرود گفت: به مناسبت هفته بسیج، 300 اصله نهال در پناهگاه حیات وحش دشت ناز کاشته شد.

به گزارش آوای خزر از شهرستان میاندرود، به مناسبت هفته بسیج، اداره‌کل حفاظت محیط زیست مازندران و اداره تابعه در میاندرود، با همراهی فرمانداری، سپاه، سازمان‌های مردم‌نهاد، آموزش و پرورش، بهزیستی و ورزش و جوانان این شهرستان، 300 اصله نهال بلوط را در پناهگاه دشت ناز کاشتند.

در این زمینه رئیس اداره حفاظت محیط زیست میاندرود به خبرنگار آوای خزر گفت: نهادینه‎سازی جهت حفظ و حراست از درختان و گونه‎های ارزشی یکی از اقداماتی‌ست که سازمان حفاظت محیط زیست در کنار سایر وظایف خود انجام می‌دهد.

سید محمود هادیان با اشاره به وسعت 55 هکتاری پناهگاه حیات وحش دشت ناز میاندرود و وجود درختان هیرکانی در این منطقه، افزود: درختان در سیر طبیعی خود، به‌مرور زمان پیر می‌شوند و باید درختان جوان جایگزین آنها شوند، با توجه به اهمیت این موضوع، امروز و به مناسبت هفته بسیج، 300 اصله نهال بلوط – با توجه به بومی بودن و مقاومت آن نسبت به شرایط جوی مختلف - توسط مسئولان و سازمان‌های مردم‌نهاد در نقاطی از این ذخیره‌گاه طبیعی کاشته شده است.

وی بیان کرد: درختکاری در سه یا چهار نقطه دیگر از پناهگاه دشت ناز را با هدف تقویت تنوع گیاهی و جوان‌کردن بخشی از مجموعه بزرگ هیرکانی، در برنامه‌های خود داریم که برای اسفندماه و روز درختکاری، با کمک دستگاه‌های شهرستان انجام خواهد شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست میاندرود با تاکید بر اینکه باوجود 5 نیروی محیط‌بان و دو پرسنل مستقر در اداره حفاظت محیط زیست میاندرود، نیاز به همکاری سمن‌های محیط زیستی به عنوان همیاران محیط زیست داریم؛ از حمایت دوستداران محیط زیست میاندرود در برگزاری این اقدام پسندیده و برنامه‎های آموزشی به‌ویژه در حوزه تنوع زیستی، پسماند و تفکیک زباله از مبدأ، قدردانی کرد.

" 2 سمن محیط زیستی ثبت‌شده در میاندرود فعالیت دارند. سه سمن دیگر نیز پیگیر ثبت سازمان خود هستند".

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در چارچوب تفاهمنامه همکاری بین اداره حفاظت محیط زیست و آموزش و پرورش میاندرود به‌منظور آموزش محیط زیستی برای 500 دانش‌آموز و خانواده‌های آنها، تاکنون حدود 300 نفر - ساعت آموزش محقق شده است.

هادیان ادامه داد: از سوی بانوان فرمانداری میاندرود نیز با هدف نهادینه‌سازی اهمیت محیط زیست و اینکه هر ایرانی باید یک همیار محیط زیست باشد، آموزش به خانواده‌ها در این حوزه انجام می‌گیرد.

وی همچنین توصیه‌ای برای شکارچیان داشت؛ اینکه اقدامات آنها از نظر و نگاه ماموران اجرایی محیط زیست پنهان نمی‌ماند و بهتر است به‌جای عنوان شکاردار، به قوانین محیط زیستی تمکین کرده، دست از تخلفات بردارند و به‌عنوان همیار محیط زیست به کانون محیط زیست بازگردند.

به گزارش آوای خزر، پناهگاه حیات وحش دشت ناز، علاوه بر تنوع گیاهی دارای تنوع زیستی بوده و مرکز اصلی "تکثیر در اسارت زیرگونه در آستانه انقراض گوزن زرد ایرانی" محسوب می‌شود. در حال حاضر 43 راس گوزن زرد در این پناهگاه زیست‌مندند که از این تعداد، 9 راس گوساله در سال 98 به گله اضافه شدند.

* فرماندار میاندرود: صیانت از محیط زیست راه و روش بزرگان دین است

حسین منفردی فرماندار میاندرود در جمع دوستداران محیط زیست درباره قداست فضای سبز و تاکید ائمه اطهار(ع) در احادیث و روایات راجع به این وظیفه انسانی بشر سخنانی ایراد کرد.

وی جنگل را ودیعه‌ای خدادادی در دست بشر دانست و گفت: ما موظفیم که از این امانت الهی به خوبی پاسبانی کنیم تا بتوانیم آن را سالم به آیندگان بسپاریم.

نماینده عالی دولت در میاندرود حفاظت از محیط زیست را پیروی از راه امام راحل و شهدا دانست؛ زیرا آنها صیانت از این نعمت خدادادی را تقدیس می‌کردند.

منفردی افزود: حفاظت از جنگل‌ها، پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری‌ست زیرا ایشان بر نهادینه‌کردن این فرهنگ تاکید بسیاری دارند.

* مدیرکل محیط زیست مازندران: جنگل‌های هیرکانی میراثی برای نسل‌های آینده است

حسینعلی ابراهیمی مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران نیز در سخنانی اظهار کرد:  از 3.5 میلیون هکتار از جنگل‌های هیرکانی تنها 2 میلیون هکتار باقی مانده است. وظیفه ما مدیران این است که فرهنگ کاشت نهال و حفاظت از جنگل‌ها را در بین اقشار و صنوف مختلف مردم به‌خصوص کودکان نهادینه کنیم و مانع از بین رفتن این نعمت خدادادی شویم. زیرا جنگل‌های هیرکانی میراثی است که باید به دست آیندگان برسد.

پس از ایراد سخنرانی، دوستداران محیط زیست با همکاری یکدیگر، 300 اصله نهال بلوط را در نقاط مشخص‌شده از پناهگاه دشت ناز، کاشتند.

خواندن شعر محیط زیست توسط کودکان مهد پویان، اجرای سرود توسط دختران دبستان شهید صباغ دارابکلا از دیگر آیتم‌های این برنامه بود.

در این برنامه، سید محمود هادیان رئیس اداره حفاظت محیط زیست میاندرود، از زحمات آقایان اکبری رییس اداره ارشاد و رئیس کمیته فرهنگی میاندرود، موسوی رییس بهزیستی و شکری  رییس بانک ملی این شهرستان به جهت همکاری در اجرای کاشت نهال قدردانی کرد.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار